maandag 3 juni 2013

omgekeerde anorexia

ik heb een soort "omgekeerde anorexia" volgens mij
anorexia-patiënten,
die zien zichzelf toch altijd dik
ook al zijn ze graatmager?
toch denken die dat ze dik en vet zijn
awel bij mij is het andersom
ik heb al heel mijn leven het gevoel
dat ik een slanke ben
(ik was dat ook echt wel lang)
nu reken ik mezelf nog altijd niet tot de
volslankere medemens
maar ik denk toch echt dat ik nog aan de
lichtslanke kant zit
ik loop dus zonder complexen met een short
in mijne bikini
of in een rokske rond

maar over 't laatst
in de Lola en Liza
toen ik een keischattig rokske paste
amai!!!!
ik had precies olifantenonderbenen
ook met de driekwartbroek.....
ik heb tegen de mevrouw van de Lola en Liza gezegd
dat er volgens mij iets mis was met de spiegels
want dat ik in hun winkel
pakken dikker leek dan thuis!
en dat rokje en die broek
dus NIET gekocht

thuis nog eens voor de spiegel
thuis heb ik gewone benen
geen slanke
maar gewone

en als ik in de badkamer
in de spiegel (een andere zelfs)kijk
dan vraag ik mij toch ook af
hoe het komt
dat die weegschaal stillekesaan
meer en meer
naar de 70 kg uitwijkt
in diene spiegel zie ik er nog hetzelfde uit
als een tiental jaren geleden
volgens mij toch
dus een nieuwe weegschaal gaan halen!
die nog erger uitweek
verdorie

en mijn jeansbroeken
die spanden ineens toch wel erg aan mijn dijen
en daarboven...
dus ik moest de weegschaal misschien toch gelijk gaan geven
vorige week met de oudste dochter efkes naar de winkel
voor een jeans
ten eerste:
geen aanrader, gaan winkelen met een slanke, modebewuste dochter
de mevrouw van Cassis zal dit beamen
uitspraken als:
"neeeeeeee moeke, dat is zoooooo van vroeger"
"neeeeeeeee moeke, daar gaat ge echt niet mee rondlopen"
"moeke! laat dat hangen, dat moogt ge niet passen"

in de Zeb mocht ik dan toch jeans passen
ook daar is er weer serieus iets mis met hun spiegels!
ik voelde mij zo ongeveer de kruising tussen
nen olifant
ne walrus
en ne neushoorn
ik begrijp dat dus niet
ik dacht dat ze smalmakende spiegels in paskamers zetten
om de mensen het gedacht te geven
dat ze er goed mee staan
hier was het echt niet tof
bijna zo erg dat ik het gordijntje van het pashokje niet dierf openen
om aan ons Nette te laten zien
ik heb er uiteindelijk één gevonden hoor
er zijn grofweg drie soorten jeans:
skinny (supersmal)
straight (recht naar beneden)
bootleg (die worden onderaan wat wijder)
ne straight, dat is bij mij ne skinny
die dikke onderbenen bestaan dus echt
ook al zie ik ze zelf niet
volgens Nette moet ik niet eens proberen
om ne skinny te passen
want daar geraken mijn dikke enkels
niet eens in.....
allé ik heb nen bootleg gevonden hoor
en als ik thuis in de spiegel zie
vind ik dat ze ferm goed past!

dus ofwel liegen de spiegels in de winkel
en mijn kinderen
en mijn weegschaal
en MDH

ofwel moet ik toch iets gaan doen aan de lijn
pffffff


28 opmerkingen:

  1. Jeansbroeken kopen, ik ken het gevoel. Ik haat het gewoon. En inderdaad skinny is inderdaad skinny. Ik snap soms niet hoe sommige mensen in zo'n broeken kunnen ademen. Volgens mij klopt er soms gewoon iets niet aan de maten en modellen. Neem je een maat 40, zijn de pijpen bijna even smal als een 36. Waar is de logica?

    Ach, over lijnen en dergelijk. Zolang jij je goed in je vel voelt, moet je helemaal niets veranderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou dat ik uw 'probleem' had......bij mij zijn de skinny's net straight modellen.....ni tof!
    En de straight modellen die moet ik met een riem bijeenfrommelen op mijn onbestaande heupen!
    Heel af en toe vind ik een mooi passend model ( meestal van Only of Vero Moda) die draag ik dan zo vaak dat die echt supersnel verslijten....
    En nee, ik heb GEEN anorexia...ik vind mezelf zeker niet te dik.
    Ik eet normaal ...maar heb helaas een snelwerkende schildklier en dus bijgevolg een snelle verbranding.
    Ik MOET vreten om niet af te vallen....
    Een dag niet eten door ziekte ofzo is 1-2 kg kwijt....
    Niet leuk!!!
    En zeker niet als ge weet dat ik 1.78m ben en mijn mager lijf dus nog eens extra mager lijkt!

    Dus prijs u gelukkig dat ge vormen hebt, want ik heb er geen!
    :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mijn schildklier dringend aanspreken !!!!die moet ook maarne keerharder gaan werken

      Verwijderen
  3. bij mij trekt geen enkel jeans op niks! ik heb niet zo het onderbeen probleem, maar het dijbenen probleem! Verschrikkelijk! Ik moet broeken kopen die rond mijnen bui 2 maten te groot zijn om ze over mijn dijbenen te krijgen, ook ni plezant zenne!

    en die paskottekes en hun spiegels? da ligt aan 't licht da ze gebruiken, dat is allesbehalve flatterend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al eens een broek van Cecille geprobeerd?Vriendin van mij heeft ook dat probleem dat geen enkele broek past in haar taille.

      Verwijderen
  4. Vee meiske, wat een geweldig stukje heb je alweer geschreven. Op je foto's is je 'moeilijke' model helemaal niet te zien, toch niet door mijn ogen. Zou het niet eerder liggen aan het feit dat al die 'standaard' maten op smallekes gebaseerd zijn en aan de kleine kant zijn?
    Ik vind mezelf helemaal niet dik, maar sinds mijn gebroken enkel ben ik een beetje bijgekomen, en nu zit ik op het grenske van grote maten. Huiveringwekkend vind ik het...
    Dit gezegd zijnde ga ik wat van het leven genieten en een goei crèmeke eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zolang je je maar goed voelt!
    En paskamertjes,daar wordt een mens toch slecht van! Is het niet de vorm van mijn lijf, dan is het wel mijn onzuivere huid die zodanig oplicht dat ik nergens anders meer naar kan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha zo herkenbaar.
    Ik ben ook aan het bijkomen(boven de 40 ,he) en ik vind geen kleren,jurken zijn te kort,elke broek die ik pas is wel iets mee.Goedkoop voor de portemonnee(niks kopen),maar ik weet echt niet wat ik dan wel aan kan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet eens in Holland gaan shoppen, als je daar nen 42 past, zit die echt keiruim want de maten zijn daar groter, nen Hollandse 42 is feitelijk nen Belgische 44! Haha, echt geweldig hoor! Een aanrader, enne die spiegels da ligt aan stom neon licht hoor, zekers niet aan u!
    Groetjes
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij liegt de weegschaal en je kinderen en de spiegels en de MDH. Ge hebt gewoon spieren bijgekregen. En spieren wegen. Da's alles. En daar hebben spiegels uiteraard geen verstand van! Als ge u nu goed voelt in uw vel, probeer dat maar te houden dan! Velen zullen daar jaloers op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bluuuuuuuuuh broeken kopen, dat doe ik dus bijna nooit, gedoe. En ik heb juist hele dunne pootjes, daarom wil een skinny bij mij ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. IEDEREEN heeft dikke benen in driekwartsbroeken. Ze mogen dat voor mijn part verbieden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Natuurlijk liegen die spiegels. Die liegen al jaren.En de maten in de winkel die kloppen van geen kanten. Dus, ge zij zeker ni te dik, het ligt allemaal aan die ander...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je moet niet teveel aandacht besteden aan die spiegels en zeker niet aan de commentaar van je huisgenoten! Zorg dat je je goed in je vel voelt, da's het belangrijkste! Wat ben je met een vrouw die altijd lijnt en tegen alles nee zegt en de hele tijd slechtgezind, ongenietbaar, moeilijk, zagend, maar slank rondloopt? Vraag wat ze verkiezen, een glimlachende contente iets dikkere vrouw of een moeilijke, slechtgezinde slanke? Ze zullen rap gekozen hebben :)
    En daarbij, pas als je weegschaal 3 cijfers aangeeft ben je dik!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb weer goe gelachen, je niet uitgelachen he ;) maar tis gewoon grappig om te lezen, ik zag je al staan in het paskotje. Ik stond zaterdag in den H&M en heb 3 broeken gepast en men humeur zakte onder nul. Ik denk dat het aan de maten ligt, die zijn volgens mij veranderd ;)
    Hoewel hier de weegschaal ook stijgt maar ik heb een excuus, gestopt met roken. Ach als er niks past dan moet je niks kopen, plaats in de portemonnee of je gaat er is goe van eten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allé kijk nu, hoe herkenbaar van A tot Z ;-)
    Ik ben echt aan het verdikken en ik raak er precies ook niet meer vanaf. NIET leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. toon eens ne foto van uw benen... dan kunnen we beter volgen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Owwwwwwwww meis ... wat een heerlijk blog weer hihihihi
    Ik zit hier met een glimlach je relaas te lezen ... en biecht op dat het ook heel herkenbaar is hahahahahahhaa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat lees ik dit graag want dan ben ik niet alleen met mijn probleem.... dat nijlpaard-gevoel!! Alleen, ik zit al dik over die 70, sinds 4 dagen een snoep-arm dieet gestart. Doe je mee? Ik zou wel een dieet-bloggers-clubke willen vinden om steun te zoeken want allen is het ZOOOOOOO moeilijk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hmmm, ik vind je (van die paar keer te zien) best ok hoor. je leek mij niet op te vallen als dik. maar ikzelf heb ook het probleem. echt hé, maar ik ga er ooit eens iets aan doen en hoe meer ik er iets aan wil doen hoe minder het lukt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ai Vee, zo herkenbaar dit!
    Ik heb ondertussen al geleerd dat iedereen moeite heeft om "perfecte" kleding te vinden.
    Die maten kloppen van geen kanten joh!
    Het is best frustrerend om niks te vinden naar uw goesting, maar daar hebben veel vrouwen last van me dunkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tiens? Als ik naar de zeventig zou gaan, zou ik keihard juichen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ... of gewoon die paar extra kilootjes accepteren :-) maar ja, echt, ik heb dat ook altijd voor in de winkels, ik zie er daar vééél dikker uit dan thuis :-) het scheelt zelfs met de spiegel boven en beneden in de slaapkamer (vandaar die foto gisteren in de slaapkamer voor Mirror Monday, is op mijn voordeligst :-)). En ik zou dus ook juichen als ik naar de 70 ging, ik ben daar al een tijdje over :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan het mij zo voorstellen, met uw dochter in de winkel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. In den L&L zijn het inderdaad verschrikkelijke spiegels!Ik koop op den Leuvensesteenweg zelden iets! de spiegels in L&L hasselt zijn veel beter!!! weer een reden om naar hasselt te gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen