zondag 30 juni 2013

BINGO !!!!!

het was een zware week
een hele zware week
zo een week waarin vanalles gebeurt
waar ge zelf niets aan kunt doen
die u , of de mensen rondom u, overkomen
maar die u wel treffen
juist natuurlijk in een week
die werkgerelateerd (oh ik wou dat al zo lang eens gebruiken die uitdrukking)
heel druk was
rapporten moesten gemaakt worden
oudercontacten
zelf rapporten gaan halen van eigen kinderen
sommige heel goed
(en veel te weinig tijd gehad om daar blij om te zijn)
sommige vielen wat tegen
(en veel te weinig tijd om dat kind wat moed in te spreken)
een jarige dochter
die graag in de wok wilde gaan eten
(het enige moment dat ik haar kon zien )
want daarna alweer naar school voor het afscheid van die van het zesde leerjaar
moemoe die geopereerd werd
(alles tot hiertoe in orde, maar we weten natuurlijk pas over enkele weken in hoeverre het genezen zal )
zelf afscheid nemen van een zalige klas!
en zalig waren ze!!
ik zat tijdens de mis
(ja wij hebben een eucharistie op het einde van het schooljaar)
ze één voor één te bekijken
(ja soms dwalen ne mens zijn gedachten in de kerk al eens af)
en ik was op elk van hen fier!
en ik zie ze één voor één heel graag
en ze mogen allemaal hier komen wonen, moesten ze geen thuis meer hebben
en ik vind het echt spijtig dat het schooljaar met deze kinderen voorbij is
ze hebben mij ook geknuffeld
en verwend
onder andere met zelfgemaakte geschenkjes
bloemen:
een theelichthoudertje (gemaakt van een doosje micado en een schroefdopje)
macramé van gevlochten touwtjes
en een zelfgestikt portemonneetje
en een kaart
een prachtige kaart
zo'n kaart die ik met hun verjaardag altijd geef
daar kreeg ik bijna van tranen in mijn ogen
er was ook een lange brief van één van de meisjes
die mij echt deugd deed!
en ik had het nodig
want buiten dat haasten en spoeden
en bijna-niet-thuis-zijn
en geen-tijd-hebben-voor-eigen-kinderen
waren er ook nog ergens woorden gevallen
(waar ik liever niet over blog)
maar plezierig is het niet
en dan moesten we vrijdag ook DIRECT na school vertrekken op weekend
een weekend met 34 anderen (allemaal bevriende koppels)
dat wij en mijn zussie georganiseerd hadden
en dat bleek achteraf gezien ook makkelijker gezegd dan gedaan
want ge wilt binnen een bepaald budget blijven,
maar dat lukt dan niet altijd
dus weer stress daarover....
soit
het schooljaar was om 12 uur voorbij
wij hadden nog vergadering en besprekingen tot kwart voor 4
ik ben om 5 voor 4 thuis gekomen
(ik werk echt twee straten verder)
om dan nog ALLES in te pakken
en om half 5 eindelijk in ne volgepropte auto naar de Ardennen te rijden
want tegen 7 uur zou de spaghetti moeten klaarstaan
gelukkig was de zus en haar man er al
want wij hebben zoveel file gehad
dat we er zelf pas om 7 uur waren

allé
dat was dus allemaal genoeg stress en spanning
en slechte gevoelens
en vanalles
maar!!!!
het lukte mij toch om efkes op internet te geraken
om op den blog van Toertjes&Pateekes te kijken naar den Bingo
deze keitoffe blogster
had nl een bingo georganiseerd
eerst had ze naar iedereen die wilde meedoen kaarten gestuurd
en vanaf dan trok ze elke dag een nummerke
(ja blogsters doen soms zotte dingen)
allé en op mijn kaart stond nog 1 nummerke
dus ik MOEST echt meedoen
en JAAAAAAAAAAAAAAA
het was 85 !!!
ge had mij daar moeten zien zitten!!!
gelijk een zotte doos
precies aan het roeren in ne pot (ge kent dat gebaar wel)
en maar zingen van:
iiiiiiiiiiiiiiik heb de bingo
iiiiiiiiiiiiiik heb de bingo
echt blij gelijk een klein kind was ik
ik zat daar echt te lachen van plezier!
alle stress gleed van mij af
en ik heb dus echt geen 93 miljoen euro gewonnen hoor!
ik mag wel als eerste kiezen uit haar "prijzentafel"
en dat  op zich is ook al plezant
want daar zitten heel toffe stofjes en knutselfrulletjes bij
maar het was mij eigenlijk zelfs niet te doen om die prijs
gewoon dat ik gewonnen heb
als eerste
precies een olympische medaille
al heb ik er gene zak voor moeten doen haha

ik ben alleen niet helemaal zeker dat ik mij nergens vergist heb
maar allé, het enige dat er kan gebeuren is
dat ik dan geen prijs krijg
(echt geen ramp
en afgang beleef in gans blogland (want dienen bingo was wel "hot")
maar daar kan ik ook wel mee leven hahaha

maar dan!!!
het is nog niet gedaan
deze week dus zeker geen tijd gehad om te bloggen
en ook niet veel om blogjes van anderen te lezen
blijkt dat ik bij Zaanse Zolder ook al iets gewonnen heb!!!
mijn geluk kan echt niet meer op
maar het doet mij echt wel deugd

en het weekend dan?
awel daar ga ik zeker nog over vertellen
het resultaat kan ik al wel tonen
twee dikke bleinen
zelfs een bloedblein
ik kan dus bijna niet meer stappen
dit is geen buitenaards wezen
dit is mijn dikke teen
ik weet ook niet waar de rest van mijn voet naartoe is
ja, pijnlijk
heeeeel pijnlijk

tot morgen!!!
(a jaaa vanaf nu weer veel meer tijd om blogjes te schrijven hè)



18 opmerkingen:

  1. Zo´n toffe kaart van je leerlingen!
    En proficiat met je bingo! Ik ga het echt missen als er geen nummerkes meer getrokken worden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor de verduidelijking van de dikke-teen-foto. Ik vroeg me al af of ik nu een teen zag of en hele voet. Ik was gelukkig zelf al tot de conclusie gekomen dat het een teen was vanuit een wat vreemd perspectief :-).
    Ik wens je veel rust toe voor de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met twee maanden vakantie? Dat moet lukken!
      Ja rare foto hé

      Verwijderen
  3. Oei oei oei, wat heb jij een hoop afgezien. Maar gelukkig maken je gewonnen prijzen en lieve kindjes dat weer helemaal goed. Sterkte met je voet(en) en een ontzettend ontspannende en fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijne vakantie en beterschap aan de rare voet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :)
    Fijn dat er in alle drukte en leuke en minder leuke momenten toch nog tijd gevonden werd om BINGO!!!!!! te roepen.....het is je van harte gegund!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh oh, en toch nog tijd om op een plezante manier alles met ons te delen! Echt een rare foto haha en tof dat je zo verwend bent! Terecht natuurlijk!! Veeeeel vakantie plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat!!!! En een goeie vakantie! !!!
    Ah ja, het is vandaag de laatste dag van mijn give-away...wie weet is uw geluk nog niet op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahahaha wat een verhaal zeg ! En wat een teen.... huh?
    Volgens mij is er nu nog 1 bingo te vergeven vanavond, gisteren waren er ook 4. Nou aan mij zal het niet gegund zijn (ik moet er nog 2) maar wat een pret hebben we hieraan beleefd hè, zo geweldig!
    En mijn pakje aan jou gaat vandaag op de post. x Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Awel ge hebt het verdient, diene bingo!
    Maar ieuw, uw tenen. Ocharme!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. met heel wat ongelukjes en pech toch nog echt veel geluk gehad ook hé. Vind de kadokes wel leuk. Ik zit in een dipje en ga ook even zelf geen blogjes meer schrijven. (tot ik weer wat rust vind in mijn kopke)te is te...Maar lezen van anderen nog wel hoor.... voor ik het weet zit ik hier weer foto's te trekken voor de blog) ben nogal wispelturig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge bent een jaar of 15jonger volgens mij, maar voor de rest lijken we toch op elkaar hoor !

      Verwijderen
  11. Gij zij echt wel voor tgeluk geboren hé Vee! zoma efkes 2 keer winnen op 1 dag, het leven is nie altij eerlijk verdeeld vinnekik! Ma ja, wie zennekik om iet te zeggen????
    Ma voor de rest hedde wel een superdrukke week achter de rug met veul emoties, goei en minder goei lees ik, ma ok da ga voorbij en uw kinderen hemmen et ok goe gedaan, geweldig!
    vertelt toch nog mar es van oew ferm weekend vol bleinen, da wille we hiejel geire lezen :) :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mijn troost omdat die arne en carlos poppen niet lukken !!.

      Verwijderen
  12. Gelukkig hebben de blaren twee maanden de tijd om
    te genezen. ;-) Daarna kun je weer de draad van je docentenleven oppakken.
    Geniet vooral de komende tijd van je DHB, kids en je vrije tijd.

    Groetjes uit Holland

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb toch ook twee keer naar die eerste foto van uw voet moeten kijken hoor. ;-)
    Ziet er pijnlijk uit, hopelijk ben je er snel vanaf!
    Proficiat met je eerste prijs in de bingo.
    Ik heb de laatste en ik ben anders ook nog altijd zo blij als een klein kind haha. :-)
    Die bingo had me helemaal in de ban de voorbije weken...
    Geniet van je verdiende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waarschijnlijk is de boebel op je dikke teen werkgerelateerd
    (daar, ik heb dat woord ook altijd al willen gebruiken)

    En ik benijd jou: mijn bingokaart van toertjes en patékes heeft me lelijk in de steek gelaten.
    Proficiat, je krijgt allicht een supermooi cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen