donderdag 25 mei 2017

hoe Trump mij gelukkig maakte

ja
DAT wilt ge nu wel eens weten hè
awel heel simpel
door zijn en mijn leven even te vergelijken
we waren gisteren en vandaag
maar op een 20 km afstand
maar zoooooooooveel verschil!!!!

wij speelden 's ochtends met de klas ons toneeltje
niets hoogstaands
we traden op met doeken voor het bord
het publiek op de bankskes van de refter
ze vergaten regelmatig hun tekst
of ze duwden te laat op het knopje van de muziek
maar alle mama's en papa's
en oma's en opa's
waren zo fier
en de kinderen zelf nog het meeste van alles
ze ruimden alles flink mee op
en we gingen echt met een blij gevoel naar huis

ik vraag mij af
hoe vaak den Trump 
met een blij gevoel naar huis gaat....
zo van:
DIT hebben we toch goed gedaan!!

in de namiddag
ging ik met mijn metekindje 
stofjes kopen
hoeveel geluk kunt ge hebben!!!!
dat uw metekindje uw hobby overneemt!!!!
dat kind zo gelukkig als wat
en kreeg ze van de dame in de winkel
nog wat extra labeltjes
omdat ze jarig was

ik vraag mij af
of den Trump zijn kinders
blij zijn met 8 lapjes stof en 3 labelkes
...

toen reed ik naar Leuven
niet in ne luxe-wagen
ook niet beveiligd
of omringd door 20 andere pantserwagens
nee nee
in mijn bipperke
in de file
maar ik kon wel 
luidkeels meezingen met K3
er waren geen journalisten
die dat direct online zetten
want het zag er misschien wel wat
belachelijk uit
ik zie het den Trump of zijn Melania nog niet doen

in Leuven kon ik gaan winkelen
waar ik wilde
ik moest dat niet op voorhand plannen
zodat alles beveiligd was
nee
ik kon zomaar elke winkel binnenstappen die ik wilde
ik kon een ijsje eten
zonder dat dat eerst voorgeproefd moest zijn
ik vond een geweldig tof kleedje
en 2 paar schoenen
en was daar supergelukkig mee
nee
geen Delvaux
geen ontwerper
een heel gewoon kleedje
maar mijn vel ziet er heel bruin mee
en de schoenen zitten mij toch gemakkelijk!!!!
en ik kon dat kopen
voor zo weinig geld!!!!
en ik was daar zo blij mee
ik voelde mij echt eventjes een Shopping Queen
Melania moet volgens mij
altijd opletten wat ze koopt
en waar ze het koopt
om de ene ontwerper niet te bevoordelen op de andere
en die mag volgens mij niet rondlopen
met kleren die minder dan 1000 euro kosten
en die zal met haar Delvaux
nooit zo content geweest zijn
als ik met dat kleedje en die schoenen
daarna op mijn blote voeten
over het "strand" van Leuven gelopen
zonder dat er fotografen dat moesten vastleggen
nee
ik mocht dat gewoon doen !
toen op een terraske gebotst op een vriendin/collega
met haar kinderen
die nu toevallig ook vriendin zijn met mijn kinderen
we konden aanschuiven aan hun tafeltje
en hadden een geweldige avond
goed gelachen
ik vraag mij af
hoe lang het geleden is
dat den Trump en zijn Melania 
"toevallig" op "vrienden" botsten?
als ze al uberhaupt vrienden hebben...
erg toch?
thuis
een heel gewoon bruin huis
in een heel gewone straat
kon ik in bed kruipen
bij ne lieve, goede, hardwerkende, eerlijke man
die ik na bijna 25 jaar huwelijk
nog altijd heel graag zie
en die mij ook heel graag ziet
'k weet niet of dat bij Melania het geval is
in haar Witte Huis met haren Trump
...

deze ochtend 
ben ik gaan wandelen
een prachtige wandeling
met mensen die ik graag heb
Melania
moest naar museums
(dat op zich is nog niet zo erg)
of ziekenhuizen
met de andere madammen
allé
die KENNEN elkaar niet eens
die spreken niet dezelfde taal
DAT moet PLEZANT geweest zijn
pfffffffff

wij zagen
mooie natuur
geen mensen
geen huizen
wij liepen daar alleen
en zijn alleen even geschrokken
van de reuze-vissen in de beek

volgens mij zijn Trump en Melania
nergens gerust
schrikken die van elk geluid
of van elke bruuske beweging
en mogen die ook helemaal niet
zo ergens alleen op wandel
moeten er altijd wel veiligheidsagenten in de buurt zijn
ik mag er niet aan denken

na de wandeling
een barbequetje hier thuis
iedereen bracht wat mee
niets moest op voorhand bepaald worden
of geproefd
of getest

we zaten aan tafel met vrienden
en familie
den Trump moest eten
met andere regeringsleiders
allé
dat kan toch niet gezellig geweest zijn
toen kreeg ik nog
van een Marokkaanse mama
de allerbeste
allerlekkerste
allerzaligste
overheerlijke
cupcakes cadeau
ik wil de cadeau's van den Trump niet weten
maar zo lekker als die cupcakes
zal het niet geweest zijn
en deze avond
zit ik op mijn gemakske in onze hof
te genieten van de zon
en van tijd
en rust
(eventjes niet toen de helicopters aan het rondcirkelen waren)
den Trump en zijn madam?
die zitten alweer op het vliegtuig
naar de volgende bestemming
echt
ik heb er MEDELIJDEN  mee
wisselen????
VOOR GEEN GOUD
NOG NIET VOOR EEN DAG


11 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi omschreven, zo is het precies!
    Laten wij maar blij zijn met wat we hebben. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zat hier altijd zo te lezen van heel juist, klopt, waar ... maar medelijden met den Trump?? Vee no way !!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tekst! Je hebt absoluut gelijk. Ik zou ook niet met hen willen ruilen. Geef mij maar mijn eigen, bescheiden leventje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt hè!!!
    ...en die hun leven gaat ook voorbij zunne.
    Ruilen? voor geen geld ter wereld! En al zeker niet omdat het mij zo ne "verschrikkelijke" mens lijkt :-(
    Laat ons maar lekker verder genieten van de dingen die écht tellen, hè Veeke!?
    dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het zal wel zijn!!! ik geloof nooit dat die een naaikamer hebben in dat witte huis.....stel u voor, zeker 4 jaar wachten voor ge nog eens kunt stikken !!!

      Verwijderen
  5. Awel zo zienekik dadook sè Vee, wijle hemme heel veel chance da we ma heel gewoon mense zijn die heel gewoon kunne doen wa ze wille en wanneer ze da wille, geniete van hele simpele dinges.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrouw, echt hé, jij slaagt er quasi iedere keer in om mij geweldig breed te laten glimlachen ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee Vee...Hierboven hebben ze gelijk... Compassie met die vreselijk zelfingenomen Trump? In nog geen 1000 jaar! Wij zijn gelukzakken ... dat zeg je goed. Wij zijn heel erg rijk, veel rijker dan Trump. En 4 jaar wachten om te kunnen stikken... nee jong dat zou ons nooit lukken!
    Je had wel een prachtig weekend... Schoon beschreven meiske! Ik weet nu weer hoe goed ik het heb en nu kan ik er weer tegen... geen gezaag meer! Mercie hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja maar als ge reden hebt, moogt ge ne keer zagen zenne!

      Verwijderen