donderdag 8 januari 2015

Stoef-foto

toen ik 45 werd
(al lang geleden, nog in 2013 !)
kreeg ik een bongobon
voor een fotoreportage
dat kwam zo
bij vrienden van ons
hangt er aan de muur
een keischoon familieportret
niet zo een foto vanop vakantie
of gelijk de schoolfotograaf
maar echt zo een perfecte foto
qua belichting
qua pose
qua alles wat een echte fotograaf kan
nu ben ik niet zo vaak jaloers op iets wat andere mensen hebben
maar op die foto was ik wel jaloers
ja
dat was iets
dat ik ook moest hebben
en ik wilde daar eigenlijk niet te lang mee wachten ook niet
nu waren er nog geen lieven /schoonkinderen in het spel
en ik wilde een foto van ons 5 alleen!
ja als er één een lief heeft
een serieus lief hè
iets dat minstens een jaar aan de waggel is
moet ge die dan weigeren op de foto?
dat is zo precies of dat lief mag niet bij de familie
maar als ge die er wel laat opstaan
en het is gedaan met de liefde
dan zit ge daar met nen dure "familiefoto"
waar ge niets meer mee kunt doen
of als ge nog later wacht
als er kleinkinderen zijn
dan weet ge nooit wanneer ALLE kleinkinderen geboren zijn
dus dan hebt ge altijd ne foto
die misschien niet volledig is
nee nee
NU was de moment
dus kreeg ik van MDH zo nen bon
in december van 2013
maar zo'n bongobonnen
dat is allemaal goed en wel
maar ik moest eigenlijk geen bongobon
ik wilde een foto!!!!
in de winter gingen we geen foto nemen
dan zien we te bleek
in de lente was het veel te druk
toen werd het zomer
nog drukker!!!
iedereen op kamp
of vakantie
of naar festivals
of vakantiewerk
...
en het vinden van een fotograaf
was ook niet zo makkelijk
zo heel veel waren er niet in onze buurt
en een aantal zei vlakaf
dat ze geen familiefoto deden
toch niet voor het geld van die bongobon
...
maar gelukkig toch iemand gevonden
nog "betrekkelijk" bij de deur
en op het einde van de vakantie hadden we onze afspraak
het was een hilarisch uurtje
wij poseren allemaal supergraag
(ahum ahum ahum)
maar de fotograaf had veel geduld
onder andere met mijn haar dat altijd voor mijn gezicht krulde
maar toen hadden we nog altijd geen foto
we moesten na een tijdje nog eens terugkomen
om te kiezen
want ja...
met die Bongobon had ik
1 foto van 20/30
EENTJE
 maar ik wilde een grote foto
gelijk die vrienden van ons
tja
als ge online zo'n grote foto bestelt
dat valt mee van prijs
maar als ge dat bij de fotograaf bestelt
valt ge bijna op uw gat als ge de prijs hoort!
ik vond die Bongo-bon al best duur
maar de foto's die we uiteindelijk hebben
waren nog veel en veel duurder
maar wel
HEEEEEEEEL SCHOON !
kijk maar

groetjes
vee

30 opmerkingen:

  1. Voilà se, nu zijt ge gerust en kunnen ze alledrie me een lief naar huis komen.
    Schone foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super foto's... ik ben daar ook jaloers op maar hier is 't te laat... en ik vrees dat ik mijn "joeng vollek" nooit zo ver had gekregen... ja toen ze nog snotneuzen waren toen lukte dat nog net.. maar nu niet meer... we hebben er wel nog één met mijn ouders er bij... een foto om te koesteren. Maar de tweede schoonzoon staat er niet op... voilà zie daar hebde 't hé! 't Is zoals ge zegt... Misschien ooit als alle kleinkinderen er wel al zijn... als we daar zeker van zijn... misschien willen ze dan wel... ik heb nog hoop! Maar die van jullie zijn super! Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, tenzij er nog een onverwachts en ongepland accident gebeurt, zijn dit "de crombeekes" !

      Verwijderen
    2. Oei... was 't zo gezellig aan zee? ;-)

      Verwijderen
  3. Dus voor die bongo-bon kreeg je 1 foto? en die anderen moest je bijbetalen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ge kreeg dus een fotoreportage met 12 foto's die de fotograaf houdt , en 1 foto ,maar nog niet eens zo een grote, die foto's die de fotograaf houdt, daar staat dan een watermerk op, zodat ge er niet kunt mee "vals" doen, ja een keine beetje veel truuken van de foor, want natuurlijk wilden wij alle foto's(in het klein dan wel) en ene veeeeel grotere, uiteindelijk kostte het ons wel 5 keer die bongobon, maar ik ben er toch wel blij mee

      Verwijderen
  4. Niks stoefen, (uiteindelijk is bloggen gewoon een beetje stoefen, is het niet?) kei mooie foto van een leuk spontaan gezin. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja nooit gedacht dat ze van ons zo ne schone foto gingen kunnen trekken! fotografen zijn kunstenaars!

      Verwijderen
  5. Amai, dat is echt om op te stoefen, zo'n prachtig familieportret !
    Uw haar ligt er uitermate "kalm" bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. wees gerust, diene hangt aan de muur en gaat er nooit meer af

      Verwijderen
  7. Na "selfie"
    is nu ook "braggie" een nieuw woord.
    lees maar: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2511167/Forget-selfies--BRAGGIE-One-upload-photos-social-networks-just-off.html

    Jij geeft er het perfecte voorbeeld van :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben dus echt super-hip !!! zonder te weten zelfs, volgens mij ben ik een soort trendsetter hahahaha

      Verwijderen
  8. Hele schone foto's. Meer moet da ni zijn....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi!! Echt een mooi gezinnetje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Moooooi! Moooooooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig mooie foto! Mijn moeder heeft boven een hele verzameling afgekeurde foto"s want ik heb nog al trouwlustige broers ;-) En toch is het wel leuk om al die exen af en toe nog eens te bekijken..... Mijn moeder blijft trouwens ook steeds weer om familiefoto's vragen gr madelief (heb je blog nog niet zo lang geleden ontdekt)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schoon foto's joh!
    Die zullen nog lang gekoesterd worden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge had de eventuele lieven aan de buitenkant kunnen zetten, dan had ge ze er nog kunnen afknippen hahahahaha. ;-)

      Verwijderen
  13. Ja hoor stoef maar gerust, supermooie foto's en mensen die erop staan natuurlijk :-)
    Ik vind je argumenten altijd zo heerlijk doordacht, als ik aan het lezen was dacht ik: Potverdoeme die Rodin heeft het verkeerde model gebruikt voor zijn "Denker"!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar DAT is nu nu het schoonste compliment ook! en het grappigste!!!

      Verwijderen
  14. echt, echt, echt schone foto's. Om te bewaren en te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toffe familie en da doede toch nie elk jaar hé Vee, dus nie aan uw centen denken ma aan de veel jaren da ge der plezier van ga hebben! Echt ne foto voor mee te stoeffen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen