maandag 10 juni 2013

gemakkelijk zsazsarokske

toch nog eens een berichtje over mijn maaksels
uiteindelijk was dat de bedoeling van mijn blog
is dat ook de titel van mijn blog
die trouwens binnenkort jarig is!

ons lisse zei pertang dat ze liever de gewone berichtjes leest.....
die dat niet over maaksels gaan

maar sinds wanneer zou ik luisteren naar mijn dochters
hà !

ik maakte voor mezelf het allermakkelijkste rokske
van zsazsa
niks geen paspel
of rits
of plooi
gewoon nen band in boordstof
en het zit GEWELDIG
en het is al even geweldig SNEL klaar!
twee jaar geleden heb ik voor een gelijkaardig model (Melvin)
bijna 60 euro neergeteld
dit kan ik maken van een meterke stof
(okéé ik heb een beetje moeten puzzelen en foefelen)
20 cm boordstof
en een uurtje werk
op vraag van sommigen
de onderbenen:
ja ja zei de fotograaf-dochter-van dienst
zo ziet ge goed dat ge geen enkels hebt!
en zo nog beter moeke!!!

ik maakte ook nog voor de jarige nichtjes
rokjes
en voor hun popje ook een bijpassend kleedje
het was daar dus feestje
en ik was weer efkes jaloers
want de zus heeft vroeger van moemoe een oud servies gekregen
dat toch maar in de kast stond
en niet meer gebruikt
een beetje kapot hier en daar
en echt ouderwets
maar ondertussen.......
dus ferme RETRO geworden
en terug volllllllllleeeeeeeedig in de mode
maar nee moemoe
ge moet  u niet ambetant voelen :-)
als ons lisse later den emmer krijgt
is het in orde!
ja die twee dochters van mij hebben al afgesproken met moemoe
dat de ene later den emmer wil
(aan de pomp van moemoe hangt zo nen zinken emmer)
en de ander is content met het huis..........




20 opmerkingen:

  1. Schoon rokske!! Uw benen mogen trouwens gezien worden! Ze zijn tenminste ni zo wit als die van mij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei tof rokske, in een kei tof kleureke, me kei toffe benen er onder...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon rokskes !
    Schoon benen en schoon figuur !
    Daar teken ik direct voor!
    Moemoe die heeft goeie smaak, dat servies is ook al zo schoon.
    Over den emmer kan ik mij niet uitspreken, die heb ik niet gezien; maar als hem gelijkgesleld wordt met een heel huis, dan moet dat echt nen hele speciale zijn peis ik zo....
    ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon rokske(s)!
    En dat paar benen, dat lijkt verdacht veel op mijn onderstel ;). Alleen die fotograferende en commentaargevende dochter, dat heb ik nog niet. Komt nog wel zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn trouwens die twee lachende kippen op de achtergrond bij nichtje!

      Verwijderen
    2. Ah die stoute kippen ;)
      Leuk ze eens op foto te zien - jeetje, en zo 'groot'. Aah, ik heb nog een lange weg te gaan ;)

      Verwijderen
  5. Heel mooi rokske.....tof stofke ook, groen flatteert u!
    En.....ik begrijp volledig je jaloezie wat het servies betreft.....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie rokjes meis.

    Troost je ik heb wel uitstekende (ze steken behoorlijk uit hihihi) enkels die ik als ik weer eens loop te slenteren kapot trap:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat had ik vroeger ook ! Dat ik daaroveral meetegen botsten dan het vel eraf
      Nu zijn er schokdempers omheen gegroeid

      Verwijderen
  7. Laat uw dochters maar lachen: ik heb nu ook helemaal hetzelfde figuur als ons moeder, dus uw gebrek aan enkels wordt later het hunne!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof rokske. Ik heb dat stofje hier ook liggen, wist nog niet goed wat ermee te maken. Nu dus wel. En met boordstof ... geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super tof rokske! Zo met een boordstof bandje, heerlijk comfortabel! En amai, zo'n benen heb ik hier ni zenne!

    Ik moet toch weer lachen met uw verhaal zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie rokjes zeg! Knap gemaakt.
    Ennuh, niks mis met jouw benen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie rokjes!! Lekker makkelijk. Ik houd ervan!
    Nu nog wachten op heel veel zon en warmte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige rokskes gemaakt Vee! En gemakkelijk, daar hou ik ook van ;)
    Jouw benen zijn toch net de benen van een fotomodel, wat zagen ze daar toch altij over? Misschien e bitje bruinen da kan gene kwaad.
    De nichtjes hadden ook weeral geluk zeg, met zo'n tante Vee!
    En uw dochters weten het wel aan boord te leggen met de moemoe, van wie zouden ze dat hebben????
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. schoon kleertjes gemaakt en leuk met de popjes erbij. en die benen vallen goed mee hihi. en de verdeling emmer, huis....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, de zon heeft zich laten zien en het is hier plots een invasie van Zsazsarokskes ;-)
    Uw versie is zeer geslaagd!! (en uw benen, dat vind ik toch meevallen hoor, en ze hebben kleur, ik heb nog twee melkflessen!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik zou direct tekenen voor dat rokje....ideale combi met de sandalen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en 't is een heel schoon rokske! ge staat er heel goed mee! en die enkels... die foto's tonen niet wat wij zien!! Wie gaat nu zo kortbij kijken!!!
    Foto's zijn altijd veel comfronterender dan de werkelijkheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zie daar toch een ferme welving waar kuiten zitten dus : goed in orde die onderkant! En schoon je rokjes, ook die van de poppen! En wat een deal, een huis en een emmer. Brave kindjes hebt gij en rap content (één toch ;) )

    BeantwoordenVerwijderen