donderdag 3 april 2014

misBAKsel

ik bak zelf mijn brood
nee ik overdrijf:
ik bak zelf het brood voor MDH
wij, de anderen, hebben liever brood in gelijke sneetjes, niet té bruin
allé
zelfs dat klinkt mooier dan het is
feitelijk zit het zo:
om de twee drie dagen
haal ik het broodbakmachien uit de berging
schud ik daar 500 gram all-in-mix in
voeg er nog 300 ml water bij
druk wat op knopjes
en na een uur of 4
haal ik er een brood uit

ik moet wel zeggen:
de geur ervan PAST zo hard in mijn nieuwe keuken

als dat programma afgelopen is
dan piept het machien
gisteren was weer bakdag
ik zat te haken in de zetel
(ik doe niets anders in de zetel)
toen het begon te piepen
ik moest rechtstaan
want MDH was niet thuis
en anders is dat zijn job
(ik vul, hij haalt het eruit, ieder zijn taak bij ons)

het was raar dat de STOPknop niet wilde afspringen
dus maar de stekker eruit

het was ook raar
dat het brood er zo gemakkelijk uitviel
uit de bakvorm
normaal is dat toch wat schudden en schodderen

het was ook raar
dat het een hele bleke kleur was
(maar dat kon misschien komen 
omdat het mix van den Aldi was)

het was heeeeeel raar
dat het brood nog helemaal slap was
niets stevige korst

en het raarste van alles was
het voelde ook niet warm....

toen riep ons nette vanuit de zetel:
moekie!!!!
dat was het afwasmachien dat piepte!!!!

dat hebt ge dus met nieuwe machines 
en nieuwe spullen
in nieuwe keukens....

allé
ik heb het hopeke halfbakken deeg
er terug ingepropt
de stekker er weer in
en wonder boven wonder:
het programma liep gewoon verder
waar ik het gestopt had

maar toen het machien dan echt piepte
was het brood toch niet echt wat het moest zijn:

tja...
wij eten lasagne sebiet
en dan hebt ge toch brood nodig hè
om in de saus te doppen...

groetjes
vee

15 opmerkingen:

  1. Geweldig, ik lig plat van het lachen....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahahaaaa, ik lig plat van het lachen. dat zou ik ook kunnen voor hebben. Als we al zo'n machien hadden hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat gij ECHT zelf brood zou bakken: met zelf kneden enzo!

      Verwijderen
  3. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa oh mens ik doe t in m'n broek, ik zie je gezicht helemaal coor me. Gelukkig zat je deeg niet in de vaatwasser, ook zowat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat was echt wel raar zenne: zo precies nen hoop plasticine....niet echt plat deeg, maar zeker nog niet stevig gebakken...ons nette lag ook plat

      Verwijderen
  4. Bam, ik viel zonet van mijne stoel van tlachen Vee, gij zij toch en grappig mens en hoe da ge da kunt vertellen, ne mens ziet het zo al gebeure, zo levendig kunde gij alles beschrijve! Ge zie, een nief keuke is toch ok nie alles é, dan kunde nog voor verrassinge kome te staan. Hie wast gistere ok misbaksel, ma mij machien had zen werk nie tegoei gedaan en me brood nie gebakke, ik moest t wegsmijte, nie te vreten!!!! Volgende keer beter attentie doen juf!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat piepeke klinkt dus van alletwee net hetzelfde...ik vrees dat ik dat nog ga voorhebben

      Verwijderen
  5. Moh Vee, nie te doen jong! Awel da zou ik hier ook nog kunnen voorhebben! De piep van de droogkast en van mijn vuur is er dan ook nog... da piept altijd als ge just zit te eten of ne film aan 't kijken bent. Ons kinderen gilden dan altijd ... "Da willen wij NOOIT. Een machien da piept! Verschrikkelijk!" En toch is dat soms makkelijk... da gepiep... want anders zou ik da brood gewoon vergeten!
    Zeg een goei vakantie en flink stappen in Spanje! Vergeet niet te zwaaien naar mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha je brengt het weer leuk!! Zo die kleine grappige dingen kun jij toch heeeel tof verwoorden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lache, en vo lasagne is da perfect hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och, sop-brood moet zo chic niet zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, het ziet er inderdaad een beetje apart uit, dat brood :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zolang dat goed smaakt… Ik nomineerde je btw voor een liebster award!

    BeantwoordenVerwijderen