dinsdag 3 juli 2012

Vakantie

Wat doen juffen op de eerste dag van de vakantie?
(ik bedoel de eerste maandag hè, weekend is weekend voor iedereen)
ze nemen , iets later dan normaal, dat wel, hun fiets en vertrekken naar school.
Daar gaan ze een dagje klussen.
Nee niet gewoon het krijt opruimen en de papiermand leegmaken, dat is voor één van de volgende dagen.
Nee nee, we spelen een dagje stoere bink en verhuizen banken naar andere klassen, dossierkasten, tafels, stoelen, we halen een container leeg om een knutselplek te hebben,...en we zijn kapot!
Blauwe plekken, schrammen, stukken vel eraf, nagels afgebroken..
Dan komen ze thuis en moeten ze met hun kroost nog naar Decathlon, want dat chirokamp komt eraan, en die luchtmatras is alweer stuk (ze maken ze toch niet meer gelijk vroeger zenne)en als we daar dan toch zijn, dan nemen we van die toffe gekleurde handdoekjes mee, en een pillamp, en nog een fietsbroek (de oudste rijdt met de fiets naar kamp, en die zotten gaan in het putteke van de Ardennen op kamp, en ze denkt dat twee fietsbroeken zachter gaat zijn), en o ja! goei stapschoenen (eindelijk, eindelijk, eindelijk willen ze die aantrekken, na jaren op kamp te gaan met espadrillen of sloefkes) en ne goeie rugzak, aja, we gaan op trektocht,...
gevolg: aan de kasse werd ik wel efkes bleek



Wat doen juffen de tweede dag van de vakantie?
Als ze grote dochters hebben, dan ontkomen ze niet aan de solden.... Dus vertrekken wij sebiet naar Leuven. De middelste gaat daar binnenkort vakantiewerk doen, en we gaan al eens kijken waar dat juist is, en als we daar dan toch zijn, kunnen de dochters de solden doen, en ga ik op zoek naar Pauli en Hexagoon, waar ik op internet al veel over gelezen heb. En de Standaard boekhandel zal ik ook wel tegenkomen.

Wat doen juffen op de derde dag van de vakantie?
dat weet ik nog niet, want dat is morgen pas :-)

1 opmerking:

  1. Wat die juffen doen op de eerste dag van de vakantie is zoooo herkenbaar! Ik deed nu eens nét hetzelfde op die dag, sé! Alleen heb ik (nog) geen grote kinderen. We hebben gewoon onszelf getrakteerd op soldekes in de zeeman! ;-)
    Nog een fijne vakantie, juf!

    Ann alias Creatief Geklungel

    BeantwoordenVerwijderen