woensdag 6 mei 2015

Barcelona op maandag

op maandag voorspelden ze schitterend weer!
dus was ons plan als volgt:
pa en ferre
gingen in de voormiddag
Camp Nau bezoeken
niks voor mij
 
lisse en nette gingen de winkelstraat doen
ook niets voor mij
 
en we gingen elkaar
rond de middag
aan het strand ontmoeten
want we gingen ook wat genieten van de zon
 
 
zelf ging ik met de wandelgids
door barrio gotico wandelen
dat oude buurtje van Barcelona
 
ik kwam boven aan metro Jaimee
moest het kruispunt twee keer rondlopen
eer ik op de kaart gevonden had waar ik was
maar eens ik de weg gevonden had
superplezant
daar liep ik
in die smalle straatjes
vol met keineige winkeltjes
 
ik liep daar als nen echte toerist
ge kon er mij zo uit halen
al die locals
die lopen daar nog met truien
met dikke winterjassen
met laarzen
ik...
den toerist...
met een t-shirt met korte mouwen
een rok
blote benen
sandalen
en ne zonnebril
 
die Spanjaarden moeten ons zot verklaren
want eerlijk gezegd
was het in die smalle straatjes
best nog fris
 
ik wandelde rond
zag heel toffe winkeltjes
een muur vol ogen !!!
kocht mij in wel drie bakkertjes
of barretjes
een hapje
twijfelde over een nieuwe desigual-sjakos
 
en toen was het ineens tijd
om naar de afspraakplek te gaan
 
pa en ferre
lagen al in het zonnetje
ik legde mij er nog efkes bij
en toen kwamen de meisjes
 
we hadden allemaal grote honger
en er was nen hele boulevard met strandbarrekes
maar er was iemand in het gezelschap
die KEIDRINGEND
naar de wc moest...
 
dus we kozen eigenlijk
het eerste het beste
dat we tegenkwamen
ik had op de menu gezien
dat de dagmenu wel ca va was
 
maar toen we ons geïnstalleerd hadden
in de ferme lounge-zetelkes
en we de menu bekeken
oei...
dat was allemaal toch aan de dure kant
en niets van menu del dia te vinden
die lepe spanjaarden!!!!
maar niet met moeke Veerle zenne
ik vroeg direct naar het dagmenu
de dienster keek eens zuur
bracht er toen eentje
en zei er nog bij:
"dat het wel alleen in het Spaans was"
echt lepe spanjaarden zenne!!!
 
echt trukken van de foor begot!
 
den dagmenu was echter veel goedkoper
veeeeeel goedkoper
voor 15 euro
kreeg ik
als voorgerecht keilekkere sushi's
als hoofdgerecht een zalige tartaar van zalm met advocado
en een soort van getomateerde toastjes erbij
als dessert een stukje kaastaart
(oké daar heb ik heel heel heel lang op moeten wachten
en ze kwam uit de diepvriezer
want het middenste was nog wat ijs)
EN een drankje
(mocht zelfs wijn zijn)
 
de anderen hadden toch gewoon iets van de kaart genomen
maar ze waren allemaal akkoord:
ons moeke had het beste gekozen
 
echt jong
voor die zalmtartaar zou ik teruggaan
het water loopt alweer in mijn mond
 
maar....
er was toch een grote
MAAAAAAAARRRRRR
daar zaten we dan
aan het strand
in de felle zon
niet in de schaduw natuurlijk
goed gij
nu dat ze eindelijk schijnt
nu zitten wij daarin hè
wij zijn Belgische toeristen
wij willen genieten van het goede weer
 
alleen...
we konden het bijna niet uithouden
zo warm
ons ijs in ons glas smolt voor onze ogen
wij smolten bijna zelf
MDH is echt van plaats moeten veranderen
zo warm was het daar
 
en van op het strand liggen
is niet veel gekomen
we hebben het een uurtje geprobeerd
maar zijn het dan toch afgebold
in ons appartementje
boven op het dak
was het veel beter
ik las mijn boek
(een aanrader: Joanne Harris , Bramenwijn)
helemaal uit
dat hoort toch ook bij vakantie
veel lezen
 
toen was het nog maar begin van de avond
en ik wilde eigenlijk toch nog wat van de stad zien
ferre had eindelijk wifi
die kreeg ik niet mee
lisse moest wat studeren
dat is zo met studenten
en nette voelde zich niet zo goed
(die heeft daar met een buikviruske gezeten)
maar MDH en ik
wij gingen op pad
te voet
naar de wijk Gracia
 
o o OOOO
wat een tof wijkske is me dat!
zo een beetje een mengeling
van studenten
hippies
Mexicanen
zigeuners
veel pleintjes met terraskes
vintagewinkeltjes
toffe barrekes
en restaurantjes
zo van die lounge-zaken
met zetels
gelijk in "friends"
allé
echt tof
we dronken er ne goeie cocktail
en sloten daarna de avond af
met de enige slechte maaltijd in Barcelona
 
aan onze metro
was namelijk ne Kentucky Fried Chicken
en ferre en lisse wilden dat graag eens gaan eten
wij dus maar mee
maar bweikes
dat is goed voor ene keer zenne
op zo van die plakkerige tafels
en ne plakkerige vloer
en we vonden het eigenlijk ook niet eens lekker
maar allé
ik had gelukkig ne goeie mojito op
had in de zon gezeten
had veel gelezen
had 's middags zaaaaaalig gegeten
had op één dag
twee toffe wijkjes doorkruist
 
dat slecht eten
kreeg mijn dag niet meer stuk hoor!
 
groetjes
vee
 
 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Trukken van de foor :)) ik wil precies toch ook nog is op vakanse se...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goe da je dat weer gezien had... "die foortrukken"... Ik denk dat ik eens ga zien wanneer er een vliegtuig is... alleen... naar Barcelona vliegen, dan moet je ook weer terug vliegen... vanuit Barcelona...en dat is toch even slikken...nu...sissi dat ik ben!
    :-(

    BeantwoordenVerwijderen