donderdag 23 januari 2020

De Wok

een paar weken geleden
voor de feestdagen nog
gingen we met zijn allen
naar De Wok

met zijn allen 
is dus
oudste dochter (nette)
met vriend (nick)
tweede dochter(lisse)
zoon (ferre)
met vriendin (amber)
MDH (stijn)
en ik dus

MDH en ik
 zijn daar feitelijk niet zo zot van
we eten graag
en we lusten veel
alleen de Chinese keuken
vinden we wat minder

maar ons kinderen dus wel
die eten dat wel graag
en al zeker 
als het zo'n buffetten zijn
ge kent dat wel:
éne prijs betalen
en dan eten zoveel je kan

dus na lang zeuren
wij nog eens met zijn allen
naar De Gouden Wok
nu moet ik zeggen
het is daar feitelijk wel in orde
veel keuze
echt heel veel keuze
ook genoeg andere gerechten
en een dessertenbuffet!!!!!!
den hemel!!!!

we vertrokken om de hapjes te gaan halen
niet overdrijven
anders is er voor dat dessertenbuffet
geen plaats meer in de buik
dus ik begon te kiezen
veel vis!
sushi
carpaccio 
(zal ik wel verkeerd gespeld hebben) 
nog wat zalm
(geen brood!!! dat vult te veel )
en ik wilde graag een beetje cocktailsaus bij de zalm
meestal staat daar dan wel een kommetje naast
maar hier niet
gelukkig stond er wat verderop
bij de frietjes
en de mayo en ketchup
ook een grote bus cocktail saus
ik met mijn bord vol hapjes daarnaartoe
het ging wat moeilijk
want er was niet veel plaats om dat bord te zetten
ik pakte de bus saus
draaide ze op zijne kop
en kneep

en kneep

en kneep

daar kwam niets uit

ne keer schudden
nog eens proberen
grrrrrr
geen druppelke saus

ik keek al eens rond
of het misschien verborgen camera was
twijfelde even om dan maar zonder saus terug naar de tafel te gaan
NIKS VAN
dat kost hier genoeg
dus ik draaide den dop er gewoon helemaal af
toen kwam er wel ne ferme kwak af
de zalm verdronk onder de cocktail
 maar ik had toch mijn saus!

terug naar de tafel
dat is dus wel een nadeel van zo een buffet
eigenlijk zit ge nooit met zijn allen
tegelijk aan tafel
er is altijd wel iemand weg om iets bij te halen
 dus toen ik terug kwam
waren we nog niet met veel
maar we begonnen te eten hè

efkes later kwam nick ook terug 
met zijn bord
diene was een beetje aan het lachen
"nu heb ik iets gezien" 
zei hij
"daar wilde een madammeke 
saus op haar frieten doen
en die kneep daar zo heel hard op
en den dop vloog eraf
en die hing helemaal vol saus! "

slik

ik vroeg nog of het mayo was
maar wist het antwoord eigenlijk al wel
nee nee
het was cocktailsaus

toeme
zal ik dienen dop 
er niet goed
terug op gedraaid hebben zeker
allé
ik vertelde dan maar dat dat mijn schuld was
tja ik ben wel niets gaan zeggen
wat kon ik doen?

efkes later
er waren er weer weg naar het buffet
hoorden we nen DOEF
en dan iets dat breekt

ik zat aan tafel
en zei:
"ik zit hier !
ik heb niets gedaan !
ik heb er niets mee te maken!!!!"

kwam de nick weer toe
"zeg" zei hij
nu is daar iemand uitgeschoven
op zo een kwak cocktailsaus die op de grond lag
een bord kapot"

lap
was het dus toch nog mijn schuld
onrechtstreeks
....

allé
het dessertenbuffet heeft goed gesmaakt
en
ik heb geen andere ongelukken veroorzaakt

tot volgende week!!!


 

9 opmerkingen:

  1. Je bent geweldig, Veerle!! Ik lig in een deuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vee, volgens mij moet ge stand-up comedian worden !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. na mijn jaarlijks oudercontact , denk ik dat ook soms ;-)

      Verwijderen
    2. Ze moet dat niet meer worden. Ze is dat gewoon!

      Verwijderen
  3. Echt Vee, zo ne sjarel dat gij zijt. Ik lag gewoon in 25 deuken! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle Vee, nu was je speciaal naar New York geweest om te leren wat je moet doen met verstropte sausbussen. 😂😆😂🌭 🤢

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I have seen that every person wants to express their feelings but they are not able to express their feelings properly in words but the content you have written in your post is very beautiful, it seems that you have expressed your feelings Has expressed. Hi, you are a person who writes a very beautiful post, in the same way, you keep writing new posts in your life, our best wishes are with you. Real Photos Girl Gurugram
    Gurugram Girl Number
    Cheap price girls gurgaon
    Naughty Girl Gurugram
    VIP Girl Gurugram
    college girl gurgaon
    beautiful Girl Gurgaon
    premium health
    Health Tips

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Betturkey giriş adresine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    PGDB45

    BeantwoordenVerwijderen