zondag 21 oktober 2012

high tea

juist ne prachtige namiddag achter de rug
ik blijf maar lachen
we zijn bijeen gekomen met ons groepje oud-leidsters van lang lang geleden
alhoewel het leek of het  allemaal gisteren pas gebeurd was
we zijn daarmee begonnen toen ons kinderen nog klein waren, toen gingen we naar een pretpark
maar ondertussen zijn er niet veel kinderen meer die nog mee willen
en zelf vinden we dat pretpark eigenlijk helemaal geen dolle pret
dus in plaats van een hele dag met rugzakken overal staan aan te schuiven (en tetteren, lameren, komeren en babbelen)
deze keer een andere formule
ook om te tetteren en te lameren
recept:
ge zet 11 vriendinnen ne namiddag samen
ge zorgt voor wat drank
ge zorgt voor wat eten
ge ziet dat ze allemaal ne stoel hebben
en steekt dan maar stoppen in uw oren :-)

ik wilde altijd al eens een high tea organiseren
we (twee dochters en ikke) hebben dat in Londen eens "echt gaan doen"
in een hotel
yammie!!!
alhoewel ik vond dat er niet veel aan was
we kregen een schotel met voor elk 3 zoete dingetjes
3 driehoekjes met beleg
3 scones
en tea dus hè
dat heeft ons toen zeker gesmaakt (na nen hele dag shoppen!!!)
en de "sjesten "die erbij kwamen ook heel tof!
maar ik dacht wel
zoiets.....kan ik ook!
deze namiddag dus
eerst gezorgd voor veel sjesten
met hulp van Nette dus de tafel gedekt
daarna de schotels gevuld met cupcakes, worteltaart, en wat gekochte zoetjes
scones heb ik niet gebakken
maar er waren wel  driehoek-boterhammetjes met
eiersla, crabsla en ander beleg
en er is goed van gegeten!
en ook veel gedronken
het was dus wel higt tea
beginnen die bijna allemaal met een glaasje wijn te vragen
ik had nu wel een fleske voorzien
maar die gingen er vlot vandoor vond ik
maar we hebben vooral heel veel gelachen
de tranen staan nog in mij ogen
en ik heb verhalen voor nog 38 andere blogberichten denk ik

toen één van ons haar tanden verloor op een kermisattractie van de Gentse Feesten, en de rest daarna nog niet naar huis wilde, we waren er pas, en dus zeiden dat het zo erg niet was ('t was wel erg, heel erg zelfs)

toen we meeliften met een hooikar , ooit op kamp in de Ardennen,en iemand  eraf sprong, maar er stak wel zo'n koord tussen haar benen...pijnlijk.....

dat ze toen ze tipper waren (12 tot 14 jaar) het brommerke van de leidster hadden gepakt om in het wegske van het heem wat te cruisen (dat verhaal kende ik nog niet)

hoe iemand op weekend in de fontein terecht kwam

...
en dat stopte niet!!!
als ik het opgeschreven krijg, zonder de privacy te schenden (namen te noemen dus)
krijgen jullie die verhalen nog wel te lezen



nu is het nog nagenieten van lachen lachen lachen
ik wens iedereen een groepje vriendinnen gelijk die van mij!!!!!



8 opmerkingen:

  1. Heerlijk !
    Je contentement spat van het scherm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw dat ziet er heel goed uit allemaal! Ik krijg er trek van :) Ben erg benieuwd naar de verhalen want de 'Headlines' klinken al zeer veelbelovend ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moet zalig geweest zijn, al die verhalen (die van dat koord tssn haar benen, auw )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg zo lekker dat het eruit ziet!!! Waarom geef je eens geen high tea voor al je blogvriendinnetjes? Ha ha !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super hé die verhalen van in de jeugdbeweging! Ik kan daar ook nog zo van genieten. Wat een mooi versierde tafel en wat een lekkere hapjes... goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pretty great post. I just stumbled upon your weblog and wished to mention that
    I've truly loved surfing around your blog posts. In any case I'll be subscribing
    for your feed and I'm hoping you write again very soon!
    Also see my page - Stofzuiger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik heb daar mee mogen van genieten:het was zalig, lekker en mn broek was bijna nat van al het lachen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen