donderdag 8 mei 2014

pannenkoeken

ons hamstertje
(ja gisteren wijsheidstanden laten trekken,
vandaag ziet ze er dus als een hamster uit)
vroeg om pannenkoeken te bakken
dat zou ze we wel kunnen eten

awel
ik bak dat graag pannenkoeken
dat riekt zo lekker
ik heb dan echt zo een
"gezellig-moederke-uit-nen-Tiny-boek-gevoel"
ik eet dat ook graag!
ik heb jarenlang als ontbijt 
een pannenkoek gegeten
wel geen zelfgebakken
zo van die voorverpakte van den aldi
efkes opwarmen in de microgolf
suiker tussen
oprollen
opeten
en op 5 minuten had ik ontbeten
ik weet wel dat dat zeer ongezond zal geweest zijn
maar het was wel mijn
"slanke-kuiten-periode"
dus misschien moet ik toch eens terug naar dat ontbijt....

allé ons hamsterke vroeg dus om pannenkoeken te bakken
nu is woensdag wel ne moeilijke dag
ons school is pas uit om 12.05
dan moet ik de fietsrij nog wegdoen
daarna moest ik vandaag nog langs de apotheker
en den beenhouwer

dus ik zou pas laat thuis komen
daarom vroeg ik 
dat zij het deeg al zou klaarmaken
's morgens had ik het receptje klaargelegd
voor alle duidelijkheid had ik het pakje bakpoeder
en de zakjes vanillesuiker er al maar bij gelegd
moest ze dat al niet meer zoeken

ik kom om 12.45 thuis
KLEDDERNAT
maar echt kleddernat hè!
het water sopte in mijn schoenen
want we hadden nog een ferme regenbui op onze kop gehad
mijn nieuw regenjasje is dus echt goed waterdicht
zo goed dat het water er vlotjes afloopt
zodat alles onder de gordel
UITGEWRONGEN 
kon worden

ik wil direct beginnen bakken
maar dat deeg is zo "lopend"
dus ik vraag
hèèèèè, is daar wel bloem in ?
TUURLIJK
ik roer daar nog ne keer in
dat was echt zo lopend als iets...
zijt ge zeker dat daar bloem in is?
JA MOEKE!
250 GRAM BLOEMSUIKER
tja....
voor alle duidelijkheid:
het stond wel goed op het briefje
allé
ik heb er dan maar bloem bijgekapt,
de suiker kreeg ik er niet meer uit.....
dat waren dus vree zoete pannenkoeken daarnet


groetjes
vee

op facebook had er iemand gereageerd :
opbakken en dan bloem over strooien
ik vond dat wel een goei !

en sorry hamsterke
dat ik eerst boos was
en geroepen heb 



13 opmerkingen:

  1. Da zulle wel superzoete pannekoeke geweest zijn, ma in ieder geval had ge der toch. Chance da ge het deeg nog eens controleerde, want as ge direct beginnen bakken waart hadde nogal iet gezien. Zo ziede ma da we ons kinderen toch op tijd eens wa moete laten doen zodat ze iets leren. Anders moete volgende keer alles gereed zetten???? Ofwel eerst eens samen deeg maken.... SMAKELIJK!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. met een bolleke ijs erbij, waren ze s avonds rap op

      Verwijderen
  2. Niet te doen wat gij toch allemaal meemaakt met uw kroost! 't Zullen wel heel goei geweest zijn... ik kan het zien.
    Weet jij nu nog niet dat het bij een regendag altijd om 12uur en om 4uur blaaskes regent! Dat moet zo want dan is de school net uit! Heb nog nooit anders geweten. En ja die regenjaskes van tegenwoordig... veel te kort vind ik... tot op je onderbroek ben je daardoor nat. Misschien moet je dan ook zo'n elegante regenbroek kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah dat is dus niet alleen in weerde...die regenuren.....dat is overal ????

      Verwijderen
  3. op die manier ga je niet snel slanke kuiten kweken he !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, ik zit hier weer lekker in mijn vuistje te lachen. :-)
    Er zit tenminste toch al "bloem" in het woord, goed dat je het op voorhand merkte...
    Ik ben blij dat ze toch goed gesmaakt hebben!
    Dat was eigenlijk gewoon puur time management, nu moesten jullie er geen suiker meer op doen en konden jullie sneller eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien wel het recept van de eeuw! patent op nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelijk 4/4 cake: 4/4 pannenkoeken: evenveel bloem als suiker ....

      Verwijderen
  6. Ocharme, het kind kan er niet aandoen. Haar wijsheid is dan ook getrokken. :)
    Ik zeg altijd 'als ge niets doet, kunt ge ook niets verkeerds doen'. Volgens mij gaat ze dat geen twee keer tegenkomen. :)
    Die pannenkoeken zien er anders wel lekker uit, lekker zoet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai, ze moet de andere twee ook nog laten trekken, wat gaat dat nog geven van "wijsheid" of lompe stoten??

      Verwijderen
  7. ocharme, als ge al zo'n hamsterkaakjes hebt is dat allemaal te verstaan die vergissinkjes hé. ze zullen wel gesmaakt hebben zeker.

    BeantwoordenVerwijderen