zondag 17 juni 2012

rokje met paspel en bijziende rits

Voilà, 't is af!
dat stofje dat aan het roepen was: "maak iets van mij, maak iets van mij", maar het was vergeten erbij te zeggen: "maar ik ben te kort, maar ik ben wat kort"
het stofje kwam van Lazuli in mechelen, en ik dacht dat een metertje wel genoeg zou zijn voor een rokje van mme Zsazsa, maar het stofje was maar 1m14 breed en het werd een heel gepuzzel
(eerste obstakel)
ook al omdat ik geen rekening had gehouden dat er bij deze print echt wel een boven en onderkant is
de paspel vind ik wel heel goed gelukt!
ik had hem zelf gemaakt( van een biaisband + koordje van de veritas)
maar hij was 1 cm te kort gemaakt ( hoe kan dat???)
tweede obstakel
maar dan die rits......
pffffff
drie keer opnieuw begonnen (ik haaaaaaat dat tornmesje en kan het toch niet missen)
en dit is het resultaat:
echt blind is ze toch niet, dus spreek ik maar van een bijziende rits...
soit het resultaat mag er toch zijn!

 amai, vandaag een blog begonnen en een rokje gemaakt
een productieve zondag!!!

2 opmerkingen:

  1. Ik ga voor dit rokje als ik moet kiezen! Blijven oefenen, ik weet nog ni hoe ik van een lapje stof een kledingstuk zou moeten maken! By the way, uw profiel is voor interpretatie vatbaar als je vlug leest. Ik lette ni op de komma in 'en half, ok'! Zou ook nog kunnen kloppen!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen