zaterdag 18 april 2015

moeke veerle rijdt zwart / vervolg

voor alle duidelijkheid
ik had dus NIET zwartgereden hè
thuis direct goed nagekeken
het geld was er echt af
dus ik had echt wel betaald...
allé
dan maar proberen mijn geld terug te krijgen
die 18.40 die ik online had betaald
en die "boete" van 7 euro
toch al de moeite hè
 
ik probeerde eerst online
tja
dan komt te op een keuzemenu terecht
over uw klachten
natuurlijk zat mijn klacht er niet tussen
het moest eraan mankeren
 
dus ik koos ergens iets
man
man
wat ik allemaal moest invullen !!!
eerst al mijn gegevens
dan alle gegevens over de trein
vanuit welk station
om hoe laat vertrokken
en aangekomen
 
zeg hé
dat wist ik wel allemaal niet meer hè
 
bij opmerkingen kon ik dan ingeven wat er was misgelopen
en toen kreeg ik een email
dat mijn klacht was ontvangen
en dat ik op een dossiernummer moest wachten
 
ik dacht
voor alle zekerheid
ik stuur het ook per post
dus een hele brief met de uitleg
een kopie van alle documenten en bewijzen
een postzegel erop
en ook de brief weg
 
de dag erna vertrokken we naar Barcelona
voor een hele week
(hierover later meer
heb daar ook weer stoten voorgehad)
 
toen we weer thuis waren
dacht ik toch wel
dat er een mailtje zou zijn
met uitgebreide excuses
(ja ik ben naïef)
en het geld natuurlijk teruggestort
en wie weet
zelfs zo een sorry-pas
 
niks
helemaal NIKS
niet in de mailbox
niet in de gewone brievenbus
 
daar kan ik dus niet goed tegen
dus besloot ik te bellen
 
stoem kieken dat ik ben
ik had immers kunnen voorspellen hoe dat ging aflopen
genoeg ervaring bij Belgacom en andere...
 
 dat is toch straf
ze geven bij de klachtendienst
dit telefoonnummer
maar daar is geen optie:
"ik heb een klacht"
wel:
ik heb vragen over de dienstregeling
ik heb speciale hulp nodig
en zo'n dingen
 
ik kies dan maar iets
dat toch een beetje in de buurt ligt
en ik krijg te horen:
wegens een technische storing
kunnen we uw oproep niet beantwoorden
 
drie keer na elkaar...
en dat was dus GEEN gratis nummer ook niet
ik was gelukkig nog in vakantie-stemming
en heel relaxed
dus ik besloot gewoon verder te strijken
en wat later terug te proberen
een uurtje later werd ik er niet afgegooid
ik werd op een wachtlijn gezet
met zo'n irritant muziekje
gelukkig heb ik ondertussen ontdekt
hoe ik bij mijn gsm
de luidspreker kan gebruiken
dus de gsm gewoon naast mij op de strijkplank
en maar verder werken
af en toe kreeg ik eens te horen
dat er veel wachtenden waren
dat ik ook online mijn vraag kwijtkon
dan roep ik tegen mijn gsm
NEE
HEB IK AL GEPROBEERD
en toen ineens
na wel 20 minuten
(betaalde minuten)
wegens een technische storing...
 
zie
en toen werd ik kwaad
 
ik had ook een adres waar ik naartoe kon
maar vermits ik dan weer ZELF een kaartje zou moeten kopen
was dat voorlopig geen optie
 
ik ben beginnen online formulieren invullen
't één  achter 't ander
elke keer een andere klacht
over mijn betaling
over dat ze niet antwoorden
over dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn
over dat ze geen gratis lijn hebben
dat ge zelf uwe postzegel moet betalen
dat ge veel tijd moet hebben om een klacht in te dienen
...
en het zelfde naar hun ombudsdienst
 
een half uur later was er een mail
dat mijn dossier geopend was
dat er begin april inderdaad veel problemen waren
ivm online betalingen
dat ze alle dossiers verzamelen
en dat ik er wel van zal horen
 
voilà
meer moet dat niet zijn
allé
als ik er deftig over nadenk...
hoelang gaat het nog duren ????
maar ik ben wel efkes gesust...
 
groetjes
vee
 


8 opmerkingen:

  1. Je gaat er nog van horen….waarschijnlijk tegen dat je op pensioen zijt. Ik ben benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. da's volgens mij allemaal deel van het complot. Geen service bieden en al de rest zo hopeloos moeilijk en frustrerend maken dat de mensen niet eens klachten kunnen (of op den duur niet meer willen) indienen...
    't zen gansters

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai... ik word al colèrig in jouw plaats... één ding al geleerd! Ik ga nooit of te nooit online een ticketje bestellen!!!
    Ik ben benieuwd... dat gaat niet vlug goed komen vrees ik...manmanman!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pure oplichterij ! Ik duim keihard voor u dat het in orde komt, zo rap mogelijk !

    BeantwoordenVerwijderen