dinsdag 24 juni 2014

VERITAS pfffffffff

ik wil hier op deze blog niet te veel klagen en zagen
maar nu ben ik wel wat boos
en ik ga vertellen waarom
ik kom graag in de Veritas
ik vind dat ne plezante winkel
zeker diene van Brugge
diene is mega!!!
er valt altijd wel een knoopje
of een biaislintje
of een lappeke stof
of een bobijntje garen 
te vinden
ook hun wollekes vind ik altijd tof
en onlangs heb ik de apilou ontdekt
echt waauw!
van prijs
van kleur
van kwaliteit
onlangs kwam er een mail
dat er een actie was:
2 + 1 gratis
op alle wollekes
en ge kon dat online bestellen
ik bestelde dat dus
liet het leveren in de winkel in Boortmeerbeek
daar is altijd parking
betaalde
en moest dan wachten op de mail dat het toegekomen was
die kwam vorige week
ik dus zaterdagvoormiddag naar de Veritas
klaar om mijn wollekes te gaan halen
ik wist al wat ik ermee ging maken
(ge hoort mij al komen hè
er is iets tussengekomen ...)
ik had er efkes geen rekening mee gehouden
dat de Veritas
op de weg naar Planckendael ligt
rond een uur of 10 
op ne zaterdagvoormiddag
is dat file
de rit duurde dus dubbel zo lang
maar niet geklaagd
(ook niet omdat de tand nog steeds pijn deed,
heel de kaak,
heel mijn linkerhoofd trouwens)
ik huppelde vrolijk de winkel binnen
ging aan de kassa wachten
en wachten
en wachten
er stonden twee verkoopsters wat wollekes goed te schikken
die keken eens
en na een minuut of 8 
kwam er dan toch één af
ik zei dat ik een pakketje had besteld
op naam van .....
en dat het wol was
efkes later komt dat madammeke met mijn pakketje af
ze had wat moeten zoeken
maar dat gaf niet
ik had ondertussen wat rondgekeken in de winkel
ondertussen was ook kassierster nummer twee aan de kassa gekomen
die was bezig met andere klanten
en toen vroeg mijn kassierster naar 
DE BEVESTIGINGSMAIL
die had ik niet....
maar ik zeg:
ik zal mijn paspoort laten zien
ik ben echt
Veerle Marquebreucq 
(met zo'n naam lopen er nu toch echt geen 28 rond??)
ik zal een papier voor ontvangst tekenen
maar geen avance
van die andere kassierster kreeg ik het niet mee
kunt ge dat geloven???
ik stond daar met die wollekes bijna in mijn pollen
ZE WAREN AL BETAALD
en ik kreeg ze niet mee
echt niet

precies of er zijn nog mensen met die naam
die ook wollekes zouden besteld hebben

precies of het ging over duizenden euro's

nee nee:
welk papier moeten wij dan opsturen????
dat was het enige waar zij mee inzat

ik ben dus terug naar huis gereden
helemaal voor niks
nu gelukkig geen file meer
heb een HELE BOZE MAIL gestuurd
naar hun klantendienst
o!!!
die antwoorden heel vriendelijk
dat ik het ook zou krijgen als ik de mail op mijn smartphone laat zien
IK
HEB
GEEN 
SMARTPHONE

die antwoorden daarna
weer heel vriendelijk
dat ik het ook op vertoon van mijn paspoort zou krijgen

ik heb geantwoord
onvriendelijk
ik geef het toe
dat ik NIET 
OPNIEUW
NAAR DAAR RIJD
 ik heb mijn best gedaan
ik wilde mijn pakketje zelf komen halen
dat ze het pakketje aub konden laten bezorgen

dat kon niet....
eens gekozen voor afhalen in de winkel 
kan dat niet meer veranderd worden

toen heb ik nog geantwoord
dat dat nochtans niet zo moeilijk is:
een winkelbediende gaat met dat pakketje
naar het dichtsbijzijnde postkantoor
geeft dat daar af
en die verzenden dat wel

maar het mocht niet helpen
dus heb ik mijn geld teruggevraagd
(oei oei, als ze maar weten hoe ze moeten terugstorten...
erg slim zijn ze daar volgens mij niet)
 en blijf ik GEEN KLANT VAN VERITAS
spijtig van de Apilou
spijtig van de leuke lapjes stof
en de bobijntjes garen
en de goei stofscharen
en de andere wollekes
en de toffe sokken
en onderbroeken

ge doet mij dus geen plezier meer met een aankoopbon van deze keten
(alhoewel ik daar vroeger veel plezier aan beleefd heb)

ik zal mijn gerief wel vinden bij Banier, Stitch &Co,
en bij veel web-shops
die veel en veel klantvriendelijker zijn
waar ge veel sneller uw gerief krijgt
en waar ze niet moeilijk doen als er een foutje ofzo gebeurt

voilà

nvdr
NA  ZAGEN
MAILEN
BLOGGEN
FACEBOOKEN
HEB IK HET PAKKETJE TOCH ONTVANGEN
DE WINKELVERANTWOORDELIJKE
(als dat is wie ik denk, dat is wel altijd een vriendelijke,
en lijkt mij wel een bekwame)
HEEFT HET AAN DE DEUR AFGEZET
WAARVOOR DANK

31 opmerkingen:

  1. Groot gelijk, ik heb ook nen degout van de Veritas, vooral die van op den Bruul, daar zijn ze te lam om u voort te helpen, plus , ze zijn DUUR !!!!
    Wat ik me nu wel afvraag is of dat ge naast uw linkerhoofd ook nog een rechterhoofd hebt ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb er zelfs een punthoofd van gekregen, weet ge wat?? ze gaan het thuis brengen, zo ne keer zagen op facebook en blog , ineens helpt het dan wel...

      Verwijderen
  2. Haha Vee toch! Misschien is dat je straf? Je had maar bij Kristel moeten kopen... Bij wolenzo altijd keivriendelijk.
    Nu heb ik eigenlijk nog wel niks voor gehad in die Veritas van Boortmeerbeek... In den Bruul daarentegen... die daar aan de kassa staat zou ik kunnen afschieten... zo tegen haar goesting werken. En dat jij de Veritas van Brugge kent? Da's den andere kant van 't land?
    Allé ik ben benieuwd wanneer je je geld gaat terug hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en diene van Vilvoorde!!! ons moeke wou daar overtlaatst iets wisselen dat ze in mechelen gekocht had, een gezaag van dat mens !!!!da ze toch liever had dat ons moeke dan altijd in vilvoorde haar inkopen zou doen...
      allé, diene op d'ijzerleen daar zijn ze idd ook niet vriendelijk....

      Verwijderen
    2. In Hasselt zijn ze heel vriendelijke in de Véritas.
      En de hele bovenverdieping is work shop area met allemaal zelfgemaakte spullen en heel veel stof en wol.
      Ik blijf fan.

      (vandaag nog hele mooie ROWAN (angora) gekocht voor 50%.)

      Verwijderen
    3. 't zal aan de provincie liggen...nu normaal is de mevrouw van boortmeerbeek (maar ze was er nu niet) ook een toffe, en een vlotte en die zou dat wel opgelost hebben, maar degenen die deze keer waren...maar ook de klantendienst valt mij tegen: ja madam, ze hadden het moeten meegeven op vertoon van identiteitskaart, maar ze weten het nu, ge kunt er nu om gaan....terwijl het mij daar juist om gaat: ik rij geen twee keer (dat is hier niet echt naast de deur dus), allé, ze gaan het precies toch oplossen...

      Verwijderen
  3. Ik heb dat met onze bank hier voor! Onvriendelijk, heb daar ook al eens tegen gezegd: "gij werkt hier niet graag he." En dan de domme koe reactie van haar: "Waarom?" Toen heb ik,mij even laten gaan.

    Wat is dat toch de dag van vandaag? Ik werk zelf op een klantendienst en had daarnet de mensen van Belcacom nodig. Wel,ik weet perfect wat belangrijk is om iemand verder te helpen en ook dat een fijne avond en bedankt voor je hulp, wonderen doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als er bij webshops een foutje gebeurde, en die gebeuren, dan steken die daar ongevraagd een kadootje bij om het goed te maken bijvoorbeeld....dat maakt klanten blij ! maar zeggen: madam, komt er nen tweede keer om...dat vind ik er echt wel over....amai, moest ik bij veritas werken, ik zou nogal wat beter gezind zijn! ik zou heel den dag genieten van al die toffe dingen...ipv met een moef rond te lopen, allé, ze zijn daar niet allemaal zo, het meisje dat daar meestal werkt is een hele vriendelijke, maar die was er nu juist niet....

      Verwijderen
  4. Ik had een patroon gekocht in de veritas, en die gaf dat gewoon mee, die vroeg naar niks. Kom de volgende keer naar Herentals, daar zijn ze wel vriendelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ojee....die volgt de procedure niet...die gaat last krijgen ......ik vond het ook straf zenne, en moest dat nu gaan over een juweel van honderden euro's...maar het ging over wat bollekes acryl ter waarde van 14 euro.....

      Verwijderen
  5. Poeheee, nou als ik al 8 minuten moet wachten bij een kassa terwijl die mutsen echt te lamlendig zijn om naar je toe te komen ben ik al klaar. Maar je had al betaald natuurlijk, echt niet te geloven. Ik ken die winkel niet en wil het ook niet kennen geloof ik. Een zoen op je linkerhoofd. Trouwens, ff over je naam. Wil je wel geloven dat een mevrouw hier in de wijk exáct hetzelfde heet als jij?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. ah ik had het anders wel heel speciaal gevonden, dan was ik volgende week afgekomen! helemaal naar zaandam :-)

      Verwijderen
  7. En in heel die winkel was waarschijnlijk geen computer te vinden waar jij eens op het internet je mail kon tonen (als het dan toch volgens het boekje moest) ?
    Achterlijk personeel lijkt me dat, en bovendien aan geen kanten klantvriendelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die bleef maar zeggen dat ze een papier moest hebben om terug te sturen, en ik maar: ik zal iets ondertekenen voor ontvangst, geen probleem...aan die computer niet gedacht...

      Verwijderen
  8. Ik heb ook niet zo'n goede V... ervaringen, Jace did it wel... Het hangt wat van de madammen die er werken af zeker - wat heel erg jammer is, dan kom je zo'n stoten zoals hierboven tegen. Allé, ik hoop dat je wollekes nu vlug toekomen en dat de vakantie kan gaan beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze zijn toegekomen, en ik weet dat daar ook één toffe mevrouw werkt, maar pfff heb geen zin meer erin

      Verwijderen
  9. Gho, hier in Roeselare vermijd ik de Veritas ook hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In Genk ook al tweemaal problemen gehad met bestellingen (bestelling verloren of verkeerde kleur na ellenlange wachttijden). Bestellen doen we dus ook niet meer.
    Kom er eigenlijk zelden, wel om te neuzen, maar echt fournituren kopen doe ik er enkel bij noodzaak (vind Veritas ook vrij prijzig, ga liever naar markt Maastricht of stoffenbeurs :)).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ai nee en aan Kampenhout Sas is het ook al zo'n plezier in het weekend... (de laatste keer dacht ik snel door te rijden voor ik naar mijn ouders ging en ik ben teruggekeerd via het rondpunt omdat ik het al niet meer zag zitten!)
    Gelukkig dat ze je ondertussen toch de bolletjes gaan opsturen, dat hebben ze aan zichzelf te danken!
    Ik vind dat het er fel van af hangt wie je als verkoopster hebt. Er zijn er toch wel bij waar je van denkt okéééééé.
    Ik wens je toch nog veel plezier met die nieuwe bollekes wol. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat is zeker, alleen had ik pech, maar ook die van de klantendienst bleef koppig...

      Verwijderen
  12. Vwala, dat is eraf si! Ne keer goe uwe gal spuwen kan deugd doen! Stupido in elk geval, tjonge jonge! Maar ondertussen zijn je wollekes gearriveerd dus toch nog veel plezier ermee! Ik ben met die wol trouwens mijn zigzagdeken aan het haken :-) maar ik denk niet dat ik online ga bestellen als ik meer nodig heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, af te raden, en inderdaad, ne keer spuwen doet echt deugd, allé, ik kan dat wel goed...gal spuwen, maar dan is het er af

      Verwijderen
  13. Amai Vee, gij had er wel serieus uwen buik van vol precies en ge hebt es goe uwe gal kunnen spuwen, OEF! Da hebde ook weer eens kunnen zeggen. Da ge kwaad waart kan ik heeeeeeeel goe verstaan, dan hadde ze da moete zegge of in de mail schrijve dage dieje moest meebrenge naar de winkel, dan wete da toch. En soms staan er toch echte kippen in de winkel die gene millimeter van de lijntjes kunnen afgaan. Dus op naar andere winkels, er zijn er genoeg!!! Wa dachte van Kristel van Wol en zo??? Of heb je Drops al geprobeerd, ook nie duur en je hebt het op 2 dagen zonder veel poespas!
    Als ik u was zou ik eens op mijne blog kome kijken....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toemme heb ik weer iets gemist ,de laatste week amper tijd om ergens te lezen....ga direct piepen
      ik moet wel zeggen: het stond in de mail...maar ik dacht: allé, ik BEN dat toch, ik WEET wat er er besteld is, ik wil dat aftekenen, als die nu een beetje wou meewerken...en blijkbaar moeten ze het dus op vertoon identiteitskaart ook meegeven, ik had pech , het was een koppige trees aan de kassa, maar zij had ook pech, want ik ben nog een veel koppigere

      Verwijderen
  14. Ik heb in Antwerpen eens een rampzalige workshop meegemaakt, heb er toen ook over geblogd, maar het heeft niet veel opgebracht ;-). Denk dat het toch veel van de winkel afhangt... (http://homemadebysarah.blogspot.be/2014/01/naaiworkshop-veritas-geen-aanrader.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben ik blij dat ze in Bree(Limburg)heel vriendelijk zijn in de Veritas!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Veritas, da's een geval apart. Op één of andere manier lopen die naast hun schoenen. Ongepaste pretentie. Ik ga er wel, want ze hebben leuke dingen (hoe zo'n bende trienen erin slaagt om zo'n leuke dingen aan te kopen.. ik snap er niets van, maar ze hebben een goede aankoopafdeling). Over de verkoopafdeling kunnen we het HELE internet volschrijven en dan zijn er nog geen woorden genoeg voor. In elk geval zullen ze nooit failliet gaan aan teveel vriendelijkheid. Inderdaad, bij sommige verkoopsters lijkt het wel dat ze in het strafkamp aan het werken zijn!! Gek want een zaak vol zulke leuke producten, ik zou de glimlach niet van mijn gezicht kunnen verbergen. Ach ja. Blij dat uw Apilou toch terecht is gekomen. t Is openieuw 2+1, en ik ga hem nu voor het eerst proberen. Ben es benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helemaal akkoord! maar ik moet toegeven: de apilou is geweldig...misschien ga ik dan ook nog wat bijhalen...ergens in een Veritas waar ze mijn gezicht niet kennen hihi

      Verwijderen