vrijdag 17 januari 2020

laten foppen

ik ben er weer
ik ben er nog
ik weet niet goed 
hoe ik dat anders moet zeggen
en ik wil blijven
regelmatig
in mijn hoofd zitten te veel verhalen
en ik beleef te veel zotte dingen

ik had geen goede voornemens
maar misschien toch maar wel!
wekelijks een blogje!
wat minder facebooken
wat meer bloggen

zo
en dan direct het verhaal
kent ge dat
zo van die verhalen
waarvan ge denkt:
maar allé
wie trapt daar nu in??
wie gelooft dat nu???
wie heeft dat nu voor???
hoe kan dat nu???
is die achterlijk???
zo'n verhaal dus...

het begon allemaal op facebook
(bron van alle kwaad! )
ik zag nogal vaak
een advertentie
van een heel toffe pull
maar echt zo'ne toffe pull!!!
lekker dik
goei lange mouwen
nen toffe kraag
allé
nen droom van ne pull
al eens naar de site gaan kijken
terug weggeklikt
maar het was echt zo nen toffe
en hij kwam zo vaak op de tijdlijn langs
en ik had dat ineens dringend nodig
zo een pull
feitelijk
had ik geen enkele deftige pull meer
(feitelijk draag ik nooit een pull
want sinds die menopauze in de buurt is
heb ik het altijd veel te warm
maar dat vergat ik eventjes)
en dus
ik kocht hem
in december
mijne zalige dikke pull
dan kon ik hem aan zee
(we gaan in de kerstvakantie altijd een weekje naar zee) 
aandoen om over het strand te wandelen
ooooo
wat keek ik uit naar die pull
dit was hem dus
mooi hè
maar hij kwam niet
weken en weken wachten
mailtje nog eens goed gelezen
oei
hij moest van China komen
ja
China ligt niet bij de deur
 
naar zee zonder pull
 wel wat spijtig
want het was daar echt wel
zonder-pull-wandel-weer
maar allé
in januari kunnen we ook nog wandelen hè
 
vorige week lag er ineens een pakje voor de deur
van de post
een klein pakje
zo formaat: een kg suiker...
het kwam van China...
ik vreesde het al
...
en de vrees kwam uit...
er zat iets in
het had ook 5 knopen
en mouwen, dat wel!
en zelfs een kraag
maar het was niet dik
(zo precies van dat materiaal waar ze gewafelde keukenhanddoeken van maken)
het zag blauw
en het pastte langs geen kanten
ok
ge moogt lachen
dat kon ik ook redelijk rap
de grootste miskoop aller tijden
als ge googelt
op miskopen Ali Express
dan zou ik ertussen kunnen staan....
 
en denk nu niet dat ik mij vergist heb in maat
op de site stond:
kies uw gewone maat maar
en ik had zelfs large genomen
zodat hij lekker los zou zitten

enfin
dat moest ik terugsturen
en nu kwam de aap uit de mouw
terugsturen kon
OP EIGEN KOSTEN
NAAR....
ge raadt het al
CHINA !

echt waar
dat was ik niet van plan
dus ik ben beginnen mailen
en op facebook
bij elk van hun berichten geschreven dat het bedrog was
en dreigen met verdere stappen
 
ik wilde de pull zeker terugsturen
 naar Nederland of Luxemburg
maar NIET naar China!

en uiteindelijk heb ik mijn geld teruggekregen
alles
en ik mag de pull zelfs houden
niet dat ik er iets mee kan doen...
enfin
wat hebben we weer geleerd?
niets geloven van louche sites
waar ze  prachtige kleren verkopen
(op de foto toch)

allé
 nu nog proberen mijn geld van de bottekes
ook terug te krijgen
ja
dat is nog een ander verhaal
of hetzelfde
heb ik hier thuis nog niet verteld
maar dat zijn ECHT WAAR 
de enige ...
 
tot volgende week!

10 opmerkingen:

  1. Het zou zo leuk zijn als jij weer zo gaan bloggen, Veerle. Je schrijft altijd zo leuk.
    Verder heb ik hetzelfde gevoel als jij: ik wil van alles, maar het komt er maar niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woehahahahahaha ! Ik trakteer woensdag ene, en dan lach ik er nog eens mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer zeg.... ik heb die mooie pull ook langs zien komen en twijfelde erg of ik die zou bestellen. Maar had het ook niet echt nodig, dus niet gedaan... gelukkig maar achteraf.
    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug, je fratsen werden gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker en vast WELKOM terug! En dit is er toch echt wel over. Afzetterij tot en met maar ik lag wel plat! Doe je hem woensdag aan? Ik wil hem wel eens zien. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof dat ge weer gaat bloggen Vee! We genoten altij zo van uw verhaalkes!!! En bij ALI of in China bestellen, daar moete mee opletten, ik bestelde ook eens ne pyjama daar, goedkoop da wel, maar de grootste maat (ik ben al niet dun) dus XXXL en ik was e michelinvrouwke derin HAHAHAHA!! Maar voor ander spulletjes die nie moeten passen is da wel OK, ik bestel er nog ma geen kledij. Wel sommige dingen voor hobby of knoopkes of zo. Ma die bottekes willekkik ook wel eens zien zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OMG! wat een miskoop! Goed dat je je geld hebt teruggekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeps even terug over je fornuis misschien te veel stroom en te weinig vermogen voor de kast zo toch er even na laten kijken voor extra kracht gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. we hebben het vorig jaar laten nakijken hoor, helemaal in orde! en nadien niet meer voorgehad (hè hè)

      Verwijderen
  9. Gezellig dat je er weer bent (hier dan, bedoel ik 😁)
    Ik vond die pull ook zo mooooi! Ik had het fotootje opgeslagen. Wilde eventueel zelf ooit zoiets maken. Snap best dat jij hem besteld hebt. Maar wat een oplichterij zeg! Gelukkig hebben ze het ‘goed’ opgelost. Wijze les voor mij om écht niets te bestelling als het te mooi lijkt om waar te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen