woensdag 26 maart 2014

Give Away tot 22 april 2014

grrrrrrrr
ben efkes ferm boos geweest vandaag
nee nee niet op kinderen in de klas
(toch niet dat ik nog weet)
wel op de bank
ik sta daarjuist in de Lidl
met een goedgevulde kar
ik was al overstressed
omdat die dat zo vlug scannen
dat ik buiten asem ben om alles in te laden
ik wil betalen met mijn kaart
verschijnt erop:
kaart geweigerd
annulatie
oei
kaart eruit
afgeveegd
nog eens opnieuw
weer geweigerd
nu heb ik daar al wel wat ervaring mee....
ik heb al redelijk vaak 
aan de kassa gestaan:
kaart onleesbaar
meestal komt dat wel in orde
ook al vaak voorgehad:
saldo ontoereikend
(dàt is pas genant)
meestal was de moemoe er dan bij
om in te springen
(voor alle duidelijkheid:
wij, allé MDH , hebben ervoor gekozen
om niet onder nul te kunnen,
dat gijle niet denkt dat ik elke maand
diep in de schulden zit hè)
maar deze keer was moemoe er dus niet bij
en die vermelding had ik ook nog nooit gekregen

ik zie dus bijna zo rood als een tomat
mijn hart gaat supersnel
(eerst van de inspanning van in te laden,
dan van de schrik)
en in mijn hoofd spelen zich 100 scenario's af:
MDH heeft de kaart laten blokkeren
ik ben gehacked
ik heb te vaak een verkeerde code geprobeerd
ik ben in een vieze film terechtgekomen
...
...
....
ik vraag nog eens aan de mevrouw van de kassa:
oei, ligt het aan mij
of aan het kaske?

die (nogal norse) madam zegt,
luid genoeg voor heel de Lild:
DAT LIGT AAN U MEVROUW

gelukkig had ik genoeg cash mee
en was de genante situatie zo voorbij

maar ik toch direct in paniek naar de bank
waar ze mij 20 minuten aan het lijntje hebben gehouden
om dan te zeggen
dat er op mijn kaart
GEEN ENKELE WEIGERING verschijnt

toen ben ik efkes uit mijn krammen geschoten:
dat ik dat dus verzonnen heb?
dat ik elke maand genoeg betaal aan de bank
om ALLE verrichtingen ZELF  te doen!!!
(online of aan hun automaten)
dat zij er dan wel zouden mogen voor zorgen
DAT HUN KAARTEN WERKEN
spijtig voor het madammeke aan het loket
maar ge krijgt daar ook nooit iemand anders vast hè

maar nu is het van mijne lever
nu gaan we terug blij en opgewekt zijn!
en ik heb toch ietske te vieren:
al 150 volgers!!!
ik schrijf graag
maar als het dan ook gelezen wordt
vind ik dubbel zo plezant

sommige van die volgers ken ik ondertussen echt
sommigen ken ik omdat ze vaak reacties zetten
met anderen heb ik al gemaild
sommigen ga ik binnenkort ontmoeten
en sommigen ken ik 
omdat ik hun blog ook volg
en er zijn er ook waar ik helemaal niets van weet....
toch iets speciaals
zo "volgers" hebben
ook al is 150 maar peanuts naar het schijnt

in elk geval:
ik doe nog eens ne give-away
deze pop kan je winnen




wat moet ge ervoor doen?
niks speciaals
gewoon hieronder laten weten dat ge ze wel wilt winnen
ge moogt mij complimenten geven
en mouwvegen 
enzovoort
maar het gaat niet helpen
ik trek gewoon een naampje
op 22 april
laat ik weten wie gewonnen heeft!

groetjes
vee

85 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Vee met uw 150 volgers daar kunt ge fier op zijn. Ik doe niet mee met uw give away ook al vindt ik het een hele leuke maar het zal niet n de smaak vallen in mijn mannenhuishouden! Ga zo door met bloggen want je tovert vaak een glimlach op mijn gezicht met je verhaaltjes. Groetjes, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik dacht het er nog bij te zetten: enige voorwaarde: ge moet wel goed voor de pop zorgen, en inderdaad met mannen....

      Verwijderen
  2. Dikke proficiat Vee!!! Ik doe graag mee! ! Das pas rijmen en dichten hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 150 volgers. Ik doe graag mee hoor :-) Ik zal verder niets zeggen, als het toch niet helpt ;-)
    Nee, da's een grapje. Ik moet altijd lachen om jouw blogjes en ik ben erg dankbaar voor de vreugde die je in mijn leven brengt!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is graag gedaan! en veel succes met uw studies nog (ook leerkracht hè)

      Verwijderen
  4. Zo herkenbaar, ik moet mijn kaart ook dikwijls 'opblinken' aan mijn broek voordat ze wilt werken.... (waarschijnlijk is ze gewoon overwerkt) al een chance dat ge cash bijhad...
    ik doe niet mee met de give-away (ik wil ooit zelf eens zo'n pop naaien), maar ik zet natuurlijk een linkske bij mij !
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar gij zijt een choeke! bij mij duurt dat uren om een linkske te zetten, zelfs een linkske op mijn eigen pagina, pffff, computers, het blijft niks voor mij

      Verwijderen
  5. Wow, wat een toffe pop! Ik zou het fantastisch vinden, mocht ik ze winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een stress situatie zeg. Proficiat met de 150 volgers en daar kom ik nu ook nog bij en doe dus ook graag mee met de give away

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Vee, kom ik moe van mijn werk, lees ik even jouw blog, ben ik helemaal opgekikkerd!! Zoals je het beschrijft zie ik mezelf bij die snelle Lidlmadam bij de kassa :-D!! Heerlijk, thnx!
    Voor je pop zal ik maar niet mee doen jammer genoeg. Hij is zo leuk!! Maar wij gaan 19 april op vakantie en zijn dan wel even weg, dus de pop zou niet direct bij mij terecht komen. Ik ben dan een caravanmadam :-))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben al een hele tijd volger en geniet van je verhalen en ervaringen! Ik Kees dus met plezier mee. Natuurlijk wil ik graag deze pop van je winnen voor een van mijn kindjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. moest ik willen valsspelen (en ik kan dat natuurlijk wel...) dan had je zeker een extra kans! ik hoop dat ze bij kindjes terecht komt!

      Verwijderen
  9. Het is er hier nog niet van gekomen om er eentje zelf te maken. Dus het zou heel tof zijn moest ik deze winnen.... Ik denk dat er hier eentje in de wolken zou zijn...
    Nog een fijne avond!
    Groetjes, Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ps: ik heb een linkje op onze blog gezet...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Had dat onlangs ook voor ANNULATIE en ook zomaar zonder reden. Een uurtje later ging alles vlot, volgens mij ligt het soms wel aan dat kaske.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei.....in de bank van mijn oren gemaakt zonder reden dan....

      Verwijderen
  12. Ik denk dat ik er hier een klein meisje mee gelukkig zou kunnen maken. Ik doe dus ook graag mee.
    Ik zou u willen mailen ivm het weekend, maar ik vind nergens een emailadres. Hebt ge er een of stuur ik een gele briefkaart/postduif? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja hier een trouwe volger en reageerder, ik heb je al eens op de koffie genodigd, geef regelmatig complimenten, kortom....ik kom graaaaag in aanmerking voor een originele veepop!!!! En lekker alleen voor mezelf!!! (Oeps met die laatste opmerking vergooi ik zeker al mijn kansen?!)
    En als het me lukt voor 22 april dan plaats ik ook een linkje, net zo computeronhandig namelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik ooit nog eens in rotterdam kom, gaan we die koffie drinken !

      Verwijderen
  14. Oh mensen wat een verhaal toch weer, pffffft. ik heb wel een keer gehad dat mijn pas helemaal vast zat in een geldautomaat. Met geen mogelijkheid er meer uit te krijgen en toen drukte ik op de cancel knop en werd mijn pas opgevreten. Ieks! Ik ben niet weggelopen maar heb terplekke de bank gebeld, ik vertrouwde die gast namelijk niet die achter me stond. OW give away leuk, maar ik heb al wat gekregen van je. Je gaat vast iemand heel blij maken met het poppeke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw verhalen toveren steeds een glimlach op mijn gezicht! Ik ben één van de stille volgers, die gewoon meeleest, maar ik geniet er wel telkens van. Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat met je 150 volgers! Meer dan verdiend!
    Ik vind je pop prachtig, en ik zou natuurlijk wel een madebyvee- pop willen maar ik laat graag de kans aan anderen... want net zoals Carla wil ik er graag zelf eentje maken... ooit...
    Amaai weeral zo'n verhaal vandaag... overkomt mij voortdurend dat mijn kaart vuil is. Gelukkig lukt het dan een tweede keer wel want ik heb nooit cash geld bij me.. .in ieder geval niet genoeg om een kar boodschappen mee te betalen... Hoe genant zou dat wel niet zijn!
    Allé op naar de volgende 150 volgers! Ge zijt goed bezig in ieder geval.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel genant! Ik kan het weten...ok al meegemaakt....

      Verwijderen
  17. ooh, die bank dinges hé, grrrr. En ..; ik doe mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gij zijt toch een geweldige madam! Met zo een toffe blogstijl verdient ge wel 100x150 volgers!!! Ik geniet in elk geval van uw verhalen en ook al ontmoetten wij elkaar zo maar heel efkes, het geeft toch iets extra's !!!! Ik,gun jouw schattig poppeke heel graag aan een van jouw andere fans, want ben momenteel zelf aan t poppemiekes ineenfrutselen (binnenkort meer erover op mijn blog) daag, dikke knuffel van mij;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voordeel van die poppen is dat ge met klein lappekes stof, veel kunt maken hé! Nadeel dat ge dus geen reden meer hebt om naar de markt Maastricht te gaan....

      Verwijderen
  19. Amai, gij doe zoma efkes ne give away, awel, ik doe mee se! Alleen al omdakik zo geire uwen blog lees en er dan ok probeer op te antwoorden in uwe stijl, ik vin da keiplezant! En nog eens wa, ik wil u eigelijk ook wel is lere kenne, is wete wie dater achter dieje blog steekt in 't echt :-) Efin, ik zal e linkske zetten op menne blog en ik staan nog 18 volgers achter op u, hoe zou da kome????
    Plezant hé, te wete dater mense zijn die leze wa ge schrijft en erin geïnteresseerd zijn blijkbaar.... Nu hoop ik stillekes dakik die pop win eigelijk ma wel mee e gezicht dan liefst! Ge zij echt een toffe plezante madam!
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar we gaan elkaar zeker ooit eens ontmoeten ! Daar ben ik gerust in !

      Verwijderen
  20. Die 150 volgers zijn verdiend, jij hebt echt de grappigste blog op het net, of het nu gewild is of niet :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees deze reactie voor aan oudste dochter. Haar repliek: kunt gij in het echt ook niet eens grappig zijn.....tja.....

      Verwijderen
  21. ik wil die pop wel winnen! voor in m'n klas dan hebben ze een (niet zo levend) model

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik doe graag mee! Nu ik een meisjes-metekindje heb, moet die toch ook met meisjesdingen kunnen spelen als ze bij mij komt, hé. Met alle jongens in de familie beperkt mijn speelgoedkast zich tot jongensgerief...
    Ik vind 150 volgers best veel hoor. In elk geval, kijk maar niet naar dat aantal en blijf naar hartenlust schrijven. Dat is telkens weer een momentje van glimlach, lach, herkenning... Dankjewel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd met je 151 volgers ondertussen. Volgende keer moet je maar denken zoals Lily Allen in de clip van 'Fuck you'. Je moet hem maar eens opzoeken! Ik doe graag mee voor een popje voor Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh oh wat een verhaal schrijf je ,moet wel vreselijk lachen zie het helemaal voor me ,en ja leuk zeg ik wil wel mee doen voor die mooie pop en volger ben ik al heel lang,en 150 en meer is heeeeel veeeeel hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah collega, Ik wil ook wel graag winnen hoor. Ik ben heel grote fan van u blogjes, vooral tof omdat ik het je soms heb horen vertellen in real life of omdat ik er anders wel gezichten op kan kleven. MAAAR, ik ben geen officiële volger... is dat een probleem??? Ik wil dat wel worden, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik zal het eens uitzoeken of anders moet je het me morgen zelf maar uitleggen, of volgende week, dan zal ik eerst zelf wat moeite doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee tuurlijk niet! dat moet helemaal niet! ge kunt dat als ge op dat blokske hiernaast klikt met "volgers" maar ik denk dat ge dan ook een google-account moet hebben...denk ik....
      maar allé, ge doet dus ook mee! super

      Verwijderen
  26. Mijn jongste dochter wordt 12 op 22 april, maar tegenwoordig zijn 12-jarigen niet meer geïnteresseerd in poppen, vrees ik, dus ik hoef niet te winnen. Maar ik wil toch wel laten weten dat ik fan ben van je blog en van al je maaksels, genaaid, gehaakt of gebreid! Nog veel plezier x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb er al voor een 12-jarige gemaakt ook...gelijkend...maar je hebt gelijk, echt spelen doen die er niet meer mee, bedankt voor het volgen!

      Verwijderen
    2. Bij miss creatuurtje vroeg de 18-jarige dochter voor haar verjaardag nochtans zelf ook zo'n pop, hoor ! Poppen zijn er voor elke leeftijd ;)
      'n vrolijk groetje,
      sneksniltje

      Verwijderen
    3. Misschien moet ik gewoon meedoen voor mezelf ;)

      Verwijderen
  27. Elke vakantie komt hier een vakantie-kindje logeren, een echte poppenmoeder die enorm geniet van poppen aankleden en verzorgen ... toevallig is' t 22 april nog paasvakantie ...
    groeten,
    een stille volger, genieter van je verhaaltjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gun dat popje al aan zoveel mensen....zal misschien nog wat give away s moeten doen!

      Verwijderen
  28. Oh, ik doe ook graag mee.
    Komt er maar niet van om eentje zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind dat ik hier zwaar van u aan het profiteren ben ... (vooral ook omdat ik mij al zolang voorneem om eens een pop te maken voor mezelf, gewoon om op mijn nachtkastje te zetten, gewoon omdat ik die poppen zo mooi vind ! en ja hoor, je raadt het al, ik kom er maar niet toe !)
    Maar uw poppeke is zo snoezig ! Zeker als daar straks een gezichtje op komt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als gij ze zou winnen....moet ge er wel een hoedje voor maken!

      Verwijderen
  30. Awel die 150 volgers hebben groot gelijk, tis altijd fijn lezen hier :-) Ik gun je poppeke aan iemand anders, ik heb pas zelf eentje gemaakt. Maar ik heb wel een beetje reclame gemaakt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. doe graag mee kleinkinderen zullen er blij mee zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb dan wel enkel een zoontje, maar toch denk ik dat hij dolblij zou zijn met de pop. Geen stereotiepe opvoeding hier, lekker vrije keuze voor hem. Maar wel een pop met een glimlach!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hey,
    Ik was eerst niet zeker of ik aan deze give-away zou meedoen. 't boek van Tante Hilde staat hier ook op de plank (van de dochter) en ik wil er graag eens ene zelf maken.
    Maar ik ontdek nog maar net je blog en na het bekijken van de poppen die je al hebt gemaakt zeg ik "Jaaaa, ik wil meedoen!"
    Ik kan het er volgens mij namelijk onmogelijk even goed vanaf brengen.

    groetjes,
    lieveke-en-zus.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op de foto zie je die mankementen niet (scheef stikken, vieze afwerking van naden omdat ik het vertik met nen blinde steek te werken, ene been wat langer dan het andere....)maar ze blijven tof! en dan heb je misschien zin om er zelf ook aan te beginnen! wie weet win je wel!

      Verwijderen
  34. Dat lieve poppetje mag gerust hier bij ons komen wonen, hoor ;)
    't Is dan direct ook didactisch materiaal om zelf zo'n pop te proberen naaien. het tante-hilde-boek staat hier ook in de boekenkast, maar ik ben er ook nog niet durven aan beginnen zonder voorbeeld in "levende lijve"....
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Graag!!
    De kleuters in de klas zouden dolgelukkig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mijn dochter verjaart op 22 april, dus ik waag mijn kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Moeke Veerle, ik doe graag mee. Ik heb zelf nog geen poppen gemaakt... ik heb wel al HET boek aangeschaft om het misschien toch eens te doen.... En al ik deze zou winnen zou die toch zeker een vriendje of vriendinneke moeten hebben....???
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Proficiat met je 150 volgens Vee, je stukjes zijn dan ook echt geweldig om te lezen.
    Oh nee, gelukkig dat je nog genoeg cash geld bij hebt! Waarschijnlijk lag het wel aan het kaske van de Lidl dan joh!
    De pop laat ik voorbij gaan aan iemand met kindjes. :-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wauw schandalig genoeg ontdek ik nu pas u blog maar wat een zalige schrijfstijl hebt u!
    ik weet nu al dat ik de hele avond op u blog te vinden zal zijn.
    U hebt een volger bij!!

    Groetjes sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. schande!!! en wil je meedoen met de give away? allé, ik wens u ne prettige avond ;-)

      Verwijderen
  40. Hopla, ik zet dan eerst dat linkje op mijn blog zodat ik het niet kan vergeten, maar dan vergeet ik wel weer terug te komen om te reageren. Wat is dat toch ? Gelukkig kwam ik nog eens piepen. Proficiat met je 150 volgers ! En een vee-popje, doe maar hoor ! Zo'n toffeke !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mijn dochter die op 10 mei 2 jaar wordt zou hier reuzeblij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat met uw volgers! En euhm als ik dit popje win moet ik het zelf niet meer maken op weekend (denk dat het veel te kort gaat worden! ) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En euhm ik heb eigenlijk lachend uwe blogpost gelezen en ik denk dat iedereen dit wel al eens heeft meegemaakt ;-)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. En euhm ik heb eigenlijk lachend uwe blogpost gelezen en ik denk dat iedereen dit wel al eens heeft meegemaakt ;-)

      Verwijderen
  44. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Creazusje An doet heel graag mee! Geen tijd momenteel om zelf poppen te maken... zo een mooi exemplaartje, mijn metekindje zal er gek van zijn!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen