vrijdag 16 oktober 2020

MONDMASKERS

oei oei oei
een hele tijd niet meer op de blog geweest
en alles is veranderd
ik dacht
ik maak efkes een tutorial 
mondmaskertjes maken
efkes????
ik zit begot al een uur
bezig
eerst om op blogger te geraken
en nu de nieuwe versie gewoon te worden
pfff
maar allé
mijn tutorial
 
om te beginnen
zet ge een tof muziekske op
Bart Peeters werkt het beste
dat is dus echt hè
als ik 's avonds 
eindelijk achter mijn machien kan kruipen
moe
want wie dacht dat quarantaine vakantie was
ge hebt het MIS
dat thuiswerken is veel zwaarder!!
dus als ge moe achter uw machien  kruipt
met Bart Peeters op de achtergrond
luid!
dan voel ik zo de energie terugkomen
zijn vrolijke liedjes hè
van de orka's die naar Nieuwpoort zwemmen
of "leve de diejeejs"
die liedjes hè
of die over Boechout gaan
ik DENK een beetje 
dat dat een dorp is gelijk Weerde
ze hebben alleen meer cafeetjes
maar we wijken af
terug naar de mondmaskers
met die muziek is het 10 uur 's avonds voor ik het weet
en dan is het eigenlijk ook te koud in de veranda
en verhuis ik maar naar binnen

daarna gaat ge op zoek 
in uw stoffenmand

 
of op uw stoffenrek
de rest zal ik maar niet laten zien
de uitspraak: 
choeke ik heb echt niet genoeg stof
gaat anders niet meer geloofwaardig overkomen
bij den MDH
leg de stof dubbel
en teken het patroontje af
ik krijg dat hier dus niet geplaatst
maar ik mail het je graag door
het patroontje is met naadwaarde al bij

 
uitknippen
en de gebogen zijde dichtstikken
ik knip het dan af met een kartelschaar
wel oppassen
als ge te kort tegen de naad knipt
dan krijgt ge achteraf een gaatje
in het masker
ja natuuuuuurlijk al voorgehad

doe hetzelfde voor de binnenstof
 

leg dan de buiten en de binnenstof
met de goede kanten tegen elkaar
speld vast

en doorstik dan alles
maar laat wel een zijkantje open
als ge dat niet doet
dan gaat ge vloeken

weer alles afknippen met de kartelschaar
ik weet eigenlijk niet of dat wel moet
maar ik doe het zo
heb trouwens al eelt
bovenop mijn vingers
van die schaar
mijn handen kunnen meedoen
in een heksenfilm
(de rest ook, gaat de MDH nu zeggen)
en dan het maskertje binnenstebuiten keren
langs die openkant
(ik had toch gezegd dat ge ging vloeken)

 wel een prutswerk zenne
dat keren

daarna alle naden zo goed mogelijk
"open wrijven"
en dan het maskertje goed strijken

waar het nu open is
dat werk ik een beetje naar binnen 
en dat strijk ik dan mee plat

dan helemaal rondom doorstikken

daarna sla ik de uiteinden om
en die stik ik vast
zodat er een "tunnelke" komt

dan nog elastiek afknippen
ik knip 20 cm
echte mondmaskerelastiek
ja ja!! bestaat al
en ik kan u verzekeren
als ge het nen hele dag moet ophouden
dan merkt ge toch het verschil
(wss gaan de plastische chirurgen
na deze crisis
echt rijk worden 
van de oorcorrecties)
elastiekje erdoor
knoopje erin
(kunnen de mensen ze zelf harder aanspannen)
dat knoopje kan je door het tunneltje trekken
dan zie/voel je dat niet meer

en klaar is kees!
ik ben ze nu aan het maken
ja voor het goede doel
maar ik kan de bestellingen echt niet meer volgen
dus zo kan je ze zelf maken ook
belangrijkste is dus eigenlijk
dat patroontje
maar dat is een pfd bestand
en den blogger wil dat niet aanpakken
maar dat wil ik graag mailen 
met dank aan het zooooneke
om de foto's te nemen
maar ja
we hadden nu toch niets beters te doen
#quarantaine #daarverteliklaterwelover
maar iedereen hier nog/weer goed gezond
 
dat bloggen is toch plezant
maar het neemt zoveel tijd in beslag
ik had wel 5 maskertjes kunnen stikken
😉

2 opmerkingen:

  1. Zalig! Ze is er weer maar daar moet ze eerst voor in quarantaine. Heb je nu je eigen testuitslag al? Ik weet dat ik die zelf kan maken maar het is voor het goede doel en jij hebt zo'n plezante muziekstofkes. Deez met de poezekes is dus ook eentje voor mij? ;-) En die kartelschaar Vee is niet nodig. Gewoon met een goei schaar kort afknippen. Ook hier niet te kort enne dat bespaart je pijn aan je handen. Het feit dat je nog een sierstikseltje maakt, zet de naad goed op zijn plaats. Super goe bezig gij! Mij ontsnapt ook de tijd voor bloggen en ik ben dan nog niet eens zo actief aan het naaien als gij. En deze keer niet te lang wegblijven zunne! Veel courage nog in uw kot! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oja!!! negatief, ferre en ik, maar moeten nog tot vandaag toch in quarantaine blijven

      Verwijderen