donderdag 30 januari 2020

Hotdogs in New York

vorig jaar ben ik er geweest
in New York
het echte grote verre NY
was ik niet van plan
echt geen interesse
hier in Europa nog zoveel steden te ontdekken...

maar toen werd beste vriendinneke 50
en die wilde zo graag gaan
en MDH wilde ook zo graag
en zo kwam het
dat ons moeke Vee ook zwichtte
we waren met 6
en met Pinksterweekend vorig jaar 
zijn we er dus geweest
de 6 vermoeiendste
drukste
volste
lekkerste
amaaaaaaaaazing
dagen van dat jaar!!!!

ik stond er niet voor te springen
het stond niet op mijn bucketlist
maar  het was
FANTASTISCH
ik wil er direct bij vertellen
ik heb zo bomen laten planten 
in nicaragua
om die co2-uitstoot goed te maken!!
(dat klimaatspijbelen heeft indruk gemaakt)
maar allé
over New York dus efkes
waar we veel beleefd hebben
het begon al met ons hotel
we hadden voor ons 6
twee kingsize rooms besteld
de vrouwen bij elkaar
en de mannen
maar we hadden de kleine letterkes niet gelezen
de BEDDEN
die waren niet kingsize
die waren queensize
en queen of king...
qua bedden is dat dus wel een groot verschil
waardoor we de kamerindeling moesten aanpassen, 
want de mannen zagen het niet zitten
om met 2 in zo een "klein" bed te kruipen
we verbleven in een hilton
of was het nu toch sheraton
ik weet het nog steeds niet
en ginder ook niet
een paar keer echt bijna het verkeerde hotel binnengestapt
we vonden zalige plekjes
voor een echt amerikaans ontbijt
met PANNENKOEKJES !!!!
en zoveel meer
dat we de rest van de dag geen honger meer hadden
heel spijtig
zeker wanneer we op het allerleukste
food-kraam-marktje ooit terechtkwamen
ALLES 
zag er lekker uit
maar onze buik zat nog vol
....
waar we fietsten
over die brug
ja ja
blazen en puffen
en bovenop de brug
draait mijn kleed tussen mijn pedaal
(wie haalt het ook in zijn hoofd
om met een lang kleed
te gaan fietsen)
dus kleed moeten lostrekken
kapotski
waar we zo'n leuke buurtjes ontdekten
ons hotel zelf was vlakbij time square
echt waar
om weg te lopen
te vluchten
ter plekke een aanval van iets te krijgen
DE HEL
van die drukte
word ik echt zot
ik grezzel ervan
 maar een paar straten verder
is dat ineens veel rustiger
supertof
we maakten een gospel-viering mee
allé
ik denk dat het allemaal wat opgezet spel was
volgens mij
zat die gospelkerk wat in de puree
hadden ze dollars nodig om hun kerk wat op te knappen ofzo
zaten die vrouwen zo bij elkaar aan de koffie
en zochten ze een oplossing 
om dollarskes in te zamelen
en zei er daar zo eentje:
als we nu eens toersisten uitnodigen
en die mogen zo een gospel"mis" meemaken
zouden die daar niet voor willen betalen??
tuurlijk willen die toeristen betalen
en opgezet of niet
het was geweldig!






 veel shoppen hebben we niet gedaan
maar ik kwam wel iets tegen
dat echt voor mij gemaakt leek

we maakten een geweldige nacht mee
we hadden een "night-life-experience" geboekt
we gingen met een groep
een vijftal nightclubs afgaan
maar onze dag was al zo druk geweest
en we hadden ons wat mispakt in het tijdschema
toen we eindelijk
pompaf
in ons hotel kwamen
moesten we eigenlijk al op de afspraak plek zijn
en die was
...
waar we net vandaan kwamen
dat betekent in New York dus zoiets als
ge zijt in Oostende
en ge moet terug naar Brussel
...
dus bijna
wilden we alles afblazen
maar toch gebeld
dat we wat later gingen zijn
en gelukkig
want dat was echt een nacht
om nooit te vergeten
5supertoffe nightclubs gezien
echt ergens ons pintjes in een bruin-papieren zak gekregen
dat was een bar
waar ge echt dacht dat de maffia vanachter
den toog ging springen
gedanst!!!
gelachen
vrienden gemaakt
in het laatste barreke
iets punk-achtig
waar life-bandjes speelden
heel lang blijven plakken
heel lang
de foto's zijn schitterend
maar niet voor publicatie
gelukkig bestaan er uber-taxi's
want toen we eindelijk toch naar huis wilden
hadden we geen idee
waar we ergens waren
we wisten wel dat we nog een hongerke hadden
en met 20 stukken pizza
even later in de taxi
naar ons hotel

maar wat dus ook op ons lijstje stond
was het eten van zo een echte hotdog
aan zo een kraampje
dat trouwens op elke straathoek te vinden is
weet ge nog mijn verhaal
van in de wok
met de cocktailsaus
ik denk dat ik een soort verdoemenis heb
met zo van die bussen saus
want
luister...
we wilden dus allegauw zo een hotdog bestellen
en we trokken naar het kraampje
waar niemand stond aan te schuiven
(dom dom dom)
ik bestel een hotdog
de man
nogal nen ouwe, een vies ventje eigenlijk
vraagt of ik ook saus wil
ja tuurlijk
en ik wijs naar de mosterd
hij neemt de knijpbus
en knijpt
en knijpt
en schudt ne keer
en knijpt nog eens
maar er kwam geen druppelke
geen grammeke
geen spatteke mosterd te voorschijn
die man blijft maar schudden
en dan
echt waar
ik lieg niet
de anderen stonden erbij
toen stak die man
dat teuteke van die spuitbus
IN ZIJN MOND
EN HIJ ZOOG ERAAN

als ge het woord
verbauwereerd moet illustreren
mijn gezicht toen
echt waar jong
ik denk dat mijn ogen uit mijne kop vielen
(en mijn maag die keerde)
ik was wel snel om te roepen:
NO MUSTARD !!!
en toen dacht ik
wie weet wat heeft hij met die worsten en die broodjes gedaan
en toen riep ik erachter
NO HOTDOG AT ALL!!!
en wijle weg!!!
den man van het handtassenkraam ernaast
diene hoorde wij nog zeggen
tegen de hotdogverkoper:
what are you doing man!!!

tot zover dus het hotdogavontuur
achteraf wel plat van het lachen
maar brrrrrr
toch heel vies!!

en toen
het laatste avontuur
was om weer thuis te geraken
de taxi kwam ons afhalen aan het hotel
en ineens keiveel politiewagens
brandweerwagens
ambulances
wel allemaal in de andere richting
wij rijden verder
en vragen aan de chauffeur wat er was

echt waar
10 minuten later
en we hadden vastgezeten
er was
een paar blokken verder
een helicopter gecrashed op een wolkenkrabber
wij waren net op tijd weg
want alles werd afgezet
omdat ze eerst vreesden voor een aanslag
tot zover
de avonturen
in New York

groetjes
en tot volgende week

4 opmerkingen:

  1. :-) Echt weer een schitterend verhaal. Nooit eet ik nog een hotdog. Ik ga altijd aan jouw verhaal denken. Mijn maag draait zich nu al om. Volgende keer wil ik (alle) foto's zien. Leg ze maar alvast klaar! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik lig ook in een deuk ! Ik had jouw gezicht echt wel willen zien. Misschien had je beter ketchup gevraagd.
    Die broek staat jou geweldig ! Een volgend haakproject misschien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oke, nu ben ik echt aan't grezzelen !!!! OMG ! Zo vies ! Die broek Vee, dat is toch ook nen OMG waard :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewéldig verhaal! Ik zie het manneke al aan de fles lurken... IEKS!

    BeantwoordenVerwijderen