woensdag 16 juli 2014

ik blijf bezig

ne mens  met veel tijd 
is toch iets aardig hè
en ja...
ik heb veel tijd
grote kinderen mannekes
dat is een luxe
die moeten zelf overal naartoe fietsen
of die hebben hun rijbewijs
dan bent ge helemaal van het taxi-spelen vanaf
die pakken zelf hun valies in
ok...ge moet er tegen kunnen dan
dat er bij jongens amper iets insteekt
en bij meisjes amper iets thuis blijft
die regelen inschrijvingen en kot-zoeken zelf
die zijn meer weg dan dat ze thuis zijn
dus die maken weinig vuil in huis
en ge moet er niet altijd voor koken
nu dat koken...
dat vind ik wat raar
als ze er dan niet bij zijn
vorige week waren er twee avonden
dat er  helemaal niemand thuis kwam eten
ook MDH niet...
nu is het dan heel verleidelijk
om snel ne pizza in den oven te steken
of gewoon drie keer bokes te eten
maar ik vond dat ik flinker moest zijn!
ik ken veel mensen die alleen wonen
en die doen ook de moeite om elke dag
gezond en warm te koken
dus ik ging dat ook doen!
toevallig had ik voor de 
bijna-op-kot-gaande dochter een boek meegebracht
(niet toevallig zenne, 
ik ben verslaafd aan kookboeken kopen)

daarin staan heel veel gerechtjes voor 1 / 2/ 3 personen
ik bladerde er in de winkel wat in
en den boek viel open op een recept met gorgonzala
nu wil het lukken
dat ik daar ZOT van ben
en verder hier thuis niemand..
dit was dus de ideale gelegenheid
ik maakte een soort aardappel/ei/bladerdeegschotel
met gorgonzola
en het smaakte!
de volgende keer dat ik alleen was
had ik maatjes (viskes)  mee van de winkel
ook iets dat ik alleen graag eet
deze keer maakte ik er de gepofte en gevulde aardappels 
van jeroen meus bij
en ik zorgde zelfs voor een dessertje
(twee, voor den dag erna nog eentje)
dat dessertje is dus momenteel mijn absolute topper
makkelijker kan niet:
ge haalt ne pot vruchtenyoghurt in huis
en ne pot vanillepap
(ge kunt dat ook maken, maar ik gebruik liever gekochte)
ge doet ne schep pap in een glaasje
daarover strooit ge iets van koek
(cake, boudoir, cornflakes, speculaas, wat ge liggen hebt)
daar een beetje besjes over (of stukjes aardbei)
dan een schep yoghurt
nog ne schep pap
en nog wat besjes om te versieren
ik doe het altijd met frambozen en blauwe bessen
maar eigenlijk kan het met alle soorten fruit
dat moet ge wel wat laten rusten
zodat dat koekske goed mals geworden is
lekker!

en verder stond die naaimachine 
nog altijd niet stil
drie nieuwe poppen in de maak
en zakjes voor zonnebrillen

ik haakte ook nog een deken af
daar was ik al efkes aan bezig
en ik besliste om er een baby-deken van te maken

en ik ben al aan een nieuwe bezig
verslaafd??
ikke????
en moest ge nu denken:
die doet alleen maar handwerk zeker
niks van
ik ben 37 machines was aan het draaien en drogen
(aja, van zo'n nat en koud tentenkamp komt veel was naar huis)
heb al ne cake in den oven staan
het huis is al gestofzuigd
(volgens mij lag er meer gras in mijne living
dan dat er nog op de kampwei staat)
ben ook al naar den bakker en den beenhouwer gefietst
kaartje naar het zoneke geschreven en op de bus gedaan
en deze blog geschreven
en het is nog maar 9.15
zo bezig Vee???
tuurlijk!!!!
ze geven zo'n mooi weer
ik ga deze namiddag niks meer doen
ik ga met nen boek in den hof in de zon liggen!!!!
vakantie is vakantie

groetjes
vee

12 opmerkingen:

  1. Ik heb er hier ook zo'n 2 grote, geen omkijken meer naar (allez toch bijna niet) en de kleinste is net overwacht met een vriendje vertrokken naar Planckendael. Ik denk dat ik uw voorbeeld maar eens volg, leve de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal hetzelfde hier. Alleen thuis (alleen ben ik niet zo flink van voor mezelf te koken, ik doe gewoon de bokes) met heel veel handwerk in de vroege ochtend (en zelfs ook een stuk nieuwe cursus geschreven voor het volgend academiejaar) huis aan de kant, twee wasmachines op de draad, nu even de tuin wat snoeien (hij wordt veel te hoog) dan naar het containerpark, en daarna gewoon in den hof liggen met de benen omhoog.

    Twee hele mooie dekentjes heb je daar. Vooral dat eerste blauwige zie ik graag. De baby zal lekker (en vooral gezellig) slapen. Is het voor iemand speciaal? Of denk je al vooruit naar potentiële Vee-kleinkinderen. Nu ik zo erover nadenk, die gaan VEEL poppen hebben, jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai Vee, gij zij nog nie in vakantiemodus denkik :-) of hemme ze iet in uw koffie gedaan of zo???? Ma het is e feit, as ge alleen thuis zij doede alles op de helft van den tijd as anders, hoe zou da kome???? En ge hebt nie stilgezete zienik, deken af en al een nief begonne (amai nog nie) en nog poppe gemaakt, zonnebrilhoesjes, tkan nie op!!!
    Rust deze namiddag dan toch ma wa in tzonneke!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gij zijt geweldig niet normaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw eenpersoonsgerechtjes zien er anders keilekker uit. ;-)
    Ik vind dat niet fijn, alleen eten. Het lief is twee keer een paar dagen naar festivals geweest, awel, dat was eten omdat het moest. ;-)
    (en veel afgesproken met vriendinnen, ons ma, enz. haha)
    Hopelijk heb je HARD van de zon kunnen genieten vandaag, ze was toch volop aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gij zijt niet te doen gij! Is de relatine op? Ik word al moe bij het lezen van deze post! Wel knap wat je allemaal van onder je naaimachine tovert!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vee!! Ik wordt al moe als ik het allemaal lees! Wat een activiteit!! Hahaha..ben gewoon jaloers hoor want het klinkt wel allemaal leuk. Hier nog even laatste loodjes..dan ook vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vee in volle actie ... :-) dat kookboek ligt hier ook klaar om mee op kot te nemen. Jitske heeft er ook al uit gekokkereld en het was heel lekker. Geniet van je dagen maar dat moet ik tegen jou niet zeggen hé, dat doe je zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een aantal dagen geleden las ik dit blogbericht, nu kom ik weer even terug om te zeggen dat ik zo moet lachen om het Stukje; de jongens steekt amper iets in het valiesje, bij de meisjes blijft amper iets thuis.

    En ik vind je super flink dat je zo lekker voor jezelf kookt. Moeders zijn zo gewend voor anderen te zorgen (geeft een fijn gevoel) voor jezelf zorgen mag net zo goed aanvoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de ideale moment om al dat lekkers te koken!
    En heerlijk om zoveel tijd te hebben, dat gaat bij ons nog jaren duren. Je hebt weer veel moois gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha dat dessert! Wat kan jij goed koken zeg;-)

    BeantwoordenVerwijderen