maandag 17 maart 2014

Belevenissen op een maandagochtend

als er mensen zouden zijn
met een saai leven
of een saaie job:
stap in het onderwijs!!!!
elke dag beleef je weer iets nieuws
maar wat ik vandaag al allemaal meemaakte
spant wel de kroon
nu geef ik al 23 jaar les
(of 24 of 25 ik hou dat zo niet bij)
maar nog nooit zoveel afwisseling als deze voormiddag

het eerste gebeurde in het zwembad
gaan zwemmen dat is altijd wat hectisch
veel lawaai
eerst nog met ene op zoek naar de zwembroek
die hij vorige week verloren was

niet gevonden trouwens...
ondertussen staan er al een aantal snelle aan de douches te wachten
en moet ge de tragere aansporen
soit, precies op tijd stonden er 4 rijtjes van mijn groep
aan de startblokken
wou ik de eerste opdracht uitleggen
als er ene aan mijn mouw komt trekken:
juf,XXXXzit nog in de pashokjes
hij krijgt zijn schoenen niet uit
?!?!?!
ik wil daar direct naartoe
maar dat lukte niet
want de vorige school was nog door de douches aan het passeren
en ik kon er echt niet tussen
langs een andere deur dan maar
en idd 
XXXX stond daar met één blote voet
en één voet met zijn schoen met veters  nog aan
die veters waren zo hard in de knoop
ge kent dat misschien:
ne knoop
al 10 keer natgeregend en weer opgedroogd
zo verstijfd en verduurd als iets!
geen beweging in te krijgen

"hoe heb jij die schoenen vanmorgen dan aangedaan?"
erin gewrongen, juf
"ja man, die veters zitten niet voor niets in die schoenen
die moet je gebruiken om ze los en vast te doen"
een andere juf van onze school kwam even helpen
ik loop 
(mag niet niet van de badmeesters)
ik snelwandel weer naar de startblokken
zet die van mijn groep aan het werk
en snelwandel weer terug naar de kleedhokjes
daar was hij trouwens al uitgevlogen
want de volgende school had die nodig
hij stond/zat dus in de gang
de andere juf had ook  niet kunnen helpen
ik heb gewrongen
getrokken
geprobeerd
maar we kregen geen beweging in die schoenen
hij moest dan maar heel de zwembeurt in de gang blijven proberen
uiteindelijk is de redder komen helpen
met een pincet!!!
en tegen dat onze zwembeurt gedaan was
waren zijn schoenen uit

dat was nog-nooit-beleefd-avontuur-één

bij het omkleden staat ineens de redder daar alweer
hij zocht het kind dat heel hard gevallen was
en niet meer rechtgeraakte
?!?!
ik was zelf wel twee minuten bezig geweest
met het afdrogen van mijn eigen voeten
maar ik had niets gehoord of opgemerkt
was het wel van deze school meneer???

ja ja
....
achteraf kwam het uit
er was er ene uitgeschoven in de gang
diene had daar wat komedie liggen spelen
de poetsvrouw had dat gezien
was in paniek de redder gaan halen
maar met dat kind was natuurlijk niets aan de hand
en diene had stillekes gezwegen ook
toen de redder kwam zoeken naar de gewonde
dat was nog-nooit-eerder-meegemaakt-avontuur-twee

toen we weer op school kwamen 
werden alle kinderen getrakteerd op een ijsje
dat is hier zo de gewoonte na het schoolrestaurant
omdat ze toch altijd ijs over hebben van het dessert
krijgen alle kinderen maandag erop een hoorntje met een bolleke ijs
toffe verrassing dus!
ze zijn allemaal aan het smullen van een ijsje
tot er iemand komt zeggen:
juuuuuuf, er ligt een ijsje in het toilet
ik denk eerst nog:
op de grond in de toiletten .......
nee nee juf, in de toilet!
in de vuilbak dan?
nee juf!!!! IN de toilet
en het water blijft er al instaan

gaan kijken
en inderdaad
er dreef een hoorntje
IN DE POT
samen met wat andere viezigheid:
wc-papier en bruine brokjes
ik HOOP dat het brokjes ijshoorntje waren

maar.....
ze WISTEN wie het gedaan had.....
nu hou ik echt niet van klikken
en zeker niet van klikspanen
maar in dit geval wou ik wel weten wie het was
ik dacht toen zelfs nog altijd
dat dat ijsje daar perongeluk was ingevallen
dat kind moest misschien dringend naar het toilet
en met een ijsje is dat zo makkelijk niet
dat is dan dikke pech
maar als er verstopbare-spullen in een toilet vallen
moeten ze ons direct verwittigen 
voor de wc echt overstroomt
we gaan dus op zoek naar dat kind
en inderdaad....
ze was het !
maar per ongeluk?????
nee!
expres!
want ze "lustte" het niet

ja, toen werd ik boos!
en moest ze van mij mee naar de wc
nee, niet om dat hoorntje eruit te halen
maar wel om te zien
HOE IK HET ERUIT MOEST HALEN
ik kom met haar aan de wc
ik trek die deur open.......
zit daar al een ander op te plassen

BOVENOP DAT IJSJE

toen die klaar was
heb ik dan maar mijn hand erin gestoken
dat hoorntje eruit gehaald
in de vuilbak gegooid
wc doorgetrokken
en 20 minuten mijn handen staan schrobben
ja
en ondertussen
GEKIJFD
die gaat dat nooit meer doen
hoop ik

en dat was nog-nooit-meegemaakt-avontuur-nummer-drie

ik ga ervan uit
dat alle goeie dingen uit drie bestaan
en dat het nu ne rustige namiddag wordt.....
laat ons hopen.....

25 opmerkingen:

  1. ow nee! Een pipi-ijsje bah :-( Ik hoop voor jou ook dat de namiddag wat beter meevalt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, dat is de week al meteen heftig inzetten. ;-)
    Ik hoop dat niet alleen vanmiddag kalm gaat zijn, maar de rest van je week.
    Uwe maandagmorgen spant al de kroon haha!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig, wat een begin van de week! Succes voor de rest van de dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL, met zo'n voorvallen kunt ge gerust een stand-up comedian voorstelling ineen steken, ik p*s bijna in mijn broek van het lachen !
    Ik wens je verder een rustige week !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. live ben ik dus echt zo geen grappige...alhoewel ze vandaag wel plat van het lachen lagen, ja pipi-kaka-humor doet het altijd hè

      Verwijderen
  5. Ooooo, wat een avonturen. Succes de rest van de week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend! Om te lezen althans... Meemaken zal net iets minder zijn. Ik hoop dat er jou vanmiddag wat rust gegund is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moh Vee nee, en da allemaal op 1 voormiddag! :D
    Weet je wat ze in Limburg zeggen? Wie bij de hond slaapt, krijgt de vlooien!
    Die klein mannen zijn al even grote grappenmakers als jij!
    Jullie kunnen ne prijs winnen van "Best comedianclass" !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai Vee, ik zou al vuur spuwen in uw plek,wa is da allemaal zeg! Leuke job, onderwijzeres, ge moogt het hebbe, geeft mij dan ma de patiënten in 't ziekenhuis, alhoewel da wij daar ook stote mee beleven zenne :-)
    Ge kunt misschien ne boek beginne te schrijve ????
    Succes verzekerd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb alles al op mijn blog geschreven !!!!!
      en ik denk dat de betrokken personen het niet zo grappig zouden vinden om in dat boek te komen ;-)

      Verwijderen
  9. ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow die juf toch, tot aan haar oksels in de toiletpot tsssss ik heb er wel een beeld bij hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien toch maar ergens van die plastieke wantjes in uw klas leggen. Komt precies goe van pas....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in de zakken van mijne jas steekt al veel...dat kan er nog wel bij

      Verwijderen
  11. Oh neen, 't is ne maandag om nooit te vergeten. Daar bij u was het speciaal, hier bij mij heel vermoeiend. Achteraf goed mee lachen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. achteraf wel ja...op de moment was het echt heel groen lachen...de collega's lagen wel plat van 't lachen toen ik vertelde over dat andere kind dat er dan nog op aan het plassen(allé dat blijf ik hopen) was....dat was echt den druppel

      Verwijderen
  12. Oooh vee het is weer te komisch!!!! vooral dat plassende kind op dat hoorntje!!!! Ik kom niet meer bij!!!! Bedankt voor het heerlijke verslag!!!! Het fleurt mede mijn dag!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moet jij ook al de zwemlessen begeleiden? Hebben jullie geen turnjuf. Ojee een pisijsje, ik wil het ni meemaken…ne rol wc-papier heb ik wel al moeten opvissen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHAAAAAAAAAAA
    Vee toch, hilarisch!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tjonge jonge ... wat een juf lijden kan!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig verhaal! Twordt toch tijd dat ge uw histoires eens gaat bundelen in een boekske hoor! N vriendin van me heeft dat ook gedaan nalv haar blog en twas n succes hoor! "De olijke avonturen van de hakende juf Vee...."

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Den titel heb ik al ! Wat was de titel van dat boek van die andere vriendin ?

    BeantwoordenVerwijderen