maandag 11 maart 2013

maaksels

de laatste tijd veel verteld
geklaagd en gezaagd misschien af en toe
(maar soms moet het ook eens van mijn hart zenne)
maar gisteren
geluuuuuuuuuukkig nog eens iets gemaakt!!!!
gsm-zakje + zakdoekzakje
ik heb zelfs nog meer gemaakt!
nog zo'n twee zakdoekzakjes
het dochtertje van mijn roodkapjevriendin(de ene is mijn zus, de andere mijn vriendin, allé, mijn zus is ook vriendin, de andere zus (jager) trouwens ook, en de andere (die niet op de foto's staat ook) en van elkaar zijn het ook vriendinnen zenne)
dat dochterke dus had bij touwtje trekje zo'n zakdoekjes gewonnen
en was daar heel blij mee
MAAR AAN HET SPRINGKASTEEL HADDEN ZE DAT VAN HAAR GEPIKT
ja ,dat kan weer alleen het dochtertje van die vriendin voorhebben
maar ik heb dan ,om haar te troosten, er twee nieuwe gemaakt!
maar direct in een omslag met adres en postzegel erop
ipv eerst een foto te nemen...
stoem
heb wel mijn bloemekes van het bos van roodkapje teruggekregen
daar ga ik een slinger van maken om in de zomer buiten aan ons tuinhuis te hangen
ja ge wilt niet weten hoeveel plannen ik weeral heb.....
allemaal zo van die slingers naast elkaar
om een zonnig gevoel te krijgen buiten
van restjes sokkenwol ben ik een deken aan het haken
één grote granny square
wel heel plezant: verstand op nul
en geen draadjes in te stoppen
maar vrees dat het nog 8 jaar gaat duren eer dat klaar is
ik heb een boek gekocht van tassen maken!
van Lisa Liam
maar dat is in het Engels en dat gaat van ze leven niet lukken....
ik was in Mechelen in dat winkeltje binnengesprongen:
Stich & co
eigenlijk de schuld van de banier: die kwamen zeggen (terwijl ik een lijstje had zo hoog als de Romboutstoren):
wij sluiten binnen vijf minuten voor de middag
(wie sluit er nu op ne zaterdag!!!!!!)
dus 5 winkels verder maar dat stoffenwinkeltje binnengestapt
zo'n vriendelijke mensen
ik was zo wat naar de boeken aan het kijken
en voor ik het wist had ik er ene gekocht
(bijna twee zelfs, goei verkoopster!!!!)
en aan de kassa lagen zo'n toffe portemonneekes, gewone ritstasjes
en ik dacht: allé, zo moeilijk kan dat toch echt niet zijn....
alhoewel ik weet dat ik beter zou gaan voor tasjes zonder rits.....
dus ik wil ritstasjes maken
en ook kaartenhouders( lag daar ook op die toontafel)
dan heb ik nog eens op de site van oleoeleo gezocht en daar het gratis patroon van de boleo geprint
die moet ik hebben!!!!!
wel veel stof voor nodig precies
ik heb nu ook al 2 maanden ne Ipad
en nog geen hoes!!!!
ik heb een hele doos vol spullen om met vilt te knutselen
en een pinterestpagina vol ideetjes
(ik moet met diene Pinterest stoppen)
.....en ik zwijg maar van al die andere dingen op mijne Pinterest
ik snap dus niet dat er mensen bestaan die zich vervelen, soms!
de paasvakantie gaat te kort zijn
dan een vraagje:
wij gaan dit weekend met nen hoop vriendinnen naar Gent
ik ken Gent niet (shame on me, weet het)
(ik ken wel het lied: Boven Gent rijst, eenzaam en grijst.... helemaal uit mijn hoofd, maakt dat het goed?)
wie heeft er tips?
groetjes
vee


10 opmerkingen:

  1. Fijn dat ge nog vele plannen hebt....en schoon hoesjes zene, dat er nog veel mogen volgen, SCHOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vee, klik eens op vlaandervakantieland...dit weekend hebben ze leuke dingen laten zien in Gent. Eéntje waar ge lekker kunt gaan eten (heeeeel belangrijk!!!) en ook waar ge antiek of ventige spullen kan kopen. Staat ook op mijne verlanglijst...

    Ooo ja zou nog vergeten te zeggen dat je leuke hoesjes hebt gemaakt.
    En waar in Mechelen is dat winkeltje. Woon in Heist-op-den-Berg, dus das ni zo ver hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel leuke plannen! De boleo is echt tof, maar inderdaad veel stof nodig!

    Enneeeuh voor Gent: als ge met vriendinnen gaat, zeker een bezoekske brengen aan de chocoladebar! Mmmmmmmmm. (dus de Quetzal, in de Sint-Pietersnieuwstraat)

    En als ge goedkoop en lekker wilt gaan eten: de Orchidee in de Vlaanderenstraat => Thais wokrestaurant waar ge zelf uw bord moogt gaan vullen met groentjes, ene keer maar, maar wel zoveel als ge wilt, en dan kiest ge er een sauske en vlees of vis naar keuze bij! Kei lekker en budgetvriendelijk! Of gaan eten in 't Voske! Of ribbekes a volonté bij den Amadeus!
    Of gezellig gaan cocktails drinken in de Limonada... the options are endless!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gent is hoe dan ook tof, lekker eten kan je in het Lepelblad, de Zsa Zsa Rouge is een leuke winkel en in dezelfde straat heb je ook de versie voor kinderen. Niet ver daarvan leuk café Pink Flamingo's.
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaah, Pink Flamingo's!
      Maar het weekend is al voorbij zekers?

      Verwijderen
  5. Het werd hierboven al vermeld, maar de chocoladebar is een absolute aanrader! Niet ver daar vandaan (tussen vooruit en bibliotheek) gingen wij (de studenten ;) ) vaak naar de hasta manana (met een krulleke op de eerste "n"). Zalige lookbroodjes en tapa's! De beste restaurantjes vind je in het patershol.

    En musea! Zeker naar het SMAK gaan, naar dokter Ghislain en naar het Huis van Alijn.

    Winkels in overvloed, durf af te dwalen naar de zijstraatjes, daar vind je de leukste winkeltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik was pas in Gent...als je van heel lekker vegetarisch eten houdt, ga dan naar Avalon (zijn enkel tijdens de middag open) en er is altijd veel volk dus ga op tijd, ligt in de buurt vh Gravensteen. Ook het cupcakeetablisementje van julie's is vlakbij, heerlijk voor een stukje taart...ga best niet op het spitsuur, het is er klein en wij hebben toch een dik half uur staan wachten op een plaatsje.
    Met uw lerarenkaart kan je gratis binnen in het huis van Alijn (vlakbij). Daar schuin tegenover is een heerlijke retrobehangpapierwinkel, de verkopers zijn ook retro!
    Wat winkelen betreft, ga niet naar de veldstraat (die winkels zijn er overal) als je veel geld hebt voor juweeltjes en schriftjes en sjakoshekes ga dan eens langs bij de 'au bon marchee). Dat ligt in de buurt vd veldstraat schuin over Dille en Camille. The fallen angels is een prutswinkeltje,algemeen gekend in Gent
    Ik heb veel centjes achtergelaten bij 'huis zwaluw' (of is het huize zwaluw) dat is in de hoogstraat (denk ik)
    Als je van rommelmarktspul houdt moet je in de buurt van st jacobs zijn, daar zijn heel wat tweedehandswinkeltjes.
    Parkeren kan je best ondergronds (vb ad vrijdagsmarkt of aan st michiels) dat is veel betaalbaarder dan aan de parkeerautomaten en handiger.
    Aan de coupure ligt het stoffenhuis (doe je best met de auto) en als je een extra dag hebt, ga dan idd eens naar het ghislain museum, daar moet je wel het stad voor uit.

    Goh ik wil zo mee, Gent de mooiste stad vh land
    stippel een route uit want je kan daar heel wat kilometers rondwandelen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die haakbloemmekes, kan ik die hier niet winnen ofzo per toeval? Al ineens in een slinger ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet, als iknogveel kan lachen met uwen blog misschien wel !

      Verwijderen