zondag 1 november 2020

Zussenliefde

 wij zijn dus met 4 zussen

alle 4 heel verschillend

uiterlijk ben ik de enige met krullend bruin haar

en de drie andere hebben het blonde, steile haar gekregen

qua karakter echt alle 4 compleet verschillend

ik was op zoek naar foto's van ons 4

waar we samen opstonden

maar ik vond er niet veel

de allereerste:


waarschijnlijk was het heel moeilijk

om ons met 4 samen op 1 foto te krijgen

was er altijd wel eentje die er niet op wilde


wij waren pertang heel brave

zo stond er eens aan de kerk

allé feitelijk aan het cafeeke over de kerk

een heel grote sneeuwman

waarschijnlijk door de jonge mannen (van toens)

van 't dorp gemaakt

maar het was echt nen hele grote

zo ene die nu op instagram en facebook ook zou  rondgaan

wij woonden een halve km van de kerk

en dus ook van dat stammeneeke

dus ons vake met zijn 4 dochterkes

naar daar om ne foto te nemen

hij had gezegd:

goe stil blijven staan hè

hij maakte de foto

wij gingen weer naar huis

waar bleek dat de kleinste er niet meer bij was

ik kan het mij niet meer herinneren

maar het zal paniek geweest zijn

ons vake terug naar de sneeuwman

waar  ze nog steeds braaf stil was blijven staan

ZOOOO BRAAF waren wij dus

(soms toch ;-)

enfin

ondertussen zijn we alle vier groot geworden

en wonen we nog altijd

op ne kilometer van dat cafeetje

we lopen bij elkaar de deur niet plat

maar we komen overeen

en we maken geen ambras

dus toen ik onlangs op facebook een advertentie zag

....

ja 

na mijn pullover-miskoop

zou ne mens denken

ze laat zich geen twee keer vangen

ja wel dus...

er verscheen in ene keer

op mijne facebook

een advertentie van 

gepersonaliseerde mokken !!!

van ZUSSEN

zoooooo tof

dus ik klik daarop

...

dat was dus keiplezant!!!

ge kon dat prentje van die mok

helemaal zelf kiezen:

het aantal zussen

dan de naam bij elke zus

dan de kleding per zus

de haarkleur

het kapsel

en dan kon ge kiezen

voor een melige tekst

op de achterkant

voor ik het wist

was ik dus al 20 minuten bezig met het ontwerpen

tja....

al dat werk voor niks?

niks van

ik ga die bestellen!!!

maar alleen voor mij?

dat is ook zo stom

ik bestel er gewoon voor elke zus eentje

geschenkje voor Kerst

ok

prijs per mok was ongeveer 12 euro

dat viel mee

dan de verzendkosten

oei

dat kwam van de States

nog eens  een 25 euro bij

maar zeg

het is maar ene keer Kerstmis toch?

dus ik klik op bestellen en ik betaal

krijg ik twee weken geleden bericht

dat er een pakje voor mij is toegekomen

maar 

.....

echt hè

ik heb me toch weer beet laten nemen

ik moest nog 28 euro extra betalen

douanekosten !!!!!!

enfin

dat hebben we ook weer geleerd

niets meer bestellen dat van over 't water moet komen

het waren dus dure mokken

maar ik vind ze toch zalig tof!



omdat kerst niet zal kunnen doorgaan met heel de familie
zijn de mokken gisteren uitgedeeld
we komen met allerheiligen altijd bij elkaar
om wafelen te bakken
dat mocht ook al niet meer
't is iets met dienen corona
maar afhaal mocht wel!!!
dus kwam iedereen bij de moemoe
op een ander tijdstip!!!
ja ja wij zijn nog altijd braaf
de wafels afhalen
en gaf ik er dit geschenkje bij
en de zus die in quarantaine zat
met haar gezin
daar was het "delivery" !



4 opmerkingen:

  1. 't Zijn wel heel mooie mokken! Ik wou dat ik een zus had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik ga er dus geen reclame voor maken, want ze komen uiteindelijk wel duur, maar ondertussen krijg ik ook de reclame te zien over buurtjes, vriendinnen, haak-vriendinnen, al wat je je maar kan voorstellen, en inderdaad: zussen zijn iets onbetaalbaars!

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen