maandag 17 juni 2013

't is feest!!!

't is feeeeeest
't is feeeeeeest
dat is hier nog nooit zo plezant geweest......
't is feeeeeeest
't is feeeeeeeest
en 't is t'hopen da nonkel Philemon geneest!
(gezongen door Urbanus hè)

maar vandaag is dat hier dus echt feest!
ik blog een jaar!
al een heel jaar zèg!

ik zie mij vorig jaar (op ne zondagochtend)
nog zitten achter onze pc
proberen om dat in elkaar te steken,
zonen blog
en keifier dat het gelukt was
tot grote verbazing van de huisgenoten
want ik maak meer ruzie met onze pc dan wat anders

ik wilde gewoon aan een paar vriendinnekes
laten zien wat ik allemaal aan het maken was

maar ondertussen is dat bloggen
een keiplezante hobby geworden
('t is dat ik nog niet genoeg hobby's heb hè)
ik vind schrijven echt zalig

zelf vind ik het ook tof om alles nog eens te herlezen
en dan vooral al die foto's te zien
en dan weet ge weer:
ge dènkt altijd dat ge niet veel vrije tijd hebt....
maar als ge dat allemaal op een jaar kunt maken....
dan moet dat toch nog meevallen

af en toe is het wel bibberen
met dat computergedoe
als ik bij anderen hoor over spam-reacties
of als google-reader gaat stoppen
(wat IS google reader???)
of als ik lees dat andere mensen opeens geen foto's meer kunnen plaatsen
ineens moest alles via picassa
dat lukte mij gelukkig
maar...ik vraag mij af, als ik in picassa foto's verwijder
(want de map zit stampendste vol)
gaan die op de blog nog te zien zijn???
dus ik durf maar niets te verwijderen....

ik lees ook zotgraag op de blogs van anderen
en niet te doen hoeveel ideetjes ge overal kunt opdoen!!!
en ge hebt het gedacht dat ge die mensen echt kent hè!
ja dat bloggen....
ik heb er gene spijt van

nog efkes laten zien waar ik ondertussen mee bezig ben
want ik blijf natuurlijk vanalles maken:
een omslagdoek

in herfstkleuren, maar het zal wel tot dan duren ook
eer hij klaar is
nog wat reserve ritstasjes


en dan ben ik alweer aan een deken bezig
aan nog een andere

twee eigenlijk.....
die bloemekes
dat is wordt de primula-deken van Arne en Carlos

ik heb me voorgenomen:
elke dag zo één gekleurde granny
drie primula's
en dan wat verder haken aan de sjaal.....

ge ziet:
ik heb nog genoeg plannen
om een jaar verder te bloggen zenne
groetjes allemaal!







29 opmerkingen:

  1. Doet daar nog maar vééééééél blogjaren bij, want uw schrijfsels zijn super om te lezen, en ge brengt me veel inspiratie!
    Hip hip hip ... hoera!!!!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo tof dat gij er ook al een jaar zijt! Hieperdepiep hoera!!!!
    Blijven bloggen want gij zijt een toffe! En ik weet ook bijna nooit wat al die computerdinges zijn zenne!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat van die geen foto's meer kunnen plaatsen....ik heb achteraf bedacht dat dat wel eens een virus kon zijn. Ik plaats mijn foto's al lang terug gewoon via blogger. En google reader...ik vraag me ook nog altijd af wat dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met je blog-verjaardag!
    Ik lees je avonturen steeds met een smile tot achter mijn oren....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeeej, gefeliciteerd met de verjaardag! Ik lees hier toch graag mee zenne, lig vaak plat van't lachen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke proficiat! Altijd blij wanneer er een post is van jou en nog blijer na het lezen ervan!
    En Google Reader, geen idee wat dat is. Ik doe nog voort op de oude manier. Ik zie wel wat er gebeurt op 1 juli.
    Welke wol gebruik je voor je sjaal? Om te smelten zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die sjaal word mooi met die herfstkleuren echt porachtig. Ik kom je terug volgen. Je hebt een leuke blog :-)en jarig ook nog ;-)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je eerste blog verjaardag!!
    Hoera! Ik zeg: taart met koffie! Of champagne!
    Leuke ritstasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een dikke proficiat voor uw eerste blogjaar!
    Ik vind het altijd erg plezant om uw avonturen te lezen. Ik kan zelfs al een beetje vlaams reageren, haha.
    Succes met de primula's verslavend hoor.... Ik weet er van.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dikke proficiat en doe zo nog jaren verder. Ge zij goe bezig!!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. proficiat!
    ik begrijp je volkomen, ik ben nog maar enkele DAGEN bezig met bloggen en voel nu al een verslaving aankomen :)

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hipperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! Ik ben blij dat jij blogt want ik lees uw avonturen keigraag!! Ik kan er altijd zo goe met lachen!! Doe zeker verder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hiep hiep hoera! Laat het nou net mijn stopwoord zijn :-)
    Gefeliciteerd met je 1 jarige blogje! Ik ben benieuwd naar het komende jaar, ziet er allemaal leuk uit!
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dikke proficiat, van mij mag je er zeker en vast nog een jaar bij doen, zo leuk om te lezen elke keer.
    Uwe sjaal wordt echt mooi, mijn moeder heeft juist in dezelfde wol een baktus sjaal gebreid en ik in een andere kleur ene gehaakt. Allez ge weet nog effe wat te doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw proficiat Veeke! En blijft gij maar gezellig zo verder doen, want ik kom hier maar wat graag lezen en rondsnuffelen in jouw blogkraam ;-))
    Gij zijt wel echt een ijverig bieke hè...zoveel nieuwe projecten, amai!
    (bij mij is het momenteel "komkommertijd" op d'en blog en in de hobbykamer!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sèg veerleke, d'er moet mij toch nog iets van 't hart...: 't is nie dat ik jaloers ben hoor, maar....ik ben ondertussen 45 geworden en ik dacht dat wij even oud waren, maar ik zie dat gij nog altijd 44 zijt ????? Hoe doet gij dat toch meiske?
    ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd! Altijd goed om een glim- of schaterlach te krijgen als ik je schrijfsels lees. Superfijn dat je zo je passie gevonden hebt en kunt gebruiken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd hoor, altijd leuk om je blog te lezen
    Gr diana

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je eerste blogverjaardag!
    Ik ben, als rasechte Hollander, je gaan volgen om je
    mooie Vlaamse uitdrukkingen.
    En ik blijf genieten en lachen van je uitspraken.

    Lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met je verjaardag! Plezant hé! Dan ben je maar 2 weken na mij begonnen Vee! Ongelooflijk, de tijd gaat snel! En ik lees je verhaaltjes supergraag :)
    Ook ik heb het gevoel dat je de mensen kent, zeker de vaste terugkomers :)
    Leuk land, blogland!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd! Blogland is het mooiste land wat ik ken ♥
    En wat een pronkstukken heb je weer gemaakt, vooral je ritstasjes ben ik zeer groot fan van ♥ geniet van de zon =) x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O, o, o, die omslagdoek is prachtig. Nu al.
    En je blog lezen is elke keer feest. Gefeliciteerd met je blogjaardag. Ik hoop dat er nog vele volgen.
    En ik sluit me helemaal aan bij Haakjuffie hierboven: Blogland is de mooiste ontdekking die ik de laatste tijd heb gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. proficiat met je jaar, 't is fijn om je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik wil dieje sjaal heel graag moeder , denkt ge dat ge die voor mij tegen de herfst gaat afkrijgen?! Thaaanks u oudste dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Eerst uw woorden over mijn enkels terugnemen há

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey Vee! GEFELICITEERD!!! Ja je doet dat super, en tis gezellig lezen:). En inderdaad diene sjaal ben er nu al weg van!

    BeantwoordenVerwijderen