maandag 24 juni 2013

mijn kinderen

ik weet dat alle mensen zot zijn van hun eigen kinderen
en dat de beste
en de slimste
en de liefste
en de mooiste vinden
van heel de wereld
en iedereen weet ook
dat mensen blind zijn
als het over hun eigen kinderen gaat
maar ik!
ik heb de uitzonderingen rondlopen
die van mij zijn echt geweldig!
(nu toch nog, ze hebben hun rapport nog niet gekregen)

ik vind dat soms zoiets raar...kinderen
ik dacht altijd dat dat dan kleine Veerlekes zouden zijn
maar eigenlijk lijken mijn kinderen helemaal niet op mij
zeker qua uiterlijk niet
maar ook van karakter niet
het is dat ik er bij de geboorte bij was
want anders zou ik er nog aan gaat twijfelen
hunne paps, diene herken ik er wel heel erg in

maar...
soms zijn er toch gelijkenissen
ons Lisse heeft vorige week een bericht geschreven op deze blog
die heeft toch ook die "maak-kriebels"
ons Nette
die wil ook juf worden
dus die treedt ook in mijn schoenen
en onze Ferre
diene is al even sportief als ik
(nul komma nul )

en het zijn dus echte schatten hè
vorige vrijdag kwam ik moe thuis van het werk
en ons Nette had
HEEL HET HUIS GEKUIST
zaaaaaaaaaaalig
Lisse stond te strijken
en Ferre is met de chiro den auto komen wassen
(wel voor geld ,oké)

dus beste mensen
jullie denken allemaal dat jullie kind het beste is
maar die van mijn zijn dat ECHT




31 opmerkingen:

  1. Oh, zullen we ruilen? De mijne kuisen nog niet, maar die roepen dolblij: "mama, mama, ik wil knuffelen!" en zeggen spontaan: "mama, ik hou van jou!"
    *smelt*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zo blij dat ze groot zijn....ik wissel ze niet in voor jongere gevallen
      Die van mij knuffelen ook nog, om mij te pesten, want ik doe dat niet zo graag
      Dan testen ze hoe lang het duurt voor ik ga gillen

      Verwijderen
  2. super fiere mama die terecht de beste kinderen heeft....wacht maar tot die van mij groter zijn...concurrentie dan. hihihaha (vermoeid lachske dat ik al de hele dag heb) proest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel, ik geloof u !
    Kan ik die van mij eens 'in de leer' sturen ? :-)
    Nee, nee, toch niet ik zou ze te hard missen!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze mogen skypen, daarbij, s avonds weer naar huis zenne

      Verwijderen
  4. Kunt ge die is ni efkes tot bij mij sturen? Geniet maar van die zalige kindjes. Het is je gegund...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mag ik u kinderen dan is lenen om mijne kuis en strijk te doen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijken me echte schatten! Maar toch, die van mij zijn toch echt wel de liefsten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geloof je op je woord!
    Dat je schatten als kinderen hebt, bleek ook al uit de manier waarop Lisse over je sprak in haar blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik,wacht nog steeds tot ze hun apejaren gaan beleven...maar niks hoor! Nog braver dan vroeger zijn ze
    We vrezen wel voor een erge midlife crisis dan....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Natuurlijk hebde gij de allerliefste kinderen, dat kan ook niet anders he......gij zijt hun moeder!
    :)
    ( mijn drie oudsten poetsten vandaag ook flink mee....niet uit eigen wil, maar bon!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haja wa wil je met zo'n supermama ;)
    Die van mij kunnen ontzettend lief, ze kunnen mij verrassen in de positieve zin maar er zijn toch nog altijd van die momenten dat ik ze achter 't behang zou plakken en dat zijn dan die momenten dat ze op mij lijken ;)
    Gewoon genieten van al die toffe momenten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. awel, nu ben ik toch een ietsepietsie jaloers zunne! Poetsen en strijken... dat krijg ik van onze Dries niet allemaal gedaan, of toch niet zonder gepuf en gezucht en ogen die 35 keer in 't rond draaien.....én niet te vergeten de slogan: "ik moet hier altijd ALLES doen!"

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat schattig! Kan ik mijn driejarige ook zo kneden? Wat moet ik daarvoor doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 15 jaar zagen en zagen en zagen
      Maar dan, ineens is de verrassing er

      Verwijderen
  13. mooie woorden over jouw kinderen... ik heb hier nog wat werk voor de boeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij hebt dus echt wel topkinderen hoor Vee! Echt wel de max van allemaal :) En het is net zoals je zegt: iedereen vindt zijn kinderen de geweldigste van allemaal (alhoewel er ook wel dagen zijn dat we er anders over denken).
    Maar je mag fier zijn, ze hebben je echt wel goed geholpen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. leuk gebracht!! I know the feeling...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik voel mij goed :)

    X. Nette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zeg lieve Vee..... kijk jij eens op mijn blog :-)
    Doen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat zijn zeker lieve lievekes!
    En ik wens je moeder nog beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen