zaterdag 2 mei 2015

bierfeesten, editie 2015

dit weekend
is het weer het weekend
van de grote trots van Weerde
DE BIERFEESTEN
georganiseerd door en voor
de chirojongens van Weerde
en op één of andere manier
draagt volgens mij
elke Weerdenaar wel een steentje bij
sommigen een kiezeltje
sommigen een menhir
dat samen werken op die bierfeesten
dat is echt een heel bijzonder gevoel
 
ons meisjes zijn bijvoorbeeld
al weken op voorhand
lid van het "promo-team"
die schuimen dan alle fuiven in de omgeving af
in hun "reclame-T-shirts"
om flyers uit te delen
 
de Ferre mocht ook al een paar keer mee
diene heeft al een heel week
's avonds gaan helpen in de tent
dat was thuiskomen
gauw gauw zijn schoolwerk
nog gauwer zijn eten naar binnen
en dan weg!
 
vrijdagavond hebben de kinders
alledrie lid van de chiro
al heel hard gewerkt:
opgediend
getapt
aan de wc-s gestaan
en andere taken
 om 5.20
jaaaaaaa
zaterdagochtend
5.20!!!
kwamen ze stikkapot thuis
 
zaterdag zijn ze weer gaan werken
en zondag opnieuw
dan is het afbreken
 
ook den MDH is van dienst op zaterdag
van 20 uur
tot 3.00
buitentoog
ge had hem moeten zien vertrekken
precies naar de Noordpool
 
vroeger deed ik ook een shift op zaterdagavond
maar eerlijk...
dat haal ik niet meer
als ik vrijdag zelf ben gaan vieren
ben ik...
laat ons zeggen....
te moe
 
maar ik ben ook gaan helpen hoor
op de kindernamiddag
ik help bij de grimeerstand
dit jaar deed ik zo haarstaartjes indraaien
met gekleurde katoen
 
 
van 14 uur tot 19 uur
zonder ophouden
er stonden constant kinderen aan te schuiven
ik was niet alleen hoor
we waren met 12 aan het grimeren
en met 3 aan het haarstaarten
maar zoveel kinderen dat er waren!!
volgens mij was heel Vlaams-Brabant op Bierfeesten gisteren
 
moeilijkste moment is altijd
het STOPPEN
want die kinderen zien nog kinderen aanschuiven
en die gaan nog in het rijtje staan
sommige ouders zijn dan ook heel onbeleefd
die dwingen ons bijna
om hun kind nog te doen
maar echt
na 5 uur rechtstaan
lichtelijkgebogen
en maar draaien
zijn wij zooooo kapot
 
dit jaar waren de ouders echter
heel vriendelijk en beleefd
ze vroegen of het nog ging
en toen we zeiden van niet
waren ze nog steeds vriendelijk en beleefd
toch was er één meisje
dat bleef staan
ik had haar al een paar keer gezegd
dat het kleine meisje in de rij
de laatste was
en dat ik haar niet meer ging doen
dan lachte ze eens verlegen
maar ze bleef staan
staan kijken
eindelijk
eindelijk
was het aan het kleine meisje
De Laatste !!!
en toen die klaar was
toen stond dat grotere meisje er ook nog
mijn hart brak
het was een heel gewoon meisje
geen arm
geen zielig
geen ziekelijk
geen mooi
maar ook geen brutaal
of overassertief
een heel gewoon kind
 
ze keek eens naar mij
en vroeg heel beleefd
"mevrouw, wilt ge mijn haar echt niet meer doen?"
 
ik had eerlijk waar
vlak ervoor nog kinderen weggestuurd
en toen brak mijn hart ook al
 
maar nu kon ik toch geen nee zeggen
dat kind had meer dan een uur gewacht
terwijl ik echt heel kordaat had gezegd
dat ik het niet ging doen
en toch had die een klein beetje hoop gehad
 
natuurlijk heb ik haar staartje nog gemaakt
het moeten niet altijd de brutaaltjes zijn
die hun zin krijgen
ook de rustige , stille, en beleefde kinderen
mogen eens verwend worden
 
allé, daarmee had ik dan een kwartiertje langer gewerkt
maar iemand anders blij maken
dat geeft echt een goed gevoel
 
en met dat goed gevoel
kon ik aan het "feestje" beginnen
 
en het werd een feestje!
eerst trad er een groepje op:
the pixels
supertof groepje van Leuven
die brachten al direct den ambiance erin
en daarna kwamen
LES TRUTTES
 
mensen
als ge ooit de kans hebt om die te zien
DOEN
dat is ambiance
van den eerste seconde
tot de laatste
heel de tent
HEEL DE TENT
(volgens mij 2000 man)
staat te springen
te klappen
mee te zingen
 
die zetten die tent
direct op stelten
dat is een show!!!!
niet te geloven
ze spelen covers
maar een soort van mix
van allemaal topnummers
die iedereen kent
korte stukjes telkens
die vlot in elkaar overlopen
ja het zijn echte krakken in hun ding
 
ik heb ervan genoten
vanvoor op de eerste rij
precies gelijk ne puber van 16 jaar
mee staan springen
(allé nee
springen niet
toch mee bewegen)
vuistje in de lucht
wuiven met die armen
 
toen ze gedaan hadden met het optreden
ben ik ook naar huis gegaan
ik passeerde nog langs de kassa
waar twee vriendinnekes
aan het loket zaten
ik probeerde nog
"voor mij heen en terug naar Brussel
halve prijs"
maar dat lukte niet
ze vertelden wel
dat ze onder hun voeten hadden gekregen
van de grote organisator
(ook de man van één van hen)
ze hadden namelijk
ook een walkie talkie bij hen liggen
ja
ze nemen de security ernstig
op de bierfeesten
en aan de kassa
ja daar zou wel eens iets kunnen gebeuren
dus hadden die twee
ook een walkie talkie gekregen
ze hadden hem gelukkig niet nodig gehad
maar wel gebruikt
om iets te bestellen om te drinken
ja
die twee zaten daar heel ver van den toog verwijderd
en ze kregen ook dorst
dus hadden ze dat via de walkie talkie geprobeerd
ik plat van het lachen
maar ze mochten dat toch niet meer doen
hadden ze hen verteld
de walkie talkies waren voor noodgevallen
 
allé
ik met mijn fietske naar huis
ik lag nog op een deftig uur in mijn bed
toch een beetje draaierig
...
toen ik vanmorgen wakker werd
droge mond
dorst
hoofdpijn
kater
tot ik tegen mezelf zei:
Vee
ge hebt 4 pintjes besteld
(niet tegelijk
op heel de avond)
daarvan hebt ge er twee half weggezet
(ik ben daartegen
tegen pintjes maar half uitdrinken
maar als het bier warm wordt
is het echt niet lekker meer)
van 3 pinten
WAART GE NIET ZAT
toen was het katergevoel over
 
en heb ik vandaag weer
heel veel zakjes gemaakt
 
groetjes
vee
 
 
 
 
 
 


9 opmerkingen:

  1. En dat alles voor het goede doel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jong.....als ik niet in den hemel binnenmag 😉

      Verwijderen
  2. Ja hoor wij waren er ook. Beduidend meer volk dan vorig jaar.(dan andere jaren) de jongens en Linde hebben niet aangeschoven aan jullie standje: te veel volk en liever gaan spelen. We moesten een uur en half op onze spagetti wachten en vonden dat niet eens erg. 't was gezellig. Volgend jaar terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoor het wel hoe ik het geld voor het zakje kan overmaken. Naar Frankrijk is er misschien meer porto?
    Ik lees je verhalen roch met zoveel plezier!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Vee! Volgens 1 van de walkie-talkiegirls 3500 man.
    En Les Truttes komt in augustus naar Pleinpop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een rustig model had je daar op jouw stoeltje zitten:-)
    het staartje zit nog steeds in haar haartjes

    BeantwoordenVerwijderen