dinsdag 10 december 2013

een knuffel van de kerstboom!

eerst moet ik nog vertellen van de rest van mijn geschenkjes
van ons lisse had ik  de dvd van geubels gekregen
en daar heb ik mij gisteren dus al tranen met tuiten zitten lachen

nette en ferre hadden de kruidvat en den Blokker geplunderd
en zooooooooveel wollekes gekocht

ja...en dan moet ge toch direct aan iets beginnen hè
een poppendekentje
dat geraakt misschien ne keer af

voor MDH had ik ne lijst gemaakt
en hij heeft gewoon alles van de lijst gekocht...
(jaja 't is een choeke)
ik droom al lang van ne schone foto van ons vijf
bij nen echte fotograaf
hij is persoonlijk naar de L&L gegaan
om daar voor mij ne pyama te gaan kopen!
en hij past zelfs!

en dan dit boek....
via internet moeten bestellen
maar het is de moeite waard
echt een boek om zalig bij weg te dromen
maar ook echt tof om in te lezen
vermits de caravan er nog niet direct gaat komen precies
(ja ik heb mijn nieuw keuken al...
en eerlijk gezegd, ik denk dat ik deze zomer gewoon in de keuken ga kamperen
zo mooi vind ik ze  )
MDH was al wat twijfelachtig over het idee
en toen had ik bij vrienden gezegd dat ik gerust
enkele weken alleen in de caravan zou kunnen doorbrengen
(aaaaaaja, ik heb twee maanden congé, maar MDH niet)
maar dat vonden die heel egoïstisch....
allé, ik denk dat MDH daar dan toch zijn beslissing genomen heeft....
toemmen hè
ik wou hem gewoon niet verplichten om daar langer als een week in te wonen
de mens wordt zot
maar nu lijkt het alsof ik graag zonder hem weg ben
wat NIET  het geval is
maar ik kan mij nu eenmaal ook goed alleen bezig houden
alhoewel ik denk dat ik daar niet veel alleen zou geweest zijn
er waren al ferm veel kandidaten die ne keer wilden komen logeren

geen caravan dus dit jaar......
maar 't is niks
ik moet toch nog iets hebben om van te dromen hè
en met dat boek kunt ge echt dromen
en dat is eigenlijk nog het plezantste van al!
en wat is dat nu met diene kerstboom?????
ik HAAAAAAAT  kerstbomen
echt
stel u Gargamel van de smurfen voor
die roept:
ik hààààààààààt kerstbomen
zo ben ik
ik vind dat echt niet tof
of schoon 
of gezellig
ik vind dat eerlijk gezegd: lelijk
kitscherig
belachelijk (nen boom binnen in huis)
neemt veel te veel plaats is
een vuiligheid (naalden, hars)
ik kan dus niet wachten om hem af te breken na de feesten!

geen idee waar die walging vandaan komt
vroeger geen slechte ervaringen mee gehad
toen vond ik dat nog plezant
altijd ruzie maken wie de mooisten bal in den boom mocht hangen
en het stalleke zetten
(potverdorie!!!! het stalleke!!!! dat zijn we klink vergeten!!!!)
en dan spelen met Jezuske en Maria enzo

maar nu vind ik nen boom dus echt STOM
ik denk dat het komt
omdat een kerstboom zo hard in de WINTER past
en al heeft die zijn charmes
geef mij maar de warmere maanden

spijtig genoeg ben ik de enige hier in huis die er zo over denkt
en MDH had van't weekend al een boom meegebracht
"nee schatteke, nog niet binnen!!!!
hier komen meer dan 20 man op mijn feestje
't zal hier al klein genoeg zijn in ons kot!"
dus van't weekend stond den boom buiten aan het raam
maar toen ik maandag 's avonds thuis kwam van school
stond den boom in de living
de studerende kinderen  hadden hem al binnengezet
en ze gingen hem versieren
en ze deden dat heel goed
en ik dacht nog:
"allé, zo heb ik er echt geen werk aan
zij gaan straks alles opruimen
ik moet er alleen een week of drie naar kijken
en wat extra stofzuigen"

in 't echt is hij trouwens wel mooier
eerlijk gezegd
maar....
hij stond eigenlijk niet stevig
en ook wat scheef
dus toen ik gisteren wat uit de kast kwam halen
(stapel boeken)
en mij omdraaide
viel ineens dienen boom omver
op mij
(gelukkig, want anders was hij op de grond gevallen
en had ik nog kosten gehad aan nieuw ballen)
daar stond ik
ne stapel boeken in mijn armen
nen boom rond mij met alles erop en eraan:
lampjes, lichtjes, ballen, slingers
ik kon mij niet bewegen
want ik was echt omringd door takken
en als ik mij zou wegtrekken
dan lag hij helemaal op de grond

en zij maar lachen
en ik maar roepen:
"ge zoudt mij beter komen helpen"

allé, den boom wou mij misschien ook 3 kussen geven

maar ik denk eigenlijk
dat het de wraak van de kerstboom was......

groetjes
vee

20 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Omdat den boom op mij viel, of omdat de caravan niet doorgaat ;-)

      Verwijderen
  2. De wraak van de kerstboom... Griezelig! Wees maar een beetje lief voor de boom, want wie weet, wat heeft hij nog in petto? Misschien een mooie kerstbal breien voor in zijn takken?
    Hier ook geen kerstbomenliefhebber trouwens, zelfs geen kerstliefhebber.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. allemaal verdiende geschenkjes. Hier een plastiek geval. Al jaaaaren dezelfde vanop onze zolder dus geen extra kost ieder jaar. geen naalden zuigen en vooral: onze Ward kan er tegen. (allergie tegen vanalles en nog wa en ook den) Harten kussentjes en plasiekn- appeltjes Led lichtjes en kleine belletjes. Mooi...en sfeerval. jaja ik hou van de boom van plastiek en het versieren er van. En ik zou willen bloggen over mijn echte boom avontuur in de klas ... Maar ik durf niet... je weet wel....
    Ik hou van de sfeer en de lichtjes en het stalletje... Maar ik haat de feesten want dan mis ik mijn Moeke zo erg dat ik liever alleen wil zijn. We moeten dat gedoe door en probeer ik het leuk te vinden voor mijn kinderen. Groeten en tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kadootjes blijven maar komen, het kan nie op ;)
    Ik ben benieuwd naar jullie fotosessie, ik wil dat hier al lang eens doen met de dochters maar ik vind het altijd zoveel geld dus wacht ik nog maar wat.
    Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die niet staat te springen voor ne kerstboom. Ik heb de mijne kunnen redden van vorig jaar en die staat van deze middag terug binnen. Vol beesten natuurlijk, spinnen, lieveheersbeestjes, ... naalden liggen ook al op de grond, mijn armen rood van er tegen te komen bij het versieren, allez het was tof ;)
    Maar gelukkig is hij nog niet op mij gevallen, hilarisch ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè heerlijk wakker worden met jouw hilarisch verhaal weer!! Thanks!! Zit op t werk in een soort storm...dan begint de werkdag door jou lekker ontspannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha :-) arme jij, heb je nu een nog grotere hekel aan de kerstboom? Of begin je hem weer aardig te vinden uit angst voor een tweede wraakactie!
    Veel plezier met de cadeaus!
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha :-) Ik heb hier ook nog ne kerstboom buiten staan. Ik wil hem ook niet té lang in huis hebben dus van mij mag hij pas ten vroegste zaterdag binnenkomen. Ik zie daar ook elk jaar meer tegenop, maar voor ons zoontje wil ik dat nog wel doen. Om hem de échte kerstsfeer te leren kennen :-) En normaal gezien is het ne kerstboom die niet al te veel naalden zou verliezen... we zullen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nu moet ik wel zeggen, als ik hem dan wegdoe in januari (of vlak ervoor)dan heb ik direct een nieuw-jaar-gevoel
      dat vind ik dan weer wel plezant

      Verwijderen
  8. Oeps! Ik zou maar uit de buurt van dieje wraakzuchtige kerstboom blijven dan ;-)
    De pakjes eronder, dat vind ik zo plezant! Alles mooi ingepakt, afwachtend tot kerst... En de lichtjes zijn gezellig! Maar het pakt zoveel plek in, dat is bij mij het enige dat mij stoort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da kerstboom en de lichtjes da ga nog, maar al da gesleur.... De dozen van de zolder halen, alles versieren, pff, da doe ik ni graag. Maar ja, ik ben ni alleen in huis, hier eisen ze een kerstboom. Dus...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier van 't zelfde...en dan luistert die brave moeke naar de kroost hè

      Verwijderen
  10. arme gij, wraak van de kerstboom!
    koop ne plastieken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Absoluut wraak, je moet nog harder roepen dat je kerstbomen haat hahaha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Karma jom: karma! Dat komt ervan als ge durft zeggen dat kerstbomen niet tof zijn! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai seg Vee zoveel wol, kunde gij dadallemaal verwerkt krijgen denkte? En dan zone schone boom, wat hebde gij daartegen? ik vind het nen toffe gezelligen tijd nu, ma ik zet gene boom, ma ik versier zo mé vanalles. De fotos komen nog op menne blog dan moete maar eens zien, zonder boom kunde ok veel sfeer brengen! En wat dieje boom betreft, ik zou da toch ma niemier hardop zeggen da ge kerstbomen HAAT!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen