zaterdag 15 juni 2013

rugpijn

nee ik wil hier niet gaan klagen
of zagen
ik wil zo geen madam zijn
dat heel den dag haar handen in haar zij heeft
en dan zucht:
ohhhh mijne rug!!!!!

maar ik heb er wel last van
genen hernia of lumbago
volgens mij
want ik weet eigenlijk niet  hoe dat voelt.....

ik heb gewoon heel den dag door
ne zeurende pijn in mijnen onderrug
gelijk wanneer ik ongesteld ben
en precies dat ik dan heel moe ben
voor de rest kan ik er alles mee doen zenne
dus het zal wel niets ergs zijn

ik had er in de winter ook veel last van
toen naar den dokter toch maar gegaan
bloed genomen
ijzertekort
ik kreeg een ijzerkuur
en moest na twee doosjes pillen
opnieuw bloed laten onderzoeken
maar hoe gaat dat dan bij mij.....
ik begin vol goede moed aan die kuur
man en dat hielp!!!!!
echt
ik had ineens weer energie,
geen pijn meer
werd terug goed gezind

maar op het toilet ging dat zo goed niet
dus de kuur zelf wat aangepast
om de twee, drie dagen een pilleke
na een tijdje dat ook weer vergeten
en alleen een pilleke als ik dat weer begon te voelen

ondertussen zijn we een maand of 4 verder
ben ik het voorschrift voor het tweede dozeke al kwijt
en ik kan nu toch niet weer naar den dokter!
wat moet ik daar zeggen:
eum.....ik heb mijn voeten geveegd aan wat ge gezegd hebt
niet eens alle pillen ingenomen
maar ik heb er nog altijd last van????
NATUURLIJK KIEKEN
zal hij zeggen
DOE ZO EIGENWIJS NIET
EN DOE WAT IK U ZEG......

soit, ik zal er maar mee leren leven zeker
alhoewel ik toch precies een "oplossing" gevonden heb
heel raar trouwens!
ik kreeg woensdag een smske van een vriendin
"hey Vee, ik moet binnenkort naar een paar verjaardagsfeestjes, kan ik bij jou misschien wat zelfgemaakte kadootjes kopen?"
ik antwoord:
"oei, had je al iets in gedachten? en wat is binnenkort?"
binnenkort was dus vandaag....
maar ik wilde toch graag iets maken!!!
dus sprak ik met haar af dat ik wel ritstasjes zou maken en wat magneetjes haken!
ik met mijn grote mond:
dat duurt niet lang hoor!

dat duurt echt niet lang
maar ik was wel vergeten dat ik ook nog wat andere dingen gepland had
dus eigenlijk bracht het toch nog wat stress mee
dacht ik
want toen ik woensdag achter mijn strijkijzer stond
om de stofjes te kiezen en te strijken en te knippen
toen was ineens diene pijn weg!!!!!
maar echt weg hè
als ik gewoon sta te strijken blijft diene
maar als ik met die stofkes bezig ben
verdwijnt diene echt als sneeuw voor de zon
dus ipv mij druk te maken en af te jagen
heb ik echt genoten van het stikken van die tasjes!!!

kan dus betekenen dat het gewoon tussen mijn oren zit.....

daarna ook nog zitten haken
ik speelde het wel klaar om de magneetjes allemaal met de verkeerde kant vast te plakken
gelukkig had ik het gemerkt voor de lijm helemaal opgedroogd was....

in de avondzon foto's trekken is zo slim dus niet....
ik had trouwens nog meer tasjes, maar het batterijtje van mijn camera was leeg
en de foto's staan dus niet op het kodakske.....
in elk geval
ik heb daarjuist nog wat meer tasjes zitten klaarknippen
en diene ambetante pijn was weer weg

en de vriendin was heel blij met haar kadootjes
in ruil vroeg ik een drinkbus van Tupperware
(daar werkt ze)
en ik kreeg er zelfs 3!!!!
vond ik nen hele goeien deal!!!

en nu ga ik nog wat voorthaken
ne voorraad magneetjes haken
ge weet nooit of er nog "opdrachten" komen
;-)


10 opmerkingen:

  1. dan weet je wat er jou te doen staat hé; naaien, haken en frutselen om die pijn te laten verdwijnen :-) altijd leuk zo'n remdedie zonder medicijnen... het resultaat mag er trouwens zeker en vast zijn, echt heel mooi gedaan!
    (tegen ijzertekort zouden groene bladgroenten ook helpen; sla, spinazie, ...)

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan betekenen dat je rug zich ontspant als jij ook ontspannen bezig bent en blijkbaar vind je die ontspanning in lekker met je stofjes bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tjah, diene pijn weg... kan inderdaad wel iets te maken hebben met bezig te zijn met iets dat ge graag doet... endogene endorfines enzoo...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan misschien te maken hebben met het feit dat je hersenen volledig ontspannen zijn en dat ze 'zen' signalen doorsturen naar de rug? Ik heb er geen idee van, maar zolang de pijn maar weg is ..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig zone ruil doen. en nog geweldiger dat je rugpijn weg is door te knippen en haken, ik denk dat je stress rugpijn hebt. en door te doen wat je graag doet verdwijnt die. leuk toch. en ik bewonder al je haakseltjes zoooo erg. ze zijn echt de top.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ewel en het meisje aan wie ik het kadootje gaf vond het super en hééééél profesioneel!Met dat labeltje enzo....aan mij heb je een vaste klant! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. had daar vroeger ook last van, Mc Kenzie -therapie heeft soelaas gebracht...er zijn maar een paar kinesisten die dat echt onder de knie hebben, oa. in Erpe-Mere!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo weer even op bezoek geweest. Wat is je blog toch lekker om te lezen. Mooie dingen gemaakt zeg!
    Groet van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toffe magneetjes en ook de ritszakjes en de doosjes zijn heel tof! Je hebt prachtig werk geleverd Vee en je bent er rijkelijk voor beloond, maar liefst 3 drinkbussen en GEEN rugpijn meer! Ik zou nog meer van zulke dingen doen (kwestie van je rugpijn blijvend verlost te geraken)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu de drinkbussen niet helemaal afvullen en er mee rond gaan sjouwen, anders krijg je de rugpijn weer snel terug! :-)
    Volgens mij is het wel zo dat als je creatief bezig bent je andere hersengedeelte veel actiever dan het gedeelte wat pijn waarneemt. Een soort afleiding dus. Mijn tip tegen de rugpijn, www.witouchtens.nl Met tevredenheidsgarantie. Voor 10 van die magneetjes mag je mijn rugpijnapparaatje een tijdje lenen. :-)
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen