woensdag 19 september 2012

uiltjes

ten eerste moet ik dringend een cursuske foto's trekken nemen....
dees trekt nu toch echt op niks!
dat is precies ergens een gordijn van een theater
of de lakens van een enorm hemedbed ofzo
dat is dus gewoon onzen ouwe zetel in de veranda, die zo heeel erg oud en versleten is dat er echt een hoes overmoet , want de stof is helemaal gescheurd
maar diene zetel hebben we ooit bij Ikea gekocht voor 50 euro (toen nog 2000 frank)
echt een superkoopje
alleen spijtig dat hij niet in onze auto paste (nochtans een breakmodel)
juist 10 cm te hoog
dan geprobeerd om hem bovenop den auto vast te binden
gewoon met inpaktouw.....
ik moest mijn arm uit het raam houden om hem tegen te houden!
precies 10 meter gereden en toen toch maar opgegeven
uiteindelijk dan toch maar een camionette van ikea gaan huren, die dan evenveel kostte als onze zetel.....
in elk geval, dat zetelke doet het nog goed, behalve de stof dus die helemaal gescheurd is
en op de zijkanten mag je echt niet gaan zitten of met je hoofd liggen, want daar is de vulling verdwenen en daar kom je op het harde hout terecht...
en ik denk eigenlijk ook wel dat er ondertussen wat dieren in wonen
(onze hamster zijn we al wat jaren kwijt)
allé er moesten dus kussens in
en ik vind die uilen-mode van tegenwoordig echt wel tof!
ik was al van plan om te appliceren of te haken of...toen het reclammeke van de kruidvat in de bus kwam
ja, wij krijgen nog reclammekes
ik weet dat ge zone plakker op uw bus kunt plakken om gene reclam te krijgen (papierverspilling)
maar ik kijk echt graag in dat van de Kruidvat, Aldi en Blokker
en ik denk niet dat ge dat kunt vragen: geen reclame behalve Kruidvat, Aldi of Blokker....
dus ik neem het annoncenblad en alle ander brol er maar bij
in de Kruidvat dus: kussens met uiltjes voor 4 euro
kijk
als het in de winkel te koop is
zeker zo mooi als zelfgemaakt
voor minder geld
en veel minder tijd
dan koop ik het gewoon
en zelfs nog in een ander kleurtje!
ziet ge het verschil?
nee niet alleen de kleur
maar aan het blauwe kussen is een kantje gehaakt
en dàt heb ik wel zelf gedaan

eerst een festonsteek (met de haakkatoen, en dus een redelijk dikke naald en dat was corvee!)
en dan een randje gehaakt
ik weet al niet meer hoe ik het gedaan heb, eerst een hele toer vasten en dan iets ....ik weet het woord niet meer
allé, ik vind het dus wel een tof resultaat
het is wel iets van enkele weken geleden (ai ai ik moet al uit mijn voorraad putten, want behalve gaan werken, huishouden en 's avonds een paar granny's haken, valt hier niet veel te vertellen/bloggen)
groetjes allemaal!
oja, moemoe! bedankt voor de wafeltjes
vandaag stond er geen franchipanetaart voor de deur maar wel een zak met zelfgebakken wafeltjes die hier op een half uurtje op zijn, zo lekker!


8 opmerkingen:

  1. Ik dacht al, ze ging toch alleen maar haken nu. :) Leuk hè, die uiltjes allemaal. En zeker met zo'n leuke kussentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat enorm leuk zeg
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh die uiltjeskussens zijn tof! Dat gehaakte randje doet 't hem toch zunne! enne...wij kijken hier ook nog altijd graag in de "reclamekes"... en dan maar zeulen met bakken oud papier richting containerpark ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke kussentjes! Dat gehaakte randje maakt het helemaal af! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, super schoon!
      En hier kijken wij ook graag in de reclam zenne, bij het ontbijt.
      liefs Els

      Verwijderen
  5. Leuk! Ik word wel blij van de uiltjes mode! En reclame folders...in ons nieuwe huis heb ik de nee nee sticker al verwijderd! Laat maar komen die reclamefolders!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai Veerle, gewoon SUPER !!!! grtjs je collega Eva N.

    BeantwoordenVerwijderen