zondag 19 april 2015

Barcelona (deel 1)

deze vakantie zijn we
naar Barcelona geweest
raar maar waar
ik was daar nog nooit geweest
maar ik ga ZEEEEEEEKER nog terug
zo'n toffe stad
bijna zo tof als Londen
of misschien wel even tof....
 
we gingen een hele week gaan
en hadden een appartementje geboekt
wat een aanrader
veel toffer dan een hotel
pas op hè
een hotel kan ook zijn charmes hebben
maar in een appartementje
hebt ge echt het gevoel
dat ge in een stad woont
ge moet boodschappen gaan doen
(nu niet dat ik kook zenne,
maar allé voor een beetje ontbijt
en frisdrank en chips)
er was ne Lidl om het hoekje
heel tof zo ne Spaanse Lidl
ze verkopen daar voorverpakte cakejes
en koekjes per gewicht
en ook ne visstand
waar ge zelf uw schelpjes of gamba's kunt scheppen
er waren ook een stuk of 10 bakkertjes
allemaal op minder dan een km
en gelukkig ook enkele apothekers
(die gingen we nog nodig hebben)
ik vind een eigen appartement ook tof
omdat ge dan meer plaats hebt
dan alleen een slaapkamer
die van ons slapen al eens ne keer graag uit
en dan kon ik op het terras wat zitten haken
ook 's avonds konden we gewoon in onze zetel
een filmke zien
want zo ne citytrip
dat is vermoeiend
tussendoor wilt ge ook eens wat chillen
awel
ons appartement was een aanrader
twee terrassen
heel de dag zon
en een uitzicht
om U tegen te zeggen

we gingen met de vlieger
en bijna waren we er niet geraakt
want die Franse luchtleiders staakten
en wie schafte zijn vluchten af???
en met wie vlogen wij????
Ryanair...
die hebben mij dat nog al gelapt
ooit was er eens een stofaswolk
toen zaten we al op de vlieger
als de stewardess zei
in plaats van den uitleg over de reddingsvest
en de nooduitgangen
dat de vlieger niet kon opstijgen
en wij konden allemaal afstappen
en te voet naar huis
want Ryanair geeft gewoon uw geld terug
en voor de rest:
trek uw plan
dus nu waren we ze al aan het nijpen
maar gelukkig
vrijdag was de staking voorbij
en we geraakten er
in Zaventem las ik trouwens ergens de volgende tekst
"If you are travelling
with small kinders
... "
volgens mij vertaald door een blogster
want de meevoudsvorm kinders
heb ik hier geleerd
 
op de luchthaven in Barcelona
wachtte onze taxichauffeur
ooo wat voelden wij ons belangrijk
hij bracht ons
eerst naar het verhuurkantoor voor de sleutel
dat kantoor bevond zich
in het allerschattigste steegje ooit
eerst reden gewoon
op zo'n typische drukke brede stadsweg
en toen stonden we in dat steegje
 

daar werd ik verliefd op Barcelona
en het werd alleen maar beter
maar daarover schrijf ik later nog wel

groetjes
vee

6 opmerkingen:

  1. Een paar jaar geleden waren we er ook een weekje...en ik versta je volledig... wij werden ook op slag verliefd... en we gaan zeker terug... 't is er alleen nog niet van gekomen, zo gaat dat dan hé... dus ik kijk uit naar je verslag...dat is een beetje mee genieten...En dat appartement van jullie? Echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er fantastisch uit! Bedankt voor de tip! Dat appartement staat hier intussen al genoteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er ook nog nooit geweest, nogal een chance dat ik nu met jouw reisverslag wat kan meeliften!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supersteegje, daar zou je toch direkt willen gaan wonen zekers???? Nu, ge kunt echt wel heel goei reisverslagskes maken Vee, da moetekik eerlijk toegeven, tis precies altij of we meegeweest zijn.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Barcelona staat sinds jouw beschrijvingen toch ook wel op mijn wishlist precies. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen