dinsdag 12 mei 2015

Gestikte-wijven-weekend Editie 2

dit weekend
ging ons gestikte wijven weekend door
 
waar ik vorig jaar nog vertrok
met veel twijfel
met ne koffer vol naai- en haakspullen
"want als dat geen toffe zijn
dan zal ik mij wel bezighouden"
met echt iets van:
Vee, stoeme kiek
dat is niets voor u
(ja ik ben echt zo iemand
die met mensen in de kleuterklas
moet gezeten hebben
voor ik mij op mijn gemak voel)
 
nu was het helemaal anders
ik verheugde mij er als een klein kind op
 
het begin was eigenlijk niet zo goed
ik kreeg een
"tien-kleine-negerkes-gevoel"
want plotseling
vielen er 3 af
iemand werd ziek
iemand vond geen opvang
iemand had blijkbaar al een tijdje geleden afgemeld
(maar dat had ik gemist op Facebook)
 
 
er liepen ook andere dingen mis
ik had juist 500 euro opgehaald
voor Nepal
maar ik wil nog...
en dus ga ik op het schoolfeest met een standje staan
opnieuw voor Nepal
dat blijft daar maar beven ocharme
 
en ik was volop aan het hoesjes knippen
waren ineens mijn labelkes van
moeke veerle handgemaakt
op...
nieuwe besteld
maar die waren er nog niet
 
ik ging dus veel kunnen stikken
maar niets afwerken
(ja, zonder labelke
zijn ze maar half zo mooi vind ik)
zo een beetje spijtig
ik wilde daar graag een beetje stoefen
die andere stikwijven
die kunnen namelijk echt heel goed stikken
 
stikken in de betekenis van:
rokjes
jurkjes
portemonneekes
tasjes
echte weekendtassen
reuzegrote weekendtassen
jassen
hemden!!!!!!
(dus echte overhemden voor mannen hè)
plooien
platstukken
(ik dacht dat dat iets met fietsen was
maar dat is valsplat zeker)
nepen
ritsen
paspel
 
het enige dat ik goed kan
zijn poppen
(en dan mag je nog niet kijken
naar het stukje dat met de hand is toegenaaid)
en dus mijn brillenzakjes
en ik wilde indruk maken
door daar een massa zakjes te maken
niet dus....
 
allé
ik vertrok vrijdag na school
propte de koffer van mijn auto halfvol
reed naar Katrientje
die had met de andere helft van de koffer
al niet meer genoeg
en dan moest Sarah
er nog bij....
die pikten we onderweg nog op
we propten al haar spullen er nog bij
en we hadden geluk
er passeerde juist een crèmekarreke
we aten elk een hoorntje
met ferrero-rocher-chocolade-ijs
en gelukkig dat we dat nog in ons maag hadden
want we hebben file gehad !!
niet te doen
we werden er bijna viesgezind van
bijna
in zo'n file gebeuren gelukkig ook grappige dingen
zoals nen auto vol britten
die ineens stoppen
om allemaal te gaan plassen aan de kant
gelukkig met hun rug naar ons...
de gps veranderde ons
tijdstip van aankomst
steeds later en later
 maar eindelijk
eindelijk waren wij er ook
in de Karmel in Brugge
 
we laadden alles uit
dat betekent per persoon:
een klein zakje met kleren en toiletgerief
een stikmachien(of twee)
en veel zakken en dozen
vol garen, stof, patroonpapier,
strijkijzer, verlengdraad, biaislint,
patroonboeken,....
 
oja
en natuurlijk ook nog nen hoop
koeken en chips
we gooiden alles binnen
zagen een enorme werkruimte
een zaaltje om te naaien
een kamertje om te strijken
een zaaltje voor de spullen van Lieve
en dan nog een ruimte met wat zetelkes
maar we zagen geen gestikte wijven....
 
die vonden we uiteindelijk in de eetzaal
(waar anders...)
en vanaf toen...
vanaf toen begon het leukste weekend van het jaar
sorry voor alle mensen waarmee ik ook op weekend ga
jullie zijn ook heel tof
maar we delen niet dezelfde hobby
en dat is dus echt een zaligheid
 
 
ik voel mij daar zo hard op mijn gemak
dat zijn geen kliekskes
iedereen babbelt met iedereen
iedereen zevert met iedereen
(zeveren = grappen)
iedereen helpt iedereen
iedereen leent uit
iedereen deelt uit
dat is constant van:
heeft er iemand een stukske witte paspel?
heeft er nog iemand zwart garen op een spoeltje?
en als niemand het had
dan was er nog ons winkeltje
 
dat was zo een beetje het relax-plekje
als we het geratel even beu waren
gingen we daar wat babbelen
naar stofjes kijken
(o ja, want ik heb maar 1/3 gefotografeerd! )
en elke keer kwam ge daar wel iemand anders tegen
 
de twee organisatrices
hadden ons ook heel hard verwend
met twee
ja u leest het goed
TWEEEEEEEEE
goodie-bags
Lijst sponsors
-          Naaiwinkel Turnhout Mariën – Hendrikx: boekjes inspiration en paarse tas
-          Knip en knippie: 2 knips en 1 knippie met bijlage
-          Guterman: reclame tijdschriften met collectie
-          Soft cactus: lintmeter in sleutelhanger
-          Lolalilie: DIY pakket
-          Den depot: bon 5 euro + stofklemmen in verschillende kleuren + stof
-          Fournituren.nl: kortingsbon 15%
-          Pidy: kookboek ‘Claudia kookt buiten’
-          Lanalotta: rolletje stof
-          Lillestof: 3 rollen tricot (elk 1 meter ongeveer) + rolletje tricot
-          Pieke Wieke: boordstof/tricot + gestikt wijvenweekend pin
-          Stofuiltje: bon 5 euro + tekenkrijt
-          Poppies: koeken
-          La maison victor: nieuwste LMV editie (mei-juni 2015) en extra boekje met naai-ideeën (bijlage), lente editie 2014
-          Hotstof: bon 5% korting, fournituur (verschillend per zakje) en zakje kamsnaps
-          Kersenpitje: stof en fournituren
-          BNP fortis Paribas: draagzak
-          Jules Destrooper: doos Florentines
-          Mon depot: rol stof
-          Stoffenstraat: rol stof
-          Something naais: bon 10% korting en rits
-          Juffertje uil: bon 10% korting en draagzak (wel uitverkoop momenteel)
-          Stofopzolder: Bon 20% korting
-          Littlevixen: bon gratis verzending en fournituur (biais of paspel)
-          Lieselove: stof
-          Larlotte: pakketje met schaar, zoommaatje, kopspelden en doosje voor spoeltjes.
-          Sjiekebiele: bezoekers op zaterdag 9 mei kregen 20% korting
-          Huisje creatief
dank u wel aan Daisy en Sofie
jullie hebben dat schitterend gedaan
we waren heel efkes stil
heel heel efkes toch wel
 
zo
genoeg voor vandaag
morgen vertel ik verder
(of overmorgen)
(of overovermorgen)
 
groetjes
vee
 
 
 
 


9 opmerkingen:

  1. Zo zalig om jou verslag te lezen :-)
    Hmmm heimwee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. snap ik, maar weet je, doe zoals wij gestart zijn: twee (ik vertel niet wie, maar ik was het niet zelf) kozen uit de blogs die ze volgden elk een aantal mensen, die kregen een mailtje, en zo is onze groep er gekomen ! en echt waar, iedereen past erin!

      Verwijderen
  3. Die plassende britten, het hoogtepunt van onze heenreis. Hahaha... geweldig verslag, zoals we van u gewoon zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof dat het zo is meegevallen, maar ik had niet anders verwacht.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig om te lezen Vee! En ik wil zeker je vriendin blijven, zolang je met je fiets uit de buurt van mijn platstuk blijft! :-D
    Nee, serieus, ik vond het de max met jou op weekend te gaan! Ik kijk alvast uit naar het het vervolg van je verslag en ps, chique dinges hoor met je ingezamelde geld voor Nepal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet gewoon van jouw gezelligheid. Bij jou voelt iedereen zich op zijn gemak. Merci voor het super weekend! Hopelijk stonden die Britten niet op Sofie haar platstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat klinkt dat leuk. Ik ben niet zo'n groepsmens maar ik denk dat ik dit wel leuk had gevonden....... Ook zo inspirerend. Ik heb gisteren eindelijk betaald, voor twee zakjes heb je het egvonedn?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uw verslag is even tof als het weekend 😊

    BeantwoordenVerwijderen