donderdag 27 februari 2020

moeke Vee is niet mee met ieceetee


het is geen geheim
dat ik mij niet zo goed voel
in dit digitale tijdperk
ik hou echt niet 
van al het computergedoe
dat ik ooit deze blog heb kunnen maken
mag een wonder heten
ik hou er niet van
ik kan er niet mee werken
ik heb een soort van allergie denk ik
maar dan andersom
ik krijg geen boebelen of jeuk
de computers daarentegen...
 die flippen gewoon
als ik in de buurt kom

ondertussen hebben wij in de klas
ook een digitaal bord
waauw
zullen veel mensen denken
help!!!! 
denk ik
en terecht hè
na het eerste schooljaar
kreeg ik als
"eindejaarsafscheidscadeautje"
een kadertje
met de tekst:
"keep calm and don't kill the computer"
ok 
dat was het eerste jaar
maar ondertussen al ons derde jaar
en dat gaat dus echt niet veel beter
zo had ik een paar weken geleden
het allervreemdste ooit
ik was breuken aan het uitleggen
op dat bord
en ineens
(ja dus echt ineens)
toen ik iets wou schrijven
kwam er een hele rare kribbel op het bord
precies een garde 
ja dat woord kenden we goed
want we hadden pas chocomousse gemaakt
en ze hadden dat woord echt moeten leren van mij toen
dus niet: klopper
maar garde!
allé dus ineens verscheen er zo ne garde op het bord
groot hè 
zie
dan verschiet ik
dan spring ik echt een stukje achteruit
dan pak ik met twee handen naar mijn hart
WAT IS DAT !!!
geen idee
...
allé, garde kunnen gommen
voort les geven
over die breuken
maar zo te pas en te onpas
verscheen er ineens weer  een garde
zie
dat is plezant sè
dus juist als ge probeert duidelijk te maken
hoe ge  breuken kunt vereenvoudigen
dan komt er over die breuk een garde
UIT HET NIETS
dan beginnen alle kinderen te roepen:
juf klik eens op dat tekentje!
nee op dat!!!
ik denk op dat!!!
dan springen er ook altijd een paar goei zielen recht
om mij te proberen helpen
alles
behalve breuken
....
de collega 
(jong, van al het ICTgedoe goed op de hoogte)
uit de klas ernaast gaan halen
maar die vond het ook niet
en ze had het zelf ook voor!
dan ben ik feitelijk altijd wat blij
dat dat toch niet alleen aan mij ligt
enfin
dan maar zonder bord proberen
(oooo ik verlang zo hard naar mijn krijtbord
ik kon daar ook  zo mooi op schrijven)
maar ineens vond ik het!
ik zelf hè
weet ge nu wat dat was?
echt waar
zo stom!!!
de muis van mijn laptop
(ja ik heb ook echt nog een muis nodig)
lag op de lessenaar, maar zo een klein beetje schuin 
op mijn latje
met een hoekje
en DAT  was het!!
daardoor kwamen er altijd gardes op mijn bordschema!!!
enzo is dat elke dag iets anders!
ik word echt gesaboteerd door dat bord


maar dat is dus niet alleen mijn bord hè
dat stopt niet
neem nu de bibliotheek
sinds een goed half jaar
is dat ook allemaal digitaal
scannen met uw kaart
en zo uw boeken zelf uitlenen
ik vind dat eigenlijk niet tof
ik heb dat ook tegen die mensen in de bieb gezegd
ik vond dat babbelke altijd plezant
maar ja
zij kunnen er ook niet aan doen
ze helpen graag hoor
maar dan voel ik mij zo een oerdomme
dat ik dat niet alleen kan
en ik word daar ook wat zenuwachtig van 
en elke keer is er wel iets!
vorige keer wilde ik persé betalen
stond ik daar aan dat betaalkaske
toen kwam de mevrouw zeggen
dat ge alleen moet betalen voor reservaties
niet voor gewone ontleningen
(ik had het maar 17 keer geprobeerd zenne)
en vandaag was het weer van dat
ik had twee boeken gereserveerd
(okéééé dat is wel handig
dat ge dat online kunt)
dus...
ik ga aan de balie mijn boeken vragen
ik ga naar het betaalkaske om te  betalen
ik hoor ondertussen
dag juf!!!!
een manneke van vorig jaar met zijn mama
dan ben ik altijd toch wel fier
als ze zo roepen van: Dag Juf !!!!
ik betaal dus
ik neem mijn boeken
ik ga er mee naar buiten
EN DAT ALARM GAAT AF
Luid
heeeeeel luid
en ook al weeeeeeet ik
dat ik niets gestolen heb
toch heb ik het schuldigste gezicht ooit
helemaal rood
dat manneke met zijn mama al aan het lachen
of aan het denken van :
ja ja wij betrappen de juf hier
 
ondertussen gaan die gedachten aan 100 per uur
"ik heb dat etiketje van mijn nieuwe jeans toch afgeknipt?"
"zou er parfum in mijn sjakos zitten?"
"hoe ben ik dan binnen geraakt???"
allé
wat was het ?
weer keistom
ik had mijn reservatie wel betaald
maar ik had mijn boeken zelf niet gescand
....
echt hè
....
stom
ik weet het wel
maar ik vind het dus niet tof
en als ge nu denkt:
die is achterlijk!
dat ben ik dus niet hè
ik vond laatst een rapport van vroeger terug
waar ik echt een pak slimmer ben dan ik dacht!
maar daar vertel ik een volgend keertje misschien wel over
 
enfin
de werkjes die ik hier toon
zijn gemaakt 
met een gewone naaimachine
want tegenwoordig zijn die naaimachines dus ook al digitaal hè
als er ooit
geen gewone meer zijn
dan is het gedaan met naaien voor mij
gelukkig zullen haaknaalden
en breipriemen
nooit digitaal worden
hoop ik 

groetjes!
 
 


 

 
 

 
 

4 opmerkingen:

  1. Misschien komt het nog eens goed met jou en de computer ;)
    Ondertussen kunnen wij genieten van je vrolijke verhalen :)
    Je werkjes zijn prachtig en kleurig
    Euh ik verstop gewoon mijn haak- en breinaalden, die krijgen ze niet, dat lijkt me niets ;)
    Alhoewel, een breimachine is er al!! Hartelijke groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, je bent niet alleen zenne Vee ! Count me in ! Al een chance dat mijne sjoe dat wel allemaal kan....
    Eigenlijk hebt ge nog geluk gehad dat het een garde was die tevoorschijn kwam, dat had iets veel 'erger' kunnen zijn voor zo'n klas kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeke Kris is ook niet mee. Verre van. Schaamtelijk hoe leerlingen mij soms iets heel evident moeten expliceren. Ge wilt het niet weten.
    Je werkjes zijn stuk voor stuk weer knap. Ik kijk uit naar weer eens komen spelen en samen een popje maken. Heb het al zo lang beloofd aan ons minimeneerke. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen