maandag 16 juli 2012

voor mijn mannen

Vandaag dan toch nog iets gemaakt. Ons moemoe stond hier al om te kijken wat ik aan het maken was, maar als een echt brave en goede dochter was ik de keukenkasten aan het uitkuisen, had ik de strijk gedaan, boodschappen, zoneke helpen inpakken voor kamp(anders vertrekt hij werkelijk met maar 1 handdoek voor 10dagen op een modderwei)
ik had ook, als gemotiveerde juf, een zestal muzieklessen in elkaar gestoken, met doelen en al erbij!!!!
en van "vanallesmaken"was niet veel in huis gekomen
moemoe daarentegen had wel haar best gedaan, niet te doen aan wat voor een tempo die momenteel poppenkleedjes aan het stikken, haken, breien is (en haar huis is ook proper, en de was en strijk is daar ook gedaan en alle boodschappen doet ze met de fiets hè)
ze gaat ne keer naar hier komen (met de fiets dus, maar maar een paar straten verder) zodat ik foto's kan trekken en op mijnen blog zetten, maar ze kan het vergeten denk ik, al mijn creaties vallen in het niets naast die van haar, ze moet zelf maar nen blog maken (grapje hè moemoe)
maar daarstraks kriebelde het toch wat
en gisteren had MDH toch laten vallen dat hij zo'n gsm-zakje wel kon gebruiken
eigenlijk denk ik dat hij dat deed om mij een plezier te doen hoor ('t is soms echt een schatteke)
MDH is in zijn vrije tijd namelijk een stoere houthakker
hij hakt trouwens niet alleen hout
hij hakt soms ook stukjes vinger eraf....
en zijn gsm WAT ZEG IK!!!! zijn BLEKKIE moet ook soms wat doorstaan, daarom voor MDH een stoer zakje! dat te smal was....godverdekke hoe komt dat toch dat er niets meer past (dat komt beste moeke Veerle, omdat ge veel te snel wilt werken en niet goed nameet! en ge vergeet naden te knippen en zo'n dingen)
dus het eerste zakje was te smal, maar gelukkig heeft zoneke een smal gsmmeke (nen baksteen noemt hij het, dat kan ertegen als het op de grond tottert)
en dus heb ik vandaag twee zakjes voor de gsms gemaakt
patroontje met zeeeeer duidelijke uitleg (tutorial) vind je hier:telefoonhoesje van miek
en nu krijg ik morgen onder mijn voeten van de dochters, want die hebben veertien dagen geleden al stof gekozen voor een brillenzakje en een pennenzakje en die komen morgen nat en koud en moe van kamp en wat heeft moeke NIET gemaakt........
ik trek het mij toch niet aan, ik kruip nu in het zetelke en ga nog wat vlagskes haken

2 opmerkingen:

  1. hihi, zo grappig hoe je het beschrijft. Miscchien moet je nog iets maken om zijn vingers te beschermen bij het hakken :)
    Ik vind dat die zakjes er prima uitzien, goed gedaan. groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja wat toevallig, jij hebt ook al telefoonhoesjes voor mannen gemaakt!! Mooi zeg, ze zien er super uit!! Oh, en hier gaat het op dezelfde manier trouwens: het eerste hoesje was te klein, heb ik dus maar zelf gehouden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen