woensdag 18 juli 2012

moemoemaaksels

Deze morgen stond ons moemoe hier ineens.
ik zeg: maar moemoe, ge bent veel te vroeg zenne, Nette slaapt nog (na dat kamp, lisse niet, die was al om half vijf uit haar bed om vakantiewerk te gaan doen, die moet nog bijslapen)
geeft niet , zegt ze, ik kom iets tonen
(die kwam dus helemààààl niet om haar kleindochters te zien hoor!!!!)
en ze haalt uit deze poppenkleedjes tevoorschijn
ik rij nu naar de markt,zegt ze,  ik laat ze hier, dan kunde er ne foto van nemen
mooi, zeg ik, echt tof! ik zal het op mijnen blog zetten
nee nee, zegt ze , dat moet niet hoor!
ja duhhhhhhhh, waarom brengt ze die dan ????
en waarom zou ik er dan een foto van nemen????
nee nee moemoe, geef maar toe: ge WILDE ook vermeld worden en eeuwige roem halen hè

allé, ge verdient het!
want ze zijn echt tof
en deze zijn er ook nog
daar ben ik dus eigenlijk feitelijk wel jaloers op
dit zijn sokjes die ze dus werkelijk tussen de soep en de patatten breit
...
zou mij nooit lukken
ze foefelt wel een beetje hoor
het lijkt dat dat met verschillende kleuren is
maar ze gebruikt sokkenwol,die verspringt van kleur
en bij haar komt dat dan natuurlijk mooi uit hè

allé, de kleinkinderen hebben weer chance!
zo en morgen zet ik terug iets van mezelf op den blog zenne!


5 opmerkingen:

  1. Oh, wat een moemoe! Chic gedaan hoor! Mijn moemoe is er al een paar jaar niet meer, maar zij kon ook van alles. Mijn voorliefde voor puzzelen, bloemen, haken enzo heb ik echt wel van haar.
    Geniet van je moemoe!!! Ik besef soms nu pas wat ik mis :(
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor alle duidelijkheid: de moemoe is mijn eigen moeder hè, ze is moemoe van al 9 kleinkinderen, dus zeggen we allemaal moemoe (het moest eigenlijk moemoeke worden, maar die klein mannen kiezen zelf wat ze zeggen....)

      Verwijderen
  2. respect voor Moemoe...nu nog haar eigen blog beginnen ;-)
    "Rock on Moemoe" bijvoorbeeld ofwel " Moemoe on the rocks"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai, bedankt voor de tip, die ga ik onthouden!! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Vee, heerlijk die moeder van jou, je kunt zie van wie je dat creatieve hebt. En mijn middelse zoon noemt mij vaak gekscherend Moeke en de jongste zegt vaak Moek dus vandaar mijn blognaam en dat mini is vanwege het feit dat ik dol ben op miniaturen,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen