donderdag 21 december 2017

Dankzij de Cameo weer schrijfkriebels gekregen

hij is er weer
de schrijfkriebel
lang geleden 
ik weet het
meer dan 6 maanden
is er in die tijd niets gebeurd om over te bloggen?
tuurlijk wel
een schitterend verhaal over rode pumps
moeke-veerle-waardig

ik geloof nu 100% in karma
het bewijs staat in onze veranda

onze kip werd gekipnapd

ik was even prinses in het kasteel
toen we ons feest van 25 jaar getrouwd vierden

ik werd daar op handen gedragen door de Weerdse Schotten
ik viel meer dan 12 kg af
zonder echt veel moeite

we gingen op vakantie naar de Provence
en de Canadese blusvliegtuigjes
moesten het bos VLAK naast ons huisje komen blussen
ik organiseerde een tombola en verlootte een quilt 
voor de honger in afrika
(allé hopelijk TEGEN den honger daar)

de oudste ging het huis uit
slik slik slik

maar dat alles gaf mij toch niet 
echt de schrijfkriebels

tot gisteren
ineens was het er weer
en hier komt het dus

in september
kregen twee (blog)vriendinnen en ik
het zotte idee 
om mee te doen met music for life
wij gingen naaien for life
allemaal dingetjes naaien
(maar ook haken en knutselen en ...)
en die via onze fbpagina
verkopen voor het goede doel
ik maakte ondertussen meer dan 40 zorgenvreterkes
meer dan 40 broodmandjes
bijna evenveel zakdoekdooshoezen
 meer dan 50 kleine portemonneekes
ook ritstasjes, brillenzakjes, lippenstifhoudertjes,
quiltjes en nog vanalles
hoeveel het in totaal opbracht
ga ik nog niet verklappen
maar zelf haalde ik 
meer dan 2000 euro op.....
niet te doen !!!!!
enfin
iemand vroeg me toen
om een linnenzak te maken
voor een "echt Weerds chiromeisje"
voor onder de kerstboom
als ze dat vragen in oktober
zeg ik : natuurlijk!
ik kon al werken met flockfolie
maar dat was nog op de primitieve manier:
erop tekenen en dan uitknippen met een fijn borduurschaartje
nee
het was DE MOMENT
voor de aanschaf van een CAMEO
dat machien
dat werkt als een printer
maar ipv te printen
snijdt dat alles uit
veeeeeel fijner dan je met de hand kan
en ik kon via iemand voordelig ene kopen
(want dat is natuurlijk niet verniet)
en dat was een mooi verjaadagscadeau voor mezelf
dacht ik
...
man man man
 GEVLOEK
de doos kwam toe
een mooie doos
met een mooie paarsroze cameo
en dan moet je dat installeren
want dat werkt via de pc
ik had het moeten weten
dat dat niet goed ging komen
het installeren van de software
"dit kan enkele minuten in beslag nemen"
duurde 
MEER DAN 2 UUR
toen kreeg ik het al
en ik had ergens een berichtje zien verschijnen
als je dat onderbrak
kon alles om zeep zijn
(allé, ik dacht toch dat ik zoiets gezien had)
enfin
na 2 uur
en hulp van de zoon
was het in orde

dus
we konden ECHT gaan testen
ik had nog wat restjes flock
en ik ging dat daarmee doen
uitleg???
zelf zoeken op youtube
en dan 
 proberen maar
de eerste 15 keer mislukte het al
omdat ik mijn mat met folie
niet kort genoeg bij de rollers had gelegd
zo stom
nu ging het lukken
nee
het lukte niet
opnieuw en opnieuw
in die filmpjes en op helpsites zoeken
mesje dieper instellen
druk verhogen
er werd
NIETS gesneden
oja, ik zag wel wat "inkerving"
maar snijden
niks van
moet ge ook weten
dat dat spel
een vreselijk irritant geluid maakt
dat tikt en ratelt en schuift heen en weer
ge krijgt het ervan op uw seskes
zeker als ge dat zo een keer of 38 moet horen
zonder dat er iets van resultaat komt
gelukkig stond de kerstboom ertussen
anders was hij toen al 
door het raam gevlogen
enfin
het werd te laat
alles opruimen
en de dag erna nog eens proberen
toen ontdekte ik
dat ik de flock verkeerd op de mat had gelegd
met de plastiek kant naar boven
de kant waar je dus niet in moest snijden
en ik maar proberen
tja
door dat plastiek
daar kunt ge waarschijnlijk niet door snijden
stom
stom 
stom
maar NUUUUUUU
ging het dan toch lukken
ik legde de flock juist op de mat
kort genoeg tegen de rollers
en drukte op:
snijden!
niks van
zucht 
zucht
zucht
weet ge wat?
dacht ik toen
probeer eens flexfolie
dat is dunner!
nope
oei
ook weer met de verkeerde kant naar boven gelegd
opnieuw
niks
papier dan?
dat heeft geen plastieken kant
enige resultaat:
dat bleef aan de mat plakken
ondertussen had ik ook al eens in die snijmat geknipt
allé
alles liep mis
op de facebookpagina hulp gevraagd
o
ik kreeg veel tips
allemaal geprobeerd
niets hielp
mijn machien maakte wel een beetje krassen
maar echt snijden
niet
nada
noppes
toen bedacht ik:
ik heb waarschijnlijk dat mesje beschadigd
toen ik altijd in de verkeerde kant van de flock 
(en achteraf de flex ook )
probeerde snijden
die 128 mislukte pogingen
allé
nieuw mesje besteld
dat eergisteren toekwam
direct getest
niets
toen werd ik toch wat moedeloos
vooral
ik had
voor onze actie
aan die vriendin beloofd
om die linnenzak te maken
voor onder de kerstboom
en zoveel dagen had ik niet meer
dus ik mail naar de website 
waar ik het mesje gekocht had
ik vertel dat ik echt niet kan snijden
en welke stand van het mesje ik voor hun flex moest gebruiken
(ondertussen wist ik dat allemaal al
dat dat kan verschillen van flex tot flex )
ze antwoordde direct:
stand 2
ik weer : dat dat echt niet lukte
toen vroeg ze of mijn machien wel tikte als ik de snijopdracht gaf
tikken???
zot werd ik ervan
toen vroeg ze of mijn slot wel opstond
slot?
slot?
slot?
WELK SLOT ???
direct zoeken op youtybe
 oooooooooo
ge moet dat mesje erin steken
en dan nog iets indrukken
zodat het mesje vergrendeld zit
echt waar
zo simpel was het
al de rest had ik al ontdekt
hoe ik moet spiegelen
hoe ik zelf fonts kan downloaden
hoe ik een tekening kan downloaden 
alleen dat slot
dat had ik niet gevonden
en toen
echt waar
toen lukte het
en maakte ik 
de allermooiste linnenzak 
voor de allerleukste chiromeisjes
van het allerleukste dorp
hè hè 
eind goed
al goed dus
 het is dus echt een geweldig machien
ge moet het alleen allemaal maar weten hè

groetjes
vee





12 opmerkingen:

  1. Oh lap, ik begin dat hier te lezen, en ge pakt mij weer zo mee in uw verhaal dat ondertussen mijn gehaktballetjes 'bien cuit' zijn ahum ... Oh Vee, dat machien zou gevlogen zijn bij mij, pffft, wat een lijdensweg ! Gij missttaat absoluut niet in een kasteel schatske ! En dikke proficiat met de actie !!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kerstboom of niet... gevlogen was dat ding! Dat is niks voor mij, dat heb ik al door. Maar ik ben content dat gij dat hebt. Ik kom dan wel langs met een bestelling (tegen betaling uiteraard) en nu da gij toch alles kent, is dat zo geflikt! Wat ben ik toch een gelukzak dat ik jou ken!
    Oh ja, WELKOM terug! Blijven nu hé! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. betalen moet je zeker niet doen, wel zelf voor de flex of flock zorgen !

      Verwijderen
  3. hahahaha, sorry hoor maar ik moet er erg om lachen.. Gelukkig is het goed gekomen en wat is het prachtig. Eerlik gezegd wist ik helemaal het bestaan niet van een snijmachine.
    Fijne kerstdagen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk om je een keer terug te lezen!
    Je hebt volgens mij genoeg meegemaakt om een boek te vullen...
    'n Cameo... heb ik ook al over nagedacht, maar na jouw relaas, denk ik dat ik het nog maar wat uitstel ;).
    GEWELDIG wat jullie voor het goede doel maakten en verkochten! Hoedje af!
    Momenteel hier ook een tombola met als prijs een lekker warm deken. Het idee haalde ik bij jou. Dank je wel hiervoor!
    Heb jij trouwens nog wel tijd om tussendoor te gaan werken?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar denk je dat die twaalf kg zijn.....geen tijd verliezen met eten !!! Succes met de tombola

      Verwijderen
  5. Hahaha, zo blij dat je terug bent!
    Ik heb ook al heel veel gevloekt op mijn Cameo, gelukkig ben ik niet de enige! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!!! Er is genoeg gebeurd!
    Gezellig om wer wat van je te lezen. En wat een masjien zeg, als het eenmaal werkt lijkt het haast een wonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw, super dat je er opnieuw bent, alhoewel ik moet toegeven dat ik niet meer zo vaak in blogland vertoef. Toch bedenk ik dat ik ook toch maar eens de draad weer moet oppikken op mijn blogje want dat is al véél langer geleden dan 6 mdn, shame on me! Maar ondertussen kon ik wel al wat van je reilen en zeilen oppikken via fb, en dat was leuk...voor mij ben je dus nooit ver weg geweest ;-) Super veel bewondering heb ik voor jouw inzet en energie!!! zovééél gemaakt voor het goede doel!!! en dan die kilo's kwijt, amai, daar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen!!!...en tot slot dit verhaal over de cameo: vermoedelijk had ik net hetzelfde voor gehad, want ik en machientjes met computer...dat vraagt om problemen. In elk geval ga je d'er nu ongelooflijk veel plezier aan hebben en prachtige dingen kunnen maken om jouw creatieve uitspattingen op te smukken. Veel geluk ermee!

    BeantwoordenVerwijderen