zondag 5 januari 2014

Genève, vierde en laatste dag

onze laatste dag in genève
was ook de laatste dag van 2013
ik ben toch wat blij dat dat jaar voorbij is
ik ben nu niet echt bijgelovig
maar die 13 zie ik liever niet
en nu is het 2014
dat is 2 keer 7
dat is dus dubbel geluk!!!

MDH en ik besloten om er nu op onzen alleen 
op uit te trekken
het andere koppel wilde met hun kinderen nog wat sneeuwpret beleven
(ikke dus NIET)
en we mochten den auto van goede vriend gebruiken
hij ging den diner inelkaar steken

MDH en ik vertrokken naar Montreux
stadje met een echte Rivièra!
daar staan dus echt palmbomen
en die zijn niet ingepakt 
die staan daar echt in het zonneke
precies de cote d' azur
het zonneke op ons gezicht was zalig
we wandelden (klommen)
tot in de "oude stad"
dat is toch altijd schattig, zo'n oud stadsgedeelte
met van die kleine steegjes
en trappekes enzo

het was wel puffen
en niet alleen van de zon
MDH zijn tempo is nogal hoog
en dat van mij nogal laag
en omdat ik niet wil dat hij om de 100m achterom kijkt
en roept:
allé, waar blijfde?????
steek ik dus wat tandjes bij
en hol ik echt achter hem aan
pfff
mijn conditie is toch echt niets waard zenne

daarna weer naar beneden
langs het standbeeld voor Freddie Mercury van Queen
tijd voor een selfie
en afspreken waar we gaan logeren als we ooit de lotto winnen
daarna reden we weer verder langs het meer
nu naar Frankrijk
(den overkant van het meer dus)
nu maakten we een geflipte GPS mee
er waren wat nieuwe straten aangelegd
waar madam GPS nog niet van wist
wij volgden de pijlen
(ik doe dat veel liever dan ne GPS te volgen trouwens)
maar madam GPS dacht dus dat we midden in het veld aan het rijden waren
eerst grote paniek 
(allé in mijn fantasie toch)
indien mogelijk
keer om
dat een aantal keren na elkaar
en toen viel ze stil !!!!
de geit

onze volgende halte was Evian
(ja van het water)
daar zijn we alleen ne pannenkoek gaan eten
maar wel nen hele lekkere
dan weer verder naar Yvoire
dat is weer helemaal mijn ding
een middeleeuws stadje
redelijk toeristisch wel
maar deze tijd van het jaar niet druk
weer verder rond het meer
tot in Genève
(daar zijn we niet meer gestopt)
want het was ondertussen tijd om naar het appartement terug te gaan
waar goede vriend ons opwachtte met een zalige diner
hij had zijn best gedaan!
maar een stuk vlees van 3 kg
voor 8 personen
was toch wat overdreven ;-)
we sloeberden wat flesjes champagne en wijn op
en voor we het wisten was het aftellen

allé
dat waren 4 zalige supereindejaarsdagen voor ons 
ik heb weer een stukske meer van de wereld gezien
en goed kunnen eten hihi

den dag erna
de vlieger op
en hier overal nieuwjaar gaan wensen
(wat zonder de gebruikelijke kater toch een stuk aangenamer is)

morgen is het weer werkendag
ik ben curieus wat ik daar weer allemaal ga beleven

groetjes
vee

30 opmerkingen:

  1. hi vee jullie hebben echt leuk gehad xo te lezen..maar alijd leuk weer thuis te z groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om nu ook een gezicht bij de verhalen te zien :-)).
    Dat is een reisje om te onthouden voor een korte trip. Klinkt allemaal erg de moeite waard. Ook lekker om een dagje samen op pad te zijn lijkt me.
    Één ding moet me van het hart: wat is er toch mis met 13???? Heeft ons geluk gebracht: getrouwd op vrijdag de dertiende heeeel lang geleden ;-))).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk voor trouwen dat het een uitzondering is, wij kennen ook een koppel,dat op zo n dag getrouwd is, ook al heeeeeel lang geleden en ook nog gelukkig samen....maar toch.....

      Verwijderen
    2. Bij ons nog straffer! Wij komen al meer dan 25 jaar samen met vrienden telkens wanneer de 13de op een vrijdag valt! Let op dubbel ongeluk zeggen ze! En wij zijn nog altijd allemaal goei vrienden en elke keer is het weer keitof! Nu gij Vee!

      Verwijderen
    3. brrr , nee jong, ik heb teveel stephen king gelezen in mijn jeugdjaren denk ik....maar wel een tof idee, elke vrijdag de dertiende samenkomen!

      Verwijderen
  3. Ik heb ook liever 7+7. Jipie een dubbel geluksjaar voor ons. Seg, hoe oud denk je dan dat ik ben?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is daar echt wel heel schoon... En wat hebben jullie wel niet allemaal gezien in de 4 dagen! Gewoon heel die streek daar!
    Wat je selfie betreft... Heb jij je lerarenopleiding in Waver gedaan? Je komt me bekend voor... haha misschien heb je nog stage bij mij gedaan? Dat zou helemaal grappig zijn!
    Allé ne goeie start morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee in den bim nog , in mechelen
      geef les in weerde
      heb in het zwembad wel een paar keer ambras gehad met lo-leerkrachten van de ursulinen, als gij dat waart, dan zink ik nu ter plekke door de grond....

      Verwijderen
    2. Haha nee da was ik nie... ik geef les bij de ursulinen in Waver. En ik geef geen zwemmen... oef! Wat een gelukzak ben ik... om nooit een kwaai juf Vee tegen het lijf te moeten lopen! ;)
      Ik wist niet dat je dat kon doen in den Bim. Lerarenopleiding???

      Verwijderen
    3. ja, dat was toen nog apart, den directeur was "de pikkel", in mijn derde jaar gingen we samen met waver en was "de bea" directrice
      dat heette toen wel IKPHO Mechelen, maar dat was in de lokalen van den Bim

      Verwijderen
    4. Ha ja die Beatrijs! En de pikkel? Bedoel je Rik?

      Verwijderen
    5. dat weet ik niet meer, dat was nen ouwe pastoor ofzoiets en diene mankte

      Verwijderen
    6. Moh Vee toch! Die mens is gehandicapt! Daar moogde gij nie mee spotten! Die woont hier puur achter den hoek... nen hele brave en lieve pastoor! :-D

      Verwijderen
    7. Ja hihi diene noemde zo...leeft diene nog ??,

      Verwijderen
  5. Ik moest toch eventjes serieus lachen met uw ' geit'.......

    Duidelijk een super 4-daagse!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als het goed weer is, dan ben ik feitelijk overal content

      Verwijderen
  6. 't was duw puur genieten. Geniet nog maar lang na. Morgen terug werkendag. hier nog even rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties
    1. Selfie... Die woordenboek toch, sealife deuhhhhh

      Verwijderen
    2. Och ik,dacht dat dat een ander woord was voor een vakantie aan het water.....bij mij is het probleem het toetsenbord van de ipad....die toetsen staan te dicht bij elkaar

      Verwijderen
  8. Van geslaagde vierdaagse gesproken ... sneeuw, Mont Blanc, Sissi, Assepoes, Star Trek ... jajaja supertof!!! Een heel fijn creatief plezant keitof 2014 gewenst met hopelijk nog heel veel humorvolle en keitof geschreven blogberichtjes voor ons! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor u hetzelfde ! Al aannde deken begonnen ?

      Verwijderen
    2. Nope :-) kga schoon de verschillende steken opslaan voor later, en toch maar eerst mijn vierkantjes afwerken, al diene wol ligt hier nu te wachten ... en tis veel wol zenne! :-)

      Verwijderen
  9. Ik heb genoten van uw reisverslagjes :-) Wat een leuke reis! Iets wat ik ook wel eens zou willen doen, en voor mij mag dat ook ZONDER skiën zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. weet ge, eigenlijk zijn er overal mooie dingen te bezoeken...ik heb bijvoorbeeld evengoed genoten van antwerpen, en rond de grens met nederland zijn ook de mooiste dorpjes nog te vinden...wat eigenlijk telt is dat ge tijd hebt.....dat ge samen met toffe mensen bent....en dat ge toffe dingen vindt om te eten(allé dat is voor mij wel belangrijk)
      ik kon vroeger ook niet echt genieten van uitstapjes, maar nu dus zeker wel!
      en voor 100%

      Verwijderen