donderdag 28 mei 2015

weekendje met de vrienden van lebbeke

ik zit een beetje achter met vertellen
want het is hier superdruk
omdat Bibi
van het ene weekendje
naar het andere fladdert
en dat is tijdens die weekends wel plezant
maar in de week al het werk inhalen
is iets minder
 
het tweede weekend van mei
gingen we weg met de vrienden van Lebbeke
vier koppels
we hebben daar meer vrienden zenne
maar dat zijn de beste en de oudste vrienden
 
we gingen naar de Ardennen
naar Mettet
(ik kan er niet aan doen
maar ik vraag mij dan heel den tijd af
zou er ook een ZonderXXX bestaan
foei foei foei)
dat is de streek van Maredsous
eigenlijk nog niet echt de Ardennen
maar voor ne Vlaming is het zo:
als ze er Frans spreken
als er wat heuvels en bomen zijn
dan zijn wij in de Dardennen
 
het was het verlengde weekend van OHH
en dus vertrokken we al van woensdag
de eersten die aankwamen
stuurden een SMS:
mooie buurt
huis is wat afgeleefd
maar met mooi weer geen probleem
 
de jaarlijkse grap dus
waar ik toch weer intrapte...
ik vertrok met het gedacht
om in een "oud en versleten kot"
terecht te komen
maar wat een verschil was dat
het mooiste huis waar ik ooit in gelogeerd heb
superdeluxe
 
ik moest nog wat afkicken
van het gestikte wijven weekend
en ik had toch mijn naaimachien bij
en een haakwerk
stikken
dat is wel wat aso
(maar ik heb het gedaan hoor
een paar keer een uurtje op mijn kamer)
maar haken
dat kan ik doen terwijl ik in den hoop zit
dan kan ik meebabbelen ook
die van lebbeke
kijken ook al niet meer raar op
als ik een werkje bovenhaal
die weten al dat ik een ge(s)tikte ben...
toch voel ik mij soms wat aso
dingen zoals:
kubben
kaarten
ping pong
voetballen
het is echt aan mij niet besteed
ofwel snap ik het niet
ofwel kan ik het niet
(echt geen ooghandcoördinatie)
maar wandelen!!!
dat doe ik wel graag
 
deze keer wel maar drie wandelingen gemaakt
wij hebben een "wandelleider"
de eerste dag gingen we een wandeling maken
van een km of 6
een dik uurtje dus
de pubers wilden nog mee
maar de wandeling bleef maar duren
en we hadden geen koeken of drinken mee
hier en daar wat geknor dus
maar niet erg hoor
het was zo'n mooi weer
en de streek was prachtig
en net op tijd waren we ineens aan ons huis
had onze leider verkeerd geschat?
volgens mij niet
maar had hij van in het begin gezegd
dat het 9 km zou zijn
was de jeugd niet meegegaan volgens mij
 
de tweede dag
gingen we naar de abdij van Maredsous stappen
om daar iets lekkers te eten
mijn gedacht was eigenlijk:
we rijden naar Maredsous
we doen daar een wandeling
we eten en drinken iets
we rijden terug
 
de wandelleider had een ander gedacht
we stappen naar daar!
hij had een wandelkaart
en het zou maar een km of 6 zijn
ja ja wandelleider!!!
dat kennen we!!!!
nee nee echt niet
heel overtuigd
en onze wandelleider is nen doodeerlijke mens
dus we vertrouwden hem alweer
maar voor alle zekerheid
staken we nu toch wat koeken
en wat flessen water weg
 
trouwens over die flessen water
nog een vadsig weetje
volgens de wandelleider
is het klutske onder in zo'n fles
die van mond tot mond doorgaat
awel is dat klutske
voor 90% speeksel
en wanneer zegt hij dat?
juist als ik het klutske had opgedronken
 
wij dus weg
eerst was ons Lisse
haar auto nog gaan zetten aan de abdij
want zij ging van daaruit
terug naar Weerde vertrekken
studie-verplichtingen hè
 
we waren al een klein uurtje vertrokken
alles verliep goed
we zaten al over den helft
(dachten we toen nog...)
toen ineens ons Lisse een gil liet:
OOOOOO
NEEEEEEE
ik heb de sleutel van den auto
in het huisje laten liggen
...
 
kieken
kieken
kieken
 
ze kon dus kiezen:
ofwel wandelde ze tot daar
wandelde ze ook nog terug
en was ze te laat terug in Weerde
 
ofwel wandelde ze nu terug
samen met pa
gingen die met pa en zijn auto naar de abdij
en zagen we elkaar daar
 
ze koos voor de tweede optie
wij allemaal zo van:
ocharme
nu we al zover over den helft zitten
 
ha
ha
ha
wat hadden we het mis
 
want onze wandelleider
had zijn 6 km redelijk goed berekend
maar er geen rekening mee gehouden
dat je op zo'n wandelkaart
niet kan zien
of een weg openbaar of privé is
ja ja
de aangeduide wandelingen
daar kan je gerust op zijn
maar als je zelf een wandeling gaat uitstippelen
kan je dus voorhebben
dat er ineens staat:
PRIVATE WEG
ge kunt dat dan riskeren
maar dan kom je mountainbikers tegen
die dat ook geriskeerd hadden
die teruggekeerd zijn
en zeggend
dat er daar nen boer staat
met gekruiste armen
heel kordaat van:
GE KOMT ER NIET OVER
 
soit
het komt erop neer
dat we omweg en omweg stapten
dat we langs en door velden stapten
over en onder prikkeldraad
door de braamstruiken
(we zagen wel twee reebokjes!!!!!)
dat we ermee dreigden
dat onze wandelleider
NOOIT NOG EEN KAART MOCHT VASTPAKKEN
 
toen we eindelijk
eindelijk
eindelijk
weer in bewoonde wereld kwamen
een prachtig dorpje trouwens:
fallaën
recht uit Midsummer Murders
bleek dat de abdij
nog 4 km verder was...
 
pa en lisse
waren ondertussen al lang in Maredsous
 
dus achter het gat van de wandelleider
belden we die twee op
om ons te komen halen
 
4 dapperen
waaronder ikzelf
stapten toch alles
tja
tenslotte was het wel mooi weer
en de allermooiste streek ooit
 
en we werden beloond met
heel lekker eten in de abdij
de kaaskroketten zijn een aanrader
 
en we zijn niet meer te voet teruggekeerd
zelfs de wandelleider
stapte zonder veel protest
in de auto's om terug te rijden
 
de derde wandeling
was voor de mannen
en de jongens
er was daar een circuit in de buurt
wandelafstand...
en ze gingen eens kijken
maar het regende
en de meisjes bleven in het huisje
ik was stofjes aan het knippen
en ze gingen mee helpen
stof kiezen
 
de mannen stapten
enkele kilometers door de regen
kwamen aan het circuit
moesten 50 euro betalen
om te mogen kijken
vonden dat veel te veel
en belden ons op
om hen te komen halen
 
op onze laatste dag
stond er nog een wandeling op het programma
deze keer een aangeduide wandeling
we konden dus gerust zijn
dat we geen privaatwegen zouden tegenkomen
de jeugd riskeerde het toch niet
en mocht in het huisje blijven
wij dus die wandeling gaan doen
wat dacht je nu
potverdorie
ineens wijkt de wandelleider af van het gemarkeerde pad
awel???
ja de wandeling die wij volgen
die is wel 19 km
dat willen jullie toch niet doen
 
we snijden een stukje af
 
we snijden een stukje af
zucht
 
betekende dat we in een bos
bijna langs  door de beek zijn gestapt
gelukkig
vonden we toen ineens iets
dat toch min of meer een pad was
daarna zijn we nog over de spoorweg
moeten klauteren
(wat voor deze risico-vermijdende dame
iets vreselijk gevaarlijk is)
maar het was leuk hoor
alleen
dat "blinde vertrouwen" in onze wandelleider
ik ga daar nog eens goed over nadenken
 
voor de rest was het toch weer
een heel relaxed weekend
dat is een koffieke drinken
een aperitiefke drinken
heel veel snoepen
en heel veel eten
en lachen natuurlijk!!!
ook heel veel lachen
 
groetjes
vee
 
 
 
 
 
 
 


8 opmerkingen:

  1. Hè wat klonkt dat weer gezellig, maar ik heb het ook'heel leuk hoor hier on Felletin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kon de i niet vinden zonder bril, ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een belevenissen weer! Over dat blind vertrouwen zou ik inderdaad eens heel goed nadenken... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wat een gedoe weeral... maar wel superplezant moet dat geweest zijn! Mooi huizeke... maar de woefies mogen er weeral niet in! :-( Stoem!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, ge hebt maar chans, op weekend gaan en u stikmachine kunnen meenemen, ik zou hier nogal wa moeten horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtlocatie ! Enne ... als ik het zo allemaal lees ... ik weet zeker dat jij in de ogen van de wandelleider heel erg hard gescoord hebt met al uw wandeldoorzettingsvermogen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. als jij weg gaat maak je toch wat mee telkens hihi., Maar je hebt alweer een verhaal, een herinnering en kan nagenieten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lebbeke? En ik mocht niet mee. Schoon zunne, ge verdient gelijk ulle Ferre, ook een lap rond a oren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen