zondag 8 juli 2012

rokje voor vriendin

Teuntje, 't is klaar hè!
Er hebben mij ondertussen al enkele mensen gevraagd om voor hun ook een rokje te maken. Maar ik zeg nee tegen iedereen.
Ten eerste omdat ik het nog niet goed genoeg kan. Ik heb echt schrik om de stof te verprutsen.
Maar ook omdat ik er toch wel wat tijd insteek, en ik voor mezelf nog zoveel wil maken.
Trouwens, als ge alles optelt,dan kost dat toch bijna zoveel als in de winkel hoor! En daar kun je op voorhand tenminste passen.
Tegen een andere heeeeeeeel goede vriendin heb ik gezegd dat ze het zelf maar moest leren. Die is even handig als ik, of nog handiger, of ze heeft meer smaak, kan ook. En ondertussen heeft ze het boekje Zsazsa ook al in huis! Mateke, ik wil u wel helpen hoor!!!
En tegen deze vriendin kan ik echt geen nee zeggen :o)
Dus ik er gisteren aan begonnen...en schrik om iets verkeerd te doen hè, en drie keer alles nameten, en eigenlijk was de stof niet lang genoeg, dus nog puzzelen ook
vandaag echt beginnen stikken
oei oei
MDH lag ook in de veranda en wilde wat nadenken met zijn ogen dicht
en dan elke keer dat geratel van dat stikmachien
hij was er niet content mee
precies of ik heb nooit last van zijn zaagmachien, gsm-gesprekken, gesnurk, ....
maar allé
't is klaar!
ge paste in mijn zigzagrokske, dit is hetzelfde patroon, dus ge kunt maar zien dat ge erin kunt !
om zeker te zijn dat ge mij eeuwig dankbaar gaat blijven heb ik dit er ook in genaaid:
allé, ook om te weten waar den achterkant is :o)
het wacht op uw bruin benen hè
en omdat het toch niet perfect is, en ge gaat dat merken als ge het strijkt, en de rits blijft zichtbaar, heb ik met een restje nog een extra gemaakt, zodat ge zeker niet komt klagen achteraf

nog een zakje voor gsm


2 opmerkingen:

  1. Awel en die goeie vriendin, die het zelf moest leren heeft haar dochter eraan gezet. Superhandig zo'n dochter.
    Gelukkig kunnen we ook af en toe de hulplijn van Moeke Veerle bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel en die goeie vriendin, die het zelf moest leren heeft haar dochter eraan gezet. Superhandig zo'n dochter.
    Gelukkig kunnen we ook af en toe de hulplijn van Moeke Veerle bellen!

    BeantwoordenVerwijderen