donderdag 18 oktober 2012

eerlijk duurt het langst

ja ik moet hier toch eens eerlijk gaan zijn
dat bloggen is allemaal goed en wel
maar natuurlijk vertel ik lekker wat ik zelf wil
en ik vind het zelf veel toffer om leuke en plezante dingen te lezen
dus schrijf  ik dat zelf ook
maar ik schilder mij toch wat mooier en vrolijker af dan ik echt ben zenne
ik ben er zeker van, als mijn collega's die berichten allemaal zouden lezen, dan zouden ze denken:
wat een dik liegebeest!
wat een valse tik!
wat een schijnheilige !
zo is die "in't echt" helemaal niet
en ik moet toegeven....
dat klopt....
er zijn echt heel veel momenten dat mijn leven precies uit een feuilletonneke van Bill Cosby komt
dan wordt er heel veel gelachen
dan heeft alles ne goeie clou
rozegeur en maneschijn
alles peis en vree

maar er zijn dus evenveel momenten (of meer...okee!)
dat ik een zaag en een klaag en een knor ben
en meestal is dat dan op mijn werk
deze week bijvoorbeeld
ik had op mijn kodakske foto's van de leerwandeling staan
en ik had die op een stickske gezet
dan kon ik ze op school printen
maar toen ik dat maandag op school wou doen, vond ik ze niet op dat stickske
thuis een uur
een uur!
een vol uur gezocht naar die foto's
heel de pc afgezocht
in alle mogelijke mappen
geen foto's meer te vinden
dan krijg ik al alle kleuren van de regenboog en breekt het zweet mij uit
niet dat dat een ramp is
maar ik had echt gepland om de kinderen met die foto's te laten werken
en als mijn planning en organisatie misloopt komt mijn autistisch trekje naar boven
allé, na een uur toch nog maar eens naar het kodakske zelf gekeken
ja, ik had ze dus gewoon van kodakske naar kodakske gekopieerd
dinsdag dus tweede poging
ik kom nog wat vroeger naar school
ik probeer
ik ga de trappen af om te kijken naar de printer
(ja diene staat beneden, wij hebben er niet elk ene in ons klas)
niets
ik probeer opnieuw
weer naar beneden
niets
collega Mieke komt eens kijken
ja ik doe het goed zegt ze
weer naar beneden
niets
dan sta ik al op springen en de schooldag is nog niet begonnen!
uiteindelijk, na 3 kwartier gaat de bel
en heb ik niets...
(mijn collega's gaan mij dan al uit de weg, of ze zijn hun neus kwijt hè, ik bijt dan )
onze ICTer is er dus ik leg dat gauw uit
de les begint
die kinderen die niet in orde waren met hun huiswerk, die hadden pech....
efkes later staat onze ICTer in de klas:
hé Veerle, 't is in orde hoor, ge stond er gewoon niet tussen
ik heb u ertussen gezet!
ja, hoe weeeeet ik zoiets nu????
maar allé dat was dan toch opgelost
maar de laptop op mijn bureau doet ook al weken kuren!
als ik hem wil opstarten komt er even licht en dan zegt hij PANG en valt hij uit
al vanalles geprobeerd
opgeladen
wachten
met stekker
zonder stekker
altijd van't zelfde
dus ik stoemp diene laptop in de ICTer haar pollen en ik vraag of ze dan naar mijn laptop ook eens wil kijken
zie en hier krijg ik het nu van
dat is nu toch godgeklaagd
en ik had het kunnen voorspellen ook!
na de middagpauze ligt de laptop in mijn klas met een briefje erop:
hé Veerle
bij mij heeft hij geen kuren

echt waar
diene doet het weer
niets mee aan de hand
kunt ge dat nu geloven!!!!
ze moeten mij echt niet zeggen dat computers maar dingen zijn
die hebben wel verstand!
en een eigen wil!!!
en die haaaaaaaaaaten mij!!!
en op zo'n dagen ben ik dus een echte heks
en helemaal zo geen plezante gelijk precies in mijn blogs
maar ik doe mijn best om dat in bedwang te houden!
echt wel
en omdat het mooier is met een foto erbij, den deze nog:
onze interpretatie in de klas van Lollybomen van Hundertwasser
tof om te maken
en mooi om te zien
mijn goud-en zilverstiften zijn wel al op
zo, en vanaf nu weten jullie het dus allemaal hè
ik doe in mijn blogs heel hard mijn best om de superjuf en supervrouw en supermama te zijn
maar feitelijk ben ik just gelijk iedereen hoor!
ik kan het alleen heel plezant vertellen :-)
tot van't weekend allemaal!
op zondag ga ik een high-tea organiseren voor mijn vriendinnen van de oud-leiding van vroeger
dus zondag komen daar de foto's van!
ik ga mijn best doen om een echt Hyacant Bucket te spelen!
groetjes allemaal!

11 opmerkingen:

  1. Maar Veerle toch, zijt content want ge weet toch dat "perfecte" mensen alleen maar ongelooflijk SAAI zijn!!!!
    en bovendien....uw blogverhalen smaken naar méér!!! Zo geweldig om te lezen!
    I like it!
    groetjes
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAHA, herkenbaar! ik denk ook dat niemand zit te wachten op mijn - jullie moesten eens weten hoe ellendig ik mij kan voelen- verhalen. Fijn dat je een boekje open doet. Daardoor ben je eigenlijk nog leuker dan je al was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja..bloggen, ik weet het niet...eerlijk waar, ik snap mezelf niet goed waarom ik dat doe en dikwijls denk ik erover om die hele blog te laten verdwijnen, echt waar...je post iets...en dan ga je geregeld eens checken of er reacties komen...meestal banale foto's, een genaaide rok, een recept, een tip...hoe stom eigenlijk, als je het zo bekijkt...en dan kiezen we de beste foto om op de blog te zetten waarop het lijkt alsof ons gezinnetje perfect is en wij altijd "mooi en vrolijk zijn"...is het een vlucht...of een "nood aan bevestiging"...ik denk het haast wel...gisteren post ik een leuk blogje over wat ik zoal voor mijn zus haar kleine moest naaien en 5 min later zat ik in mijn auto op weg naar een voordracht over borstreconstructie...ik ben daar vrijwillig gaan praten met kankerpatienten die nog een reconstructie moeten ondergaan en ik heb die preventieve mastectomie en reconstructie al achter de rug...dus zo zag mijn namiddag eruit, in een zaal vol pruiken en sjaaltjes en dikke miserie...en ja, misschien moet ik daar eens over bloggen, maar wie heeft daar nu zin in om zoiets te lezen, we weten hoe de realiteit eruit ziet...veel liever zetten we ons verstand eens op nul en gaan lekker binnenneuzen op andere blogjes en zien wat die en die gemaakt hebben...er is al zoveel ellende, de waarheid een beetje opleuken...daar is niks mis mee, toch?
    Maar ik snap je...
    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind daar ook helemaal niks mis mee. Elk huisje heeft zijn kruisje, groot of klein, en ook ik heb ondervonden dat het mijn wereld een beetje mooier kleurt om te bloggen, in eerste instantie over iets wat ik gemaakt had, en dan soms toch een keertje serieuzer. Vele tips, vele leuke reacties, andere toffe mensen een stukje leren kennen (en jaaa Veerle, ook met de min-kanten :-)), ik trek me er vaak aan op. Maar ik vind het ook niet verkeerd om over serieuzere onderwerpen te bloggen, want vaak door het van je af te schrijven, helpt het je weer vooruit, zelfs door de soms banale reacties die je hierop krijgt. Dus bloggen ... doe maar lekker verder, met de plus- en de minkanten, er is absoluut niks mis mee. Niet stoppen hoor Katrien! :-) En Veerle, we zijn allemaal wel op tijd eens de heks denk ik, alleen vertellen we het misschien niet zo grappig als jij dat kan :-) Go on Girl!

      Verwijderen
  4. Vergeet ze dan zondag niet juist op te slaan of ge hebt het weer zitten hè. :D
    Gelukkig zijn we niet perfect. Dat maakt het leven en anderen juist boeiend, die imperfectie.
    Veel succes met uw high-tea!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha oke sorry, maar ik moet gewoon wel een beetje lachen om je bericht hoor. Vooral omdat het zo ontzettend herkenbaar is! Iedereen heeft toch wel eens zo'n dag dat je beter in bed had kunnen blijven liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, maar niet iedereen kan er zo grappig over vertellen!
      Liefs Els

      Verwijderen
  6. Ik denk dat ik dat herken. ik denk zelfs dat vele mensen dit herkennen. daarom is bloggen zo leuk voor mij. ergens is dat vragen naar complimenten. Ik post wat ik gemaakt heb. (soms na een frustratiedag) en patat. er komen ineens positieve vleugjes door mijn heeft. Groeten Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo nog niet bekeken: maar: de nagelop zijn kop
      zelfs op mijn rothumeur krijg ik nog toffe reacties (op den blog dan hihi, in 't echt nog altijd niet)

      Verwijderen
  7. Je bent wie je bent: bijzonder en gewoon, normaal maar bovenal erg humoristisch !
    Enne het broertje van je kopieerapparaat staat op mijn werk...ik heb al heel wat calorieën verbrand met voor niets heen en weer te lopen, dat is het enige goeieneraan dan denk ik maar weer! Fijn weekend!
    Groetjes, Bernie

    BeantwoordenVerwijderen