donderdag 10 januari 2019

Ik ben dus officieel de lompste persoon van het dorp...

ik heb een kookfornuis
een 'stoof" gelijk ze vroeger zegden
ne FALCON
nen echte AVA was wat  aan den dure kant
maar mijne FALCON is minstens zo schoon
en gemakkelijk
twee ovens en 5 kookplaten
een echte luxe
tot vlak voor Kerstmis
ik was ook ne keer
mij aan het uitsloven
wild aan het stoven
met kroketjes in de oven
en witloof
wortelkes
en veenbessen
en champignons
en...
elk vuur en elke oven was in gebruik
alles stond flink te pruttelen
toen ineens
het niet meer pruttelde
na een tijdje had ik door
dat de 3 rechtse platen
geen warmte meer gaven
ook de ovens werkten niet meer
allé het lichtje wel
maar geen warmte
enfin
ze troostten mij hier thuis
dat het eten toch nog lekker was 
(leugens, witloof en wortelen nog zo hard als steen
en dat wild, was precies gekookt ipv gestoofd
maar wel lief)
maar toen...
toen moest dat gerepareerd worden
tja
gekocht via DOVY
maar niet meer in garantie
dus direct met Falcon contact opgenomen
een heel gedoe
DOVY moest eerst een aanvraag invullen
want ik had het via hen gekocht
maar eerst was er kerstdag tussen
en op woensdag is dienen dovy dicht
en op donderdag waren ze open
maar mijn aanvraag vergeten invullen
dus op vrijdag had ik die pas na wat aandringen
maar
FALCON ging toen een weekje dicht
enfin
na de kerstvakantie direct contact 
vandaag
dik twee weken erna
kon er eindelijk toch iemand langskomen
we liggen ook niet in hun buurt...
nu we hadden ons wel kunnen redden
twee kookplaten werkten wel
en dan is er nog een frituurketel
en een slowcooker
en een microgolf
dus we hebben wel kunnen koken
maar die ovens
die miste ik toch
MDH had ook de handleiding 
helemaal bestudeerd
we dachten dat er ergens binnenin het fornuis
een zekering stuk was
want dat was toch raar
dat een deel wel en een deel niet werkte
maar MDH dierf er toch niet zelf aan te beginnen
ik was daar direct mee akkoord
MDH kan heel veel
maar technisch gezien is hij soms wat aan den brute kant
en ik dacht
veel kans dat ik na zijn interventie
geen enkele kookplaat meer heb
dus daarnet komen die mannen van de FALCON
keivriendelijke gasten
ze hadden eerst al eens gebeld
om er zeker van te zijn dat ze de goeie "stukken" bij zich zouden hebben
en dan nog eens gebeld
om hun aankomst aan te kondigen
ze komen binnen
kijken naar het fornuis
ze draaien aan een paar knopjes
ze vragen waar de zekeringkast is
ze doen die open
ze wippen de "plong" terug omhoog
en alles werkt terug
echt waar
ik had zo hard in de grond willen zinken
die waren 
helemaal van GENT
gekomen
met spoed
want ik had een serieuze zaag gespannen
om
de
zekering
terug
op
te
zetten
...
ik heb het hen ook gezegd:
"ik ben nu officieel
de domste persoon
in heel het dorp"
ze moesten eens lachen
en probeerden mij te troosten
dat ze laatst 
helemaal van Gent
naar Maasmechelen 
waren gereden
voor net hetzelfde
...
daarom dat ik mij dus alleen de domste persoon van het dorp noem
en niet van Vlaanderen
er zijn er nog

heel eventjes heb ik nog gedacht
om aan die mannen te vragen
om op hun formulier te doen
alsof er echt iets stuk was
ik wist echt niet goed
hoe ik aan den MDH moest uitleggen
dat ik hem BIJNA heel dat fornuis had laten openleggen
en daarna die techniekers opgetrommeld heb
om gewoon die zekering op te zetten
enfin
ik zal de rekening nog wel krijgen
maar ben nu wel blij
dat alles weer werkt
allé
eigenlijk werkte alles daarvoor ook al
was er dus niets kapot
gewoon die stomme zekering
man man man


16 opmerkingen:

  1. Hahahahaha..... Gij maakt mijne dag goe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doet me nu denken aan onze verwarming die niet meer wilde werken. Kwam ook een technieker voor langs, nadat we al enkele dagen in de koude zaten. Bleek de batterij van de thermostaat plat te zijn...
      Ik had nog een heel ander vraagje: gebruik je je slowcooker nog steeds vaak? Ik overweeg er 1 aan te schaffen...

      Verwijderen
    2. voor de spaghettisaus bijna altijd, verder komt hij weinig uit de kast eigenlijk...

      Verwijderen
  2. Ik ben Nederlandse dus geen idee hoe ver ze moesten rijden naar jou en de andere klant, maar misschien dat ze voortaan beter bij dit soort klachten eerst even vragen of de klant de stoppenkast heeft gecontroleerd?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar een klein uurtje.....ja....denk dat ze dat in de toekomst wel gaan doen......de meeste mensen zullen dat uit zichzelf al doen....ja....lomp....

      Verwijderen
  3. ohhhhh ja das pas om door de grond te zakken. Maar zoiets zou bij mij ook kunnen ze hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, maar jij was niet de enige in huis..... Dus....manlief is net zo dom, toch? ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahahaha geweldig,mare wat een mooi fornuis heb je,echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt weer een verhaal voor u éh Vee!! ik lach me een kriek, dat niemand daaraan gedacht heeft, das toch het eerste da ge doe, naar uw zekeringkast gaan zien!!!! een dure les denkik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful card, I love the image and the design.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zou toch maar eens goed naar de kast kijken misschien te weinig vermogen te veel op een meterkast qua stroom gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen